סגור
אחמד טיבי חבר כנסת
ח"כ אחמד טיבי. תמיכה מהקואליציה (צילום: אבי מועלם)

הקואליציה תמכה בטיבי: הרדיו האיזורי בערבית בדרך להתרחב לכל הארץ

עברה בטרומית הצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי שתאפשר לשתי תחנות הרדיו הממוקמת בצפון לשדר גם לנגב. במקביל הקואליציה מקדמת את הרחבת השידור של תחנות רדיו אזוריות בעברית כמו גלי ישראל, רדיו קול חי וקול ברמה

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה טרומית הצעת חוק שתאפשר לתחנות הרדיו האזוריות בערבית להקים תחנת שידור מחוץ לתחום האיזור שלה ולשדר בכל רחבי הארץ. כיום תחנות הרדיו האזוריות מוגבלות בשידור לאיזור שלהם בלבד. בעד ההצעה הצביעו 23 ח"כים ונגדה הצביעו 2.
הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) שאמר כי יש רק 2 תחנות רדיו בערבית המשדרות בצפון הארץ ולכן תושבי הנגב לא יכולים להאזין לשידורים שלהן. לפני כמה שבועות הכנסת העבירה הצעת חוק דומה של ח"כ אלי דלל (ליכוד) לגבי תחנות רדיו איזורי בעברית. המשמעות היא שתחנות סקטוריאליות כמו גלי ישראל המשדרת ביהודה ושומרון ותחנות הרדיו החרדיות והדתיות רדיו קול חי וקול ברמה יוכלו לשדר בכל רחבי הארץ.
הקואליציה החליטה לתמוך בהצעת החוק לאחר שקידמה בקריאה הטרומית הצעת החוק של דלל. שר התקשורת שלמה קרעי (ליכוד) הביע באחרונה תמיכה בהרחבת שידורי תחנות הרדיו האיזורי בעברית לכל רחבי הארץ.