סגור
רביב דרוקר ב כנס החירום של חדשות 13 בשיתוף ארגון העיתונאים
רביב דרוקר בכנס החירום של חדשות 13 (צילום: קובי קואנקס)

רשת עושה פרסה: "אזור מלחמה" של רביב דרוקר תשודר עד סוף 2025

לאחר שבחודש יולי הודיעה רשת 13 על ביטול התוכנית היומית הביקורתית, היא חזרה בה: "התארכותה של המלחמה והתרחבותה לזירות נוספות, לצד האתגרים המורכבים בפניהם ניצבת ישראל בימים אלה, מצריכים המשך שידור תוכנית אקטואליה המקדימה את מהדורת החדשות"

על אף שהודיעה על ביטול התוכנית, הודיעה רשת 13 כי "אזור מלחמה" שבהגשת רביב דרוקר תמשיך להיות משודרת עד סוף 2025.
ביולי האחרון הודיעו בערוץ 13 על ביטול התוכנית היומית של רביב דרוקר "אזור מלחמה" הביקורתית במיוחד כלפי הממשלה הנוכחית. ההחלטה להוריד את התוכנית הייתה הפתעה, שכן מדובר באחת התוכניות הנצפות ביותר בערוץ שסובל מירידה מתמשכת ברייטינג בשנים האחרונות. ברקע ביטול התוכנית, היה מאבק העובדים במינויה של מנכ"לית חברת החדשות של הערוץ (שהתפטרה מאז) יוליה שמאלוב ברקוביץ'.
מינויה של שמאלוב-ברקוביץ' נתפס בגדר עיתונאי הערוץ כפוליטי, והם יצאו למאבק בהנהלה שכלל גם עתירה שהוגשה יחד עם ארגון העיתונאים כנגד המינוי. בסופו של דבר הגיעו בהנהלת הערוץ ובוועד העובדים להסכמות שכללו את עזיבתה של שמאלוב ברקוביץ'.
על אף שהתוכנית "אזור מלחמה" אינה חלק מהתוכניות של חברת החדשות, אלא תחת הערוץ עצמו, לא היה ניתן לנתק את מינויה של שמאלוב ברקוביץ' והסרת התוכנית הביקורתית על הממשלה. כמה ימים לאחר ההודעה על ביטול התוכנית נערך בתל אביב כנס חירום של עובדי חברת החדשות של הערוץ וארגון העיתונאים כמאבק על עתיד הערוץ. במהלך הכנס אמר דרוקר: "מה שקורה זה רשלנות, לא פעם טמטום ובעיקר הרבה ריקבון".
מרשת 13 נמסר: "התארכותה של המלחמה והתרחבותה לזירות נוספות, לצד האתגרים המורכבים בפניהם ניצבת ישראל בימים אלה, מצריכים המשך שידור תוכנית אקטואליה המקדימה את מהדורת החדשות. בעבודה משותפת נפעל להביא לתכנית קהלים חדשים".
יו"ר ועד העובדים של חברת החדשות של הערוץ, מתן חודורוב בירך על ההחלטה להשאיר את התוכנית באוויר: "בעיצומו של יום קשה, אני מברך על החלטת רשת להשאיר באוויר את ״אזור מלחמה״, תוכניתו המצוינת של חברי רביב ומנכ״ל הערוץ, אמיליאנו קלמזוק, התעלו מעל מחלוקות העבר ועשו את מה שנכון, גם בעבור חברת החדשות. בכך, מוכיח ערוץ 13 כבר פעמיים יכולת נדירה לתקן שגיאות. כבוד למעורבים".