סגור
אילן בן ישי ו עידן כץ הבעלים של נטו פיננסים
אילן בן ישי ועידן כץ הבעלים של נטו פיננסים. חובות של 120 מיליון שקל (צילומים: אוראל כהן , אלעד גרשגורן)

פרסום ראשון
אחרי שצברה חוב של 120 מיליון שקל - מונו מנהלי הסדר לסוכנות הפיננסים נטו

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו עיכוב הליכים לסוכנות הפיננסים השנייה בגודלה בישראל ולבעלי המניות העיקריים אילן בן ישי ועידן כץ, ומינה את עוה"ד ליזה חדש וישראל בכר כמנהלי ההסדר; לפי הבקשה, פעילות החברה רווחית, והסיבה לקשיים היא השותפויות עם קרן וולת'סטון ועיכובים בצפי הפרעונות שלהן למשקיעים

השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה מינתה היום (ה') את עוה"ד ליזה חדש וישראל בכר למנהלי הסדר של חברות בקבוצת נטו, שצברו חוב של כ-120 מיליון שקל, והוציאה צו עיכוב הליכים לקבוצה ולבעלי המניות אילן בן ישי אילן ועידן כץ.
ארבע חברות שהינן חלק מקבוצת נטו שהינה סוכנות הפיננסים השנייה בגודלה בישראל, והגדולה ביותר בצפון, הגישו אתמול לבית המשפט בקשה לצו עיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב באמצעות עו"ד חובב ביטון. במהלך הדיון היום ציין ביטון כי "יש כאן חברה שליבת הפעילות שלה היא רווחית על פני שנים, וגם היום, וצפויה להיות רווחית גם בעתיד. המטרה ליצור הסדר חוב ראוי". השופטת קבעה כי מנהלי ההסדר יזמינו את הנושים להגיש תביעות חוב.
1 צפייה בגלריה
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
(צילום: ניב קנטור)
חוב הסוכנות מוערך כאמור על פי הבקשה בסך של כ-120 מיליון שקל. נטו החלה את פעילותה בשנת 1993 מתוך שאיפה להוות מרכז פיננסי רב תחומי עבור קהל לקוחותיה. מהבקשה עולה כי הקבוצה מעניקה ללקוח מעטפת שלמה הכוללת תכנון פיננסי, פנסיוני, ביטוח, פרישה ועוד והיא מפקחת כיום על כספים בהיקף של כ-28 מיליארד שקל. יש לה כ-50 אלף לקוחות פעילים, ועל שורותיה נמנים כ-200 מתכננים פיננסים (סוכנים) בעלי רישיון ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון וכ-275 עובדים נוספים ואנשי מקצוע.
נטו מוחזקת על ידי מספר שותפים כאשר בן ישי וכץ הינם הגדולים שבהם (מחזיקים בכ-75% מהון המניות). החברות המבקשות טוענות כי הסיבות שבעטיין נקלעה הקבוצה למצבה הנוכחי ולקשיים תזרימיים, הינן חיצוניות לפעילותה של הקבוצה שהינה רווחית. בין הסיבות הנטענות בבקשה היא קרן וולת'סטון. נטען כי בחודש יוני 2014 הקימו בעלי המניות של נטו בשיתוף (50%-50%) עם ירון פיטארו את הקרן לניהול שותפויות השקעה בנכסים לא סחירים. השותפויות הן מעין קרנות השקעה פרטיות שמשקיעות בנכסים במספר תחומים, בהם בין היתר אשראי לנדל"ן.
בבקשה לצו עיכוב ההליכים נטען כי באמצעות השותפויות של וולת'סטון הושקעו מאות מיליונים של שקלים, כאשר חלק מהותי מכספי ההשקעות התקבלו בעקבות הפניית משקיעים על ידי קבוצת נטו. "עיקר ההשקעות בוולת'סטון נעשו תחת שותפויות מוגבלות שמימנו בעיקר פרויקטים של נדל"ן בהתחדשות עירונית ומחיר למשתכן. בשל עיכובים בצפי פרעונות השותפויות של קרן וולת'סטון למשקיעים, החליטה נטו, בצעד חסר תקדים, לרכוש את זכויותיהם של חלק מהמשקיעים בשותפויות המוגבלות, מכספה לפנים משורת הדין - לרוב בגובה קרן ההשקעה של הלקוח. כוונת הדברים הינה לכך, שקבוצת נטו בחרה להשיב לאותם משקיעים את סכומי ההשקעות שהשקיעו (ושהשבתם התעכבה), תוך כניסה לנעליהם של אותם משקיעים. בהתאם לכך, עד היום, נכנסה קבוצת נטו בנעלי משקיעים בהיקף של כ-50 מיליון שקל (שקיבלו זה מכבר חזרה את סכומי השקעתם), ובנוסף לכך התחייבה הקבוצה להיכנס לנעלי משקיעים נוספים בעתיד בהיקף של כ-72 מיליון שקל".