רמת גן נגד כולן: דוחה דרישות לסלילת נת"צ באלוף שדה
רמת גן נגד כולן: דוחה דרישות לסלילת נת"צ באלוף שדה
ראשי העיר של פתח תקוה, קרית אונו וגבעת שמואל פנו למנכ"ל נת"ע חיים גליק בבקשה להוסיף נת"צ בדרך אלוף שדה ברמת גן. ברמת גן מתנים את הצביעה במצב העבודות של הרכבת הקלה על הציר
שלושה ראשי ערים בגוש דן: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני וראש עיריית קריית אונו ישראל גל, שלחו בשבוע שעבר למנכ"ל נת"ע (החברה הממשלתית שאחראית על הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן) חיים גליק מכתב, שבאופן מפתיע לא עוסק ברכבת הקלה, אלא בצביעה של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ).
המכתב, שכותרתו "בקשה לנת"צ מיידי בדרך אלוף שדה – רמת גן", דורש מנת"ע לצבוע נת"צ על ציר התנועה המרכזי, שעובר ברמת גן. הסיבה שראשי העיריות פונים לנת"ע ולגליק היא שהיות ועבודות הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה מתקיימות באיזור, החברה היא האחראית על הסדרי התנועה בו.
במכתב כותבים שלושת ראשי הערים כי "מצב התנועה באיזור ציר אלוף שדה הפך להיות עמוס מאוד והדבר גורם להאטת מהירות הנסיעה של התחבורה הציבורית, ומכאן לחוסר אמינות ודיוק בתדירות האוטובוסים". הם טוענים כי לאחרונה שלושת העיריות קידמו יחד עם משרד התחבורה נת"צים שיוצרים רשת של חיבורים בין הערים על כביש 471, רחוב יצחק רבין בפתח תקווה והרחובות יעקב דורי, בן גוריון ולוי אשכול בקריית אונו.
עם זאת, ראשי הערים טוענים כי "אין בכך די" וכי "על מנת להביא לכך שתושבי הערים הללו יעדיפו להשאיר את רכבם בבית, לעלות על אוטובוס ולנסוע במהירות ובנעימות לתל אביב, חייבים להמשיך את נתיבי התחבורה הציבורית לכיוון תל אביב ברציפות".
ראשי הערים מסיימים את מכתבם בטענה כי "יש איפוא צורך מיידי לבצע נת"צ בדרך אלוף שדה, אשר יתחבר אל הנת"צ הקיים בדרך השלום וימשיך לתל אביב לנת"צים הקיימים בדרך בגין, קפלן, נמיר ואחרים."הפנייה של ראשי העריםלנת"ע לא נעשתה רק מפני שזו אחראית על הסדרי התנועה באיזור, אלא מכיוון שעיריית רמת גן, שרחוב אלוף שדה נמצא בתחומה, מתנגדת לסלילת הנת"צ.
לכן, ראשי הערים פנו לנת"ע בניסיון לעקוף את ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. בנת"ע לא מתנגדים לצביעת הנת"צ, אך בחברה טוענים כי הם פועלים בהתאם למדיניות משרד התחבורה והנחיותיו. משרד התחבורה כבר עצר בעבר ניסיון לצבוע נת"צ באיזור.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים בעקבות הפקעת נתיבים על ידי נת"ע לצורך עבודות הקו הסגול קרסו בפועל תשתיות התנועה בשעות השיא כשהעיריה ומשטרת ישראל עושים מאמצים מיוחדים להקל. כל עוד זה המצב, אין זה יהיה אחראי ונכון לבצע שום שינוי מבלי לוודא באופן מוחלט שאינו מחמיר את המצב. מבחינה מקצועית אנו שוקלים בחיוב סימון נתיב ימני באלוף שדה, לנתיב העדפה לתחבורה ציבורית, בשעות שיוסכמו, בקטעים בהם יש יותר מנתיב אחד, ובתנאי כי נתיב העדפה יהיה המשכי לכל אורכו גם בשאר הרשויות. במקטעים בהם יש רק נתיב אחד לא יסומן נת"צ."
מנת"ע נמסר בתגובה: "קיימת תכנית לנת"צ המדובר. נת"ע תפעל עפ"י הנחיות משרד התחבורה".