סגור

"הפקרתם אותם": אלפים הפגינו בתל אביב למען שחרור החטופים

ההפגנה התקיימה בדרך בגין, כשחלק מהמפגינים ניסו לרדת לאיילון והמשטרה בלמה אותם; מטחים לגליל העליון גרמו לפגיעה בבית ובלול תרנגולות. כטב"ם אחד יורט, אחר התפוצץ באצבע הגליל; בנו של זביידי חוסל בשומרון

22:24 - דיווחים בלבנון על תקיפות בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות במרוחין, עיתא א-שעב ובלידא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
21:35 - מפגינים מנסים לרדת לאיילון, המשטרה בולמת אותם. המשטרה בולמת מפגינים בתל אביב שמנסים לרדת לנתיבי איילון, ושלחה פרשים למקום. (ליאור אוחנה)

8 צפייה בגלריה
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
(צילום: REUTERS/Florion Goga)
21:29 - דיווחים על תקיפת משאית עם נשק בגבול סוריה-עיראק, שמיוחסת לישראל ולארה"ב. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי כטב"ם תקף משאית מוקדם יותר היום באזור גבול סוריה-עיראק. לפי הדיווח, שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה: ילד, אדם בעל אזרחות שאינה סורית וגורם המשתייך למיליציות הפרו-איראניות. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווח כי מדובר בתקיפה ישראלית, בעוד שלפי דיווחים אחרים האמריקנים אחראים לתקרית. בסוריה דווח עוד כי המשאית הכילה נשק עבור המיליציות הפרו-איראניות במדינה. (ליאור בן ארי)
21:16 - גורמים במחלקת המדינה מכחישים דיווח על עסקה חד-צדדית אפשרית עם חמאס. גורמים במחלקת המדינה האמריקנית הכחישו את הדיווח ברשת NBC כי ארה"ב שוקלת עסקה חד-צדדית עם חמאס לשחרור החטופים האמריקנים. הגורמים אמרו ל-ynet כי אין שינוי במדיניות הבית הלבן, שדוגל בכך שכל המאמצים לשחרור החטופים יתבצעו רק במסגרת הסכם רחב יותר שכולל חטופים ישראלים. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:49 - מפגינים למען החטופים צועדים עם אבוקות ברחובות. מאות בני אדם צועדים עם אבוקות ברחובות בקריאה לשחרור החטופים. המשתתפים קוראים בנוסף לשחרורו של החייל החטוף נמרוד כהן, תושב העיר. (מאיר תורג'מן)

8 צפייה בגלריה
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
ההפגנה בתל אביב
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
20:00 - נתניהו יכנס הערב דיון על השלב הבא במלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס הערב את הצמרת הביטחונית של ישראל כדי לדון - באיחור של כמה חודשים טובים - בשלב הבא של המלחמה. בדיון ידונו בין השאר על החלופות לחמאס ברצועת עזה וכן על חלופות בהיקף ובחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה. (יוסי יהושוע)
19:38 - עם דגלים צהובים: הפגנה לשחרור החטופים בדרך בגין בתל אביב. אלפי בני אדם מפגינים בדרך בגין בתל אביב למען החזרת החטופים, אחרי שמוקדם יותר מאות צעדו לשם מכיכר הבימה בעיר, כשהם סוחבים ארונות שמסמלים לדבריהם את "הפקרתם של 27 החטופים שנרצחו בשבי חמאס". מאות מפגינים גם בכיכר ציון בירושלים, וקוראים בין השאר: "כרמל גת היתה בחיים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים". עשרות מפגינים גם בצומת העוגן בכביש 4, ליד עמק חפר. (ליאור אוחנה)

8 צפייה בגלריה
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
הפגנה ב תל אביב למען שחרור החטופים 9.5.24
ההפגנה בתל אביב
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

18:56 - דיווח לא מאומת: סינוואר תכנן להבריח את עצמו לאיראן עם חטופים מפילדלפי. האתר הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח מפי מקורות מודיעין לא מזוהים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר תכנן להבריח את עצמו יחד עם בכירי חמאס - לצד חטופים ישראלים - דרך ציר פילדלפי לסיני, ומשם לאיראן. בדיווח, שאין לו אישור ממקור אחר, נכתב כי העניין נחשף במהלך חקירה של בכיר בחמאס - לצד מידע שהוצא ממסמכים שנתפסו ביום שבו חולצו שש גופות החטופים.
17:52 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: "להמשיך בשיחות כדי להגיע לעסקה". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס למשא ומתן בין ישראל לחמאס, ואמר בתדרוך לכתבים כי "כל הצדדים בקשר עכשיו. אין מפגש שמתוכנן כפי שהיה בקהיר ובדוחא. אנו בקשר עם המתווכות כדי לראות איך ניתן לקדם זאת". עוד הוסיף קירבי כי "אנחנו מאמינים שהשיחות לנסות להגיע לעסקת הפסקת אש צריכות להימשך ויימשכו, אנו ממוקדים בזה. הדרך היחידה לטפל בכל האתגרים ההומניטריים היא להגיע לעסקה מיידית". (איתמר אייכנר)

8 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
ג'ון קירבי
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)

17:26 - האזעקות בגליל העליון: שיגור אחד זוהה, אין נפגעים. שיגור אחד זוהה בהמשך לאזעקות שהופעלו בגליל העליון. אין נפגעים. (יאיר קראוס)
17:16 - בכיר בצה"ל לראשי רשויות בצפון: "עלינו להחזיר את התושבים הביתה בביטחה". מפקד אוגדה 146, תת-אלוף יפתח נורקין, נועד אתמול עם ראשי רשויות בגליל המערבי. נורקין אמר לנוכחים בפגישה כי "אנו עושים מאמצים רבים על מנת לשפר את המציאות הביטחונית בגזרה. תושבי הצפון מתמודדים לאורך תקופה ארוכה עם מציאות מורכבת ומפגינים חוסן רב. נמשיך ונפעל לשינוי המציאות הביטחונית בצפון. תפקידנו הוא להחזיר את התושבים הביתה בביטחון - זו המשימה שלנו, ולא נעצור עד להשגתה". (יאיר קראוס)
16:51 - משרד הבריאות של חמאס: 40,878 נהרגו בעזה מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 40,878 פלסטינים נהרגו ו-94,454 נפצעו ברצועה מפרוץ המלחמה. לפי המשרד, 17 נהרגו ו-56 נפצעו במהלך היממה האחרונה. (עינב חלבי)
15:51 - המטח לגליל העליון: פגיעות בבית ובלול תרנגולות. פגיעות זוהו בלול תרנגולות, בבית וליד בית העלמין ברמות נפתלי שבגליל העליון, אחרי השיגורים לאזור. (יאיר קראוס)
15:27 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל: "שוגר נחיל כטב"מים וקטיושות". ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על שיגור "נחיל כטב"מים וקטיושות" לעבר שטח ישראל בשני מקרים שונים. (ליאור בן ארי)
14:02 - האזעקות בגליל: כטב"ם אחד יורט, אחר התפוצץ באזור מנרה. גורמים בצה"ל עדכנו בהמשך לחשש לחדירת כלי טיס עוין ליישובי הגליל, ואמרו כי כטב"ם אחד התפוצץ באזור מנרה וכטב"ם אחר יורט באזור רמות נפתלי. לא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
13:42 - צה"ל אישר: חיסלנו בשומרון את בנו של זביידי. דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל מחטיבת הבקעה והעמקים, חטיבת כפיר ולוחמי יחידת מצדה של שב"ס החלו הלילה בהכוונת שב"כ במבצע לסיכול טרור בפארעה ובטובאס שבאזור השומרון. כמו כן, הכוחות פתחו במבצע נוסף באזור העיר יריחו. עוד מסר דובר צה"ל כי כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים שפעלה בטובאס, ואישר את חיסולו של מוחמד זביידי, בנו של המחבל זכריה זביידי.
בפעילות בפארעה תקף כלי טיס של חיל האוויר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות, שחשפו במקום צירים בהם הוטמנו מטענים. לוחמי יחידת מצדה של שב"ס חיסלו בחילופי אש מחבל שהיה חמוש במטען. (יואב זיתון, אלישע בן קימון)
13:15 - שתי מטרות אוויריות חשודות מלבנון יורטו מחוץ לשטח ישראל. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ משטח לבנון. הוא הוסיף כי המטרות לא חצו לשטח ישראל - ולכן לא הופעלו התרעות. אין נפגעים בשתי התקריות. בנוסף, דובר צה"ל מסר כי הכוחות תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה באזור קאנא שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
13:05 - בכיר אמריקני: חמאס דורש להגדיל את מספר האסירים שישוחררו בעסקה. בכיר אמריקני אמר בתדרוך כי חמאס דורש שחרור של מספר אסירים גדול יותר במסגרת עסקת החטופים. "חמאס הניח על השולחן דברים בעייתיים ושונים ממה שנאמר לפני כמה חודשים", אמר הבכיר - אך טען כי "אין מדובר במכשול משמעותי"'. לדבריו, עד כה סוכמו 14 מתוך 18 סעיפי העסקה.
8 צפייה בגלריה
מלחמת עזה חגיגות שחרור אסירים פלסטינים ב ביתוניא 24.11.23
מלחמת עזה חגיגות שחרור אסירים פלסטינים ב ביתוניא 24.11.23
חגיגות שחרור אסירים בעסקת החטופים, בנובמבר
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
12:55 - הירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן: נקבע מותו של החשוד. נקבע מותו של החשוד בירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן. כך עדכנו הרשויות בגרמניה. הקונסולית הישראלית במינכן טליה לדור מסרה: "אנו מודים על שיתוף הפעולה של משטרת מינכן. אירוע כזה מראה כמה מסוכנת העלייה באנטישמיות, חשוב שהציבור ישמיע את קולו נגדה. הקונסוליה סגורה היום להנצחת 52 שנים לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן". (זאב אברהמי, ברלין)
12:35 - ההרוג ה-433 של חיזבאללה מתחילת המלחמה: עבאס אניס איוב מדרום לבנון. ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, עבאס אניס איוב מהעיירה סלעא בדרום לבנון. איוב הוא ההרוג ה-433 של חיזבאללה מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
11:56 - ללא התרעה: כטב"ם יורט באזור כברי סמוך לנהריה. כטב"ם יורט באזור קיבוץ כברי שבגליל המערבי, סמוך לנהריה, מבלי שהופעלה התרעה. (יואב זיתון)
11:50 - מושל ג'נין: כוחות צה"ל מכתרים את בניין העירייה. מושל ג'נין כאמל אבו אל-רוב טוען כי כוחות צה"ל מכתרים את בניין העירייה. "כוחות ישראלים יורים אש ופגזים", אמר. (עינב חלבי)
תיעוד של כוחות צה"ל בג'נין:

11:22 - לבנון: כטב"ם נמצא מול חופי טריפולי, בצפון המדינה. כטב"ם נמצא מול חופי טריפולי שבצפון לבנון על ידי דייג. כך דיווחו במדינה, ומסרו כי הצבא הלבנוני מעודכן ובודק את מקור הכטב"ם. (ליאור בן ארי)
11:00 - הירי במינכן, ביום השנה לרצח י"א הספורטאים: "החשוד נוטרל". לפי הדיווחים, החשוד בירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן נוטרל. הירי התבצע ביום השנה ה-52 לרצח י"א הספורטאים בעיר, מול מרכז הנצחה לקורבנות השואה. משרד החוץ מסר כי בשל טקס הזיכרון לטבח הספורטאים הקונסוליה הייתה סגורה, וכי איש מחברי הצוות לא נפגע. (איתמר אייכנר)
8 צפייה בגלריה
שוטרים מפטרלים אחרי הירי ליד הקונסוליה הישראלית ב מינכן גרמניה 5.9.24
שוטרים מפטרלים אחרי הירי ליד הקונסוליה הישראלית ב מינכן גרמניה 5.9.24
שוטרים מפטרלים אחרי הירי במינכן
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
10:51 - התקיפות בדרום לבנון: 2 פעילי חיזבאללה חוסלו מהבוקר. שני פעילי חיזבאללה חוסלו מהבוקר בתקיפות בדרום לבנון. כלי התקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות בשורת כפרים בדרום המדינה, בהם כפרא, בית ליף, ראמיה ועיתא א-שעב. (יואב זיתון)
10:49 - דיווח על יריות ליד הקונסוליה הישראלית במינכן. המשטרה הגרמנית הודיעה ברשת X על הגעת כוחות הביטחון המקומיים לאזור הקונסוליה הישראלית במינכן. ככל הנראה מדובר באירוע ירי סמוך לקונסוליה.
10:17 - "סקיי ניוז" בערבית: גורם מחיזבאללה נהרג בתקיפה בדרום לבנון. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי גורם מחיזבאללה נהרג הבוקר בתקיפה בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
9:53 - חמוש בסכין ובמספריים: המשטרה עצרה תושב שכם שניסה לתקוף שוטרים בירושלים. המשטרה עצרה הלילה בשכונת תלפיות בירושלים שוהה בלתי חוקי, פלסטיני תושב שכם, כשהוא חמוש בסכין ובמספריים. השב"ח, כך על פי המשטרה, טען בתחקור הראשוני כי הוא מתגורר בתל אביב והגיע לירושלים על מנת לטייל. הוא סירב לשתף פעולה עם השוטרים, וניסה לתקוף אותם בעת מעצרו. לאחר מכן התברר כי מדובר בשוהה בלתי חוקי, וברשותו נמצא רכוש החשוד כגנוב. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה ויובא בהמשך לדיון בהארכת מעצרו.
9:13 - הפלסטינים: הרוג נוסף בתקיפת הרכב בטובאס. הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי מניין ההרוגים בתקיפת הרכב בטובאס עלה לשישה. לפי הדיווח ההרוג הנוסף הוא בן 17. (עינב חלבי)
9:12 - דיווח פלסטיני: צה"ל נסוג מטול כרם. רשת התקשורת הפלסטינית "קודס", המזוהה עם חמאס, דיווחה כי כוחות צה"ל נסוגים מטול כרם ומשני מחנות הפליטים שסמוכים לה, לאחר שלושה ימים שבהם פעלו בעיר. (עינב חלבי)
8 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב טול כרם 4.9.24
כוחות צה"ל ב טול כרם 4.9.24
כוחות צה"ל בטול כרם, אתמול
(צילום: AP Photo/ Nasser Nasser)
8:35 - דיווח: משפחות חטופים אמריקנים לחצו על ביידן לקיים עסקה עם חמאס - ללא ישראל. משפחות חטופים אמריקנים פנו לבית הלבן ולחצו על ממשל ביידן לשקול קיום הסכם שיביא לשחרורם של יקיריהם מהשבי, ללא שיתוף ישראל. כך דיווחה רשת החדשות האמריקנית NBC. על פי הדיווח, האפשרות נידונה כעת בקרב בכירים אמריקנים, וגורם אמריקני העיד כי עסקה חד-צדדית, כאמור ללא ישראל, "אינה סבירה". עם זאת, הממשל האמריקני החל לערוך רשימה של אסירים המוחזקים בארה"ב ששחרורם עשוי לעניין את חמאס.
רשת החדשות NBC דיווחה כי המשפחות שוחחו ביום ראשון האחרון עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן, שם העלו את בקשתם. גורמים בממשל הבטיחו למשפחות כי יבדקו את האפשרות, אך הסתייגו והוסיפו כי עסקה שכוללת את ישראל היא האפשרות הטובה ביותר.
8 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים מול מעון נתניהו ב ירושלים 2.9.24
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים מול מעון נתניהו ב ירושלים 2.9.24
מפגינים למען שחרור החטופים בירושלים, השבוע
(צילום: Menahem Kahana / AFP)
8:00 - פורטלנד החליטה להסיר השקעות בישראל בעקבות "פשעי מלחמה בעזה". מועצת העיר פורטלנד, העיר הגדולה ביותר במיין שבארצות הברית, העבירה החלטה להסיר את השקעותיה בישראל או בגופים הקשורים אליה מבחינה עסקית בשל "ההרג המתמשך של פלסטינים בעזה". את ההחלטה הובילה קואליציית "מיין למען פלסטין" בשיתוף סניף "הקול היהודי לשלום" המקומי, והיא נועדה למנוע את השקעת כספי העיר בחברות "השותפות לפשעי המלחמה של ישראל בעזה". פורטלנד היא העיר הרביעית בארה"ב שמאמצת החלטה כזאת על רקע המלחמה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
7:45 - צה"ל: תקפנו מחבלים שהסתתרו במרחב ההומניטרי ברצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תקף מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של החמאס והג'יהאד האיסלאמי, שהוסווה בתוך המרחב ההומניטרי בדיר אל בלח שבמרכז הרצועה. לפי ההודעה, התקיפה התבצעה באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום. עוד נמסר כי מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים כתשתית טרור ממנה תוכננו והוצאו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. "התקיפה בוצעה להסרת איום מיידי. טרם התקיפה בוצעו וננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים", נמסר. (יואב זיתון)
6:52 - משפחתה של כרמל גת אישרה לפרסם סרטון טרור פסיכולוגי שלה משבי חמאס. חמאס פרסם אתמול (ד') סרטון טרור פסיכולוגי של כרמל גת ז"ל, החטופה שמחבלי ארגון הטרור רצחו במנהרה ברפיח בשבוע שעבר - לצד חמישה חטופים נוספים. משפחתה התירה אמש לפרסם את הסרטון קורע הלב, שבו בין היתר פונה כרמל לקרוביה ואומרת: "משפחה יקרה שלי, אני מקווה שיש לי משפחה לחזור אליה, אני נשארת חזקה גם בשבילכם עד שהסיוט הזה ייגמר, אני אוהבת אתכם".

סיכום חדשות הלילה

דיווח פלסטיני: לפחות 5 הרוגים בתקיפת צה"ל בטובאס שכוונה לרכב. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בהפצצת רכב מהאוויר על ידי צה"ל בעיר טובאס שבשומרון. לפי הפלסטינים אדם נוסף נפצע בתקיפה. הדיווח מגיע בהמשך להודעת דובר צה"ל, שלפיה כלי טיס ביצעו שלוש תקיפות נגד מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחות שפעלו באזור.
חמאס: "אין צורך בהצעות חדשות. החלטת נתניהו על פילדלפי - סיכול ההסכם". חמאס פרסם הצהרה רשמית בצל המגעים להפסקת אש ועסקת חטופים, שבה הוא טוען כי "אין צורך בהצעות חדשות, זה הזמן ללחוץ על ישראל". כמו כן, ארגון הטרור הצהיר כי "מטרת החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לסגת מציר פילדלפי היא לסכל הגעה להסכם". (עינב חלבי)