סגור
תקיפה של צה"ל ב לבנון 7 חיזבאללה מכת מנע 25.8.24
תקיפה של צה"ל בלבנון, ביום ראשון (צילום: Kawnat HAJU / AFP)

מודי'ס: "למלחמה כוללת עם חיזבאללה או איראן עלולה להיות השלכה משמעותית על הדירוג"

עם זאת בסוכנות הדירוג עדיין סבורים כי לא תפרוץ מלחמה כוללת בצפון או מול איראן; התחזית של ישראל היא שלילית - כלומר במודי'ס צופים הורדת דירוג בטווח של עד שנה וחצי; מלחמה כוללת עשויה להוביל להורדת דירוג מיידית

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה היום כי למלחמה כוללת עם חיזבאללה או איראן "עלולות להיות השלכות משמעותיות על דירוג האשראי של ישראל". אין מדובר בפעולה דירוגית (שינוי בדירוג), אך זו אזהרה ברורה למה שעלול להתרחש במקרה של הרחבת הסכסוך הקיים.
לפי הסוכנות, "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה בסוף השבוע מסמנים הסלמה, אם כי העלויות הכלכליות נותרו מוגבלות ועומדות בקנה אחד עם התרחיש הבסיסי שלנו".
במודי'ס מבהירים כי הם "ממשיכים להניח שהמתיחות המתמשכת לא תסלים לכדי מלחמה כוללת בין הצדדים או תכלול את איראן, ובכך תגביל את ההשפעה המיידית והשלילית על דירוג האשראי".
יצוין כי בדומה לפיץ' ול-S&P, גם אצל מודי'ס תחזית הדירוג של ישראל היא "שלילית". המשמעות היא כי החברה שוקלת להוריד את דירוג האשראי שוב בטווח של בין שנה לשנה וחצי. ההערכות הן כי מודי'ס צפויה להוריד שוב את הדירוג בקרוב, וההערה שפרסמה כעת מדגישה את אחד התרחישים שעלולים להוביל להורדת דירוג מיידית.