סגור
דואר ישראל ב יפו
סניף דואר ישראל ביפו. מתחילת השנה העמיקו ההפסדים ב-120.5% (צילום: ריאן פרויס)

לקראת תוכנית ההבראה: הפסדי הדואר זינקו ב-28%

הכנסות דואר ישראל ברבעון השלישי של 2022 עמדו על 380 מיליון שקל, גידול של 2.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הפסדי החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב-121% ל-223 מיליון שקל. החברה צפויה לצאת עד סוף השנה לתוכנית הבראה שתכלול פרישה של מעל 1,000 עובדים

ההכנסות עולות, אבל גם ההפסדים: דואר ישראל דיווח היום (ד') על תוצאות הרבעון השלישי של 2022. הכנסות החברה עמדו על 380.35 מיליון שקל, גידול של 2.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנגד, הפסדי הדואר זינקו ב־27.7% ל־47.49 מיליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עמדו הכנסות דואר ישראל על 1.14 מיליארד שקל, ירידה של 4.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2021. הפסדי החברה באותה תקופה זינקו ב-120.5% ל-223.25 מיליון שקל.
לדברי החברה, היא צפויה לצאת עד סוף השנה לתוכנית הבראה שתכלול פרישה של מעל 1,000 עובדים, לאחר שחתמה ברבעון השלישי על הסכמי הבראה עם המדינה ועל הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים, וממתינה לאישור התיקון לרישיון הכללי של הדואר.
מדואר ישראל נמסר: "החברה יוצאת ל'תוכנית מפנה לדואר ישראל', הכוללת הנהלה חדשה, התייעלות ופיתוח תחומי הדיגיטל, המסחר המקוון והשירותים הפיננסיים. בחודשים האחרונים נערכה החברה בראשות המנכ"ל דוד לרון ליישום תכנית התייעלות מקיפה שתבלום את ההפסדים, תייצב את הדואר ותבטיח מעבר לעידן החדש ולתחרות. כחלק מכך, הושלם גיבוש הנהלה חדשה ובוצעו שינויים ארגוניים בחברה ובאסטרטגיה העסקית, במטרה לייצר מובילות בתחומי השילוח הבינלאומי והמקומי, בשירותים הפיננסיים, בדיגיטל ובסחר המקוון, ולהעניק שירות מצוין לציבור הלקוחות. במקביל, החברה נערכת להפרטת הדואר במתווה שנקבע על ידי הממשלה".