תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב תושבת לשבוע בסוף חודש יולי
תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב תושבת לשבוע בסוף חודש יולי
הקטע בו תושבת תנועת הרכבות הוא קו החוף במקטע שבין נתניה לבנימינה, וכך תימנע נסיעת הרכבות בקו חיפה-תל אביב. הסיבה היא עבודות תשתית על פרויקט המסילה המזרחית שאמור להוות אלטרנטיבה לקו החוף הקיים שעובר דרך תל אביב. תנועת הרכבות תשוב לסדרה ב-31.7.22
רכבת ישראל הודיעה הבוקר (ג') שבתאריכים 24-30.7.22 תושבת תנועת הרכבות בקו החוף במקטע שבין נתניה לבנימינה, ותימנע נסיעת רכבות בקו חיפה-תל אביב. הסיבה להשבתה היא עבודות תשתית על פרויקט המסילה המזרחית של הרכבת, ומדובר באירוע שתוכנן מראש לקיץ כדי להימנע ככל הניתן מפגיעה משמעותית בנוסעים. תנועת הרכבות תשוב לסדרה ביום ראשון 31.7.22 עם חידוש השירות.
לפי הודעת הרכבת, במסגרת הפרויקט יבוצעו "עבודות הנדסיות מורכבות באזור חדרה", ובהן עבודות הכנה לחיבור המסילה המזרחית העתידית עם מסילת קו החוף הקיימת והנחה של מפלגים (מרכיב מסילה שתפקידו לפצל מסילה קיימת למספר מסילות) כחלק מהחיבור העתידי למסילה המזרחית. עוד נכתב כי לקראת ההשבתה משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוס הסדירים, רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים מקיף, ופרטים מלאים על השירות בימים אלה יפורסמו לקראת העבודות.
פרויקט המסילה המזרחית אמור להוות אלטרנטיבה לקו מסילות החוף הקיים שעובר דרך תחנות תל אביב, וצפוי לשחרר את התלות הגבוהה של המסילה הארצית בצוואר הבקבוק הרכבתי באיילון. לפי התכנון, הפרויקט צפוי להגדיל את היצע הנסיעות ברשת בכ-30%, עם גמישות תפעולית לחברה, שנשענת כיום רק על שתי מסילות החוף העמוסות. כמו כן ברכבת טוענים שהפעלת הקו תשרת גם את מגזר המטענים, סקטור שהרכבת לא הצליחה לפתחו כמצופה, עם אפשרות להוריד מהכביש מאות משאיות ביום.
המסילה החדשה צפויה ליצור חיבור בין לוד לאזור השרון המזרחי לאורך 64 ק"מ. הפרויקט יכלול 47 גשרים עם סיומו. נכון להיום, המדינה מצהירה כי הפרויקט יסתיים בתוך שש שנים (2027), והוא מתוקצב בכ-9.3 מיליארד שקל. החברות שמבצעות את הפרויקט הן חברת נתיבי ישראל וחברת רכבת ישראל. עם סיום העבודות יופעלו בקו כ-100 רכבות נוסעים ועשרות רכבות משא מדי יום.