המועד לסגירת עסקת נמל חיפה עם אדאני-גדות הוארך עד אמצע דצמבר
המועד לסגירת עסקת נמל חיפה עם אדאני-גדות הוארך עד אמצע דצמבר
משרד האוצר הודיע על הארכה של שלושה שבועות מהמועד המקורי לסגירת עסקת נמל חיפה לאור התקדמותה של אדני-גדות להשלמת הליך המכירה. הקבוצה הודיעה לפני שבועיים כי השיגה את המימון הנדרש לרכישה
משרד האוצר הודיע היום (ב') כי "הוועדה למכירת מניות המדינה בחברת נמל חיפה" החליטה להאריך את המועד לסגירת עסקת נמל חיפה עם אדני-גדות עד ה-15 לדצמבר, קרי הארכה של שלושה שבועות מהמועד המקורי שהסתיים אתמול (27.11). לפי הודעת האוצר, ההארכה מגיעה לטובת קבלת אישור השרים לפי צו אינטרסים חיוניים. עם זאת, תוכן ההודעה מרמז כי הסיבה האמיתית לכך היא השלמת הסגירה הפיננסית. באדני גדות טוענים כי ההארכה טכנית לחלוטין ונובעת מבירוקרטיה והשלמת העבודה על המסמכים.
באוצר הודיעו כי "החלטת הוועדה התקבלה לאור התקדמותה של הקבוצה המורכבת מחברת גדות מסופים לכימיקלים וחברת אדני ההודית להשלמת הליך המכירה". עוד נכתב, כי "הקבוצה נקטה בחודשים האחרונים פעולות לקבלת האישורים הנדרשים לצורך השלמת העסקה ובכלל זה קבלת אישור הממונה על התחרות לבקשת המיזוג בהליך מכירת מניות חברת נמל חיפה בע״מ, חתימת מרכיבי הקבוצה על הסכם בעלי מניות מפורט, הקמת החברה הרוכשת שתחזיק את חברת נמל חיפה בע"מ העברת מתווה עקרונות מול הגופים המממנים ועוד".
לפני שבועיים דיווחה קבוצת אדאני־גדות כי השיגה את המימון הנדרש לרכישת נמל חיפה. קבוצה בהובלת בנק מזרחי, יחד עם מיטב ובנק SBI ההודי, תעמיד לאדאני הלוואה של כ־1.7 מיליארד שקל בריבית של פריים + 2.75% לתקופה של עד שנתיים. שאר הכסף למימון העסקה, שעלותה הכוללת 3.9 מיליארד שקל, יגיע ממקורות עצמיים.
ביולי זכתה אדאני-גדות במכרז להפרטת נמל חיפה, עם הצעה של 4.1 מיליארד שקל, שהיתה גבוהה בכ-1.5 מיליארד שקל מההצעה השנייה בגובהה. בתחילת ספטמבר נודע כי הקבוצה ביקשה ממשרד האוצר ארכה לטובת גיוס ההון הנחוץ למימוש העסקה (3.9 מיליארד שקל). בקבוצה טענו כי הסיבה לבקשת ההארכה היא טכנית בלבד, וזאת מפני ש-90 יום אינם זמן מספיק ארוך לטובת גיוס סכום כזה גבוה של כסף – ועוד בתקופה של חופשות וחגים בישראל ובעולם.
מקבוצת אדני נמסר: "עסקת הענק לרכישת נמל חיפה על ידי קבוצת אדני גדות מתקדמת כמתוכנן. כמו שכל עסק חדש שקם בישראל או לחילופין מעוניין לבצע רכישה של עסק אחר, נדרש למלא אחר סל של דרישות מצד הגופים המפקחים. גם בעסקת ענק בדמות רכישת נמל חיפה מהמדינה, נדרשת קבוצת אדני גדות למלא אחר סל דרישות מצד הגורמים המעורבים בהפרטה. השלמת המטלות הללו מתקדמת כהלכה והעסקה תושלם וזאת בלוח זמנים קצר, שכמותו לא היה בשום פרויקט או מכרז תשתית גדול בישראל עד היום".