לאחר עיכובים: הושלמה הסגירה הפיננסית לקו הירוק של הרכבת הקלה
לאחר עיכובים: הושלמה הסגירה הפיננסית לקו הירוק של הרכבת הקלה
המימון יינתן על ידי קונסורציום של בנק ההשקעות האירופי EIB, בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות בגובה 6.5 מיליארד שקל; היעד המקורי לסגירה היה במאי אך עליות הריבית בשנה האחרונה הובילו לקשיים בהשלמתה
הושלמה הסגירה הפיננסית לקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. המימון יינתן על ידי קונסורציום של בנק ההשקעות האירופי EIB, בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות בגובה 6.5 מיליארד שקל.
עלות ההקמה של הקו הירוק מוערכת בכ-19 מיליארד שקל ואמור להיות מענה תחבורתי לכ-70 מיליון נוסעים בשנה. ההפעלה המסחרית של הקו שיחצה את גוש דן מצפון לדרום צפויה בשנת 2028.
אורך הקו הוא כ-39 ק"מ ויכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות. הקו עובר בראשון לציון, תל אביב והרצליה, ובמרכזי תעסוקה כמו רמת החייל בתל אביב והאוניברסיטה בעיר. התחנות התת-קרקעיות של הקו יעברו בקרליבך, דיזינגוף, כיכר רבין וארלוזורב.
היעד להשלמת הסגירה הפיננסית לקו הירוק היה במאי. כפי שדווח בכלכליסט, עליות הריבית בשנה האחרונה הובילו לקושי בהשלמת הסגירה הפיננסית במועד המקורי על ידי קבוצת טי.אמ.טי שזכתה במכרז להפעלת הקו. טי.אמ.טי מורכבת מחברת אלקטרה, דן תחבורה וקונצרן אלסטום הבינלאומי. היא תחויב בתכנון הקו, בהקמתו ובאספקה של 98 קרונות. השלמת המימון תאפשר לזכיין לעבור לשלב השני בהקמת תשתית הקו ובייצור הקרונות.