סגור

עלייה של 24% בהכנסות אייקון גרופ ברבעון הראשון ל-459 מיליון שקל

בעלת רשת חנויות iDigital הצליחה לשפר את מדדיה ברבעון הראשון של השנה בזכות מיזוג חברת ויז'ואל. הרווח הנקי עלה ב-13.1% ל-20.4 מיליון שקל. החברה לא צופה פגיעה בתוצאות הפעילות שלה ב-2022, אף ש-KSP, מהלקוחות המשמעותיים שלה, קיבלה אישור יבואן רשמי מאפל

אייקון גרופ, בעלת רשת חנויות iDigital, הצליחה לשפר את מדדיה ברבעון הראשון של שנת 2022 בזכות מיזוג חברת ויז'ואל במרץ האחרון. הכנסות החברה עמדו על 459 מיליון שקל, עלייה של 23.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עמד על 49.4 מיליון שקל, עלייה של 16.9%, והרווח התפעולי עלה בכ-4% ל-28.2 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-13.1% ל-20.4 מיליון שקל.
בחלוקה למגזרים, המגזר הקמעונאי רשם עלייה קטנה של 3.2% להכנסות של 126.5 מיליון שקל, ורווח גולמי של 25.6 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ירד מעט (20.3% לעומת 20.9%) בעקבות עליית המכירות בשוק העסקי, המאופיינות ברווחיות פחות גבוהה. ההכנסות מקמעונאות עלו בעקבות התרחבות מספר חנויות החברה, בדגש על חנויות iDigital Goodiz, שבהן נמכר ציוד הפונה גם לבעלי מכשירי אנדרואיד. מגזר ההפצה רשם זינוק של 23% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעקבות עלייה בביקוש למוצרי אפל, ובראשם העלייה בביקוש למחשבי אפל, והשלמת העסקה לרכישת חברת ויז'ואל.

1 צפייה בגלריה
חנות IDIGITAL איידיגיטל
חנות IDIGITAL איידיגיטל
חנות iDigital
(צילום: אמנון חורש)

לפי השוואה שהחברה ערכה לרבעון הראשון ב-2019, שיעור הפדיון החודשי בממוצע למ"ר ב-19 הסניפים שנבדקו עלה ב-28.11%. מטרת ההשוואה היתה להראות שהעלייה בהכנסות אינה נובעת רק מהתאוששות ממשבר הקורונה, אלא שההכנסות ממכירות עלו גם בהשוואה לתקופה של טרום המשבר.
אף שבמרץ האחרון הודיעה החברה שאחד מהלקוחות המשמעותיים שלה, KSP, מקבל בעצמו אישור יבואן רשמי מאפל והופך למתחרה שלה בתחום ההפצה, החברה מעריכה כי לא צפויה להיות הרעה בתוצאות הפעילות של תחום זה בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2021. הסיבות לכך הן מאמצים למצוא לקוחות אשר יחליפו את KSP; רכישת חברת ויז'ואל, שמחזור המכירות שלה (כ-370 מיליון שקל בשנת 2021) גבוה משמעותית מההפסד הצפוי; והעובדה שרישיון היבוא של KSP צפוי להיכנס לתוקף רק בעוד מספר חודשים, ועד אז הירידה בהיקפי המכירות תהיה הדרגתית.
אייקון גם מעריכה כי רכישות KSP מהחברה עוד ימשיכו באופן מצומצם גם לאחר קבלת הרישיון. אף שהחברה היתה מעוניינת לרכוש 51% ממניות חברת בלוז הפצה, המשא ומתן עם בעלי המניות לא הבשיל להסכם והמגעים בין הצדדים פסקו. ויז'ואל מחזיקה ב-49% ממניותיה בלוז הפצה, והיא מחזיקה בזיכיון להפצה של מוצרים ושירותים מבית IBM.