סגור

החטוף פרחאן קאדי חולץ משבי חמאס; דיווח על תקיפה ישראלית בעומק לבנון

במבצע של צה"ל והשב״כ חולץ היום החטוף פרחאן קאדי, בן 52 מרהט, שנחטף על ידי חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר; קאדי פונה לבדיקות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ונמסר כי מצבו הרפואי תקין; דיווח בלבנון: "תקיפה ישראלית" כ-115 ק"מ מהגבול; לוחם צה"ל נפצע קל מפגיעת כטב"ם באזור בית הלל

23:50 - דיווח בלבנון: "תקיפה ישראלית" בעומק המדינה - כ-115 ק"מ מהגבול. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף באזור העיירה רסם אל-חדת' שבאזור אל-בקאע, בצפון-מזרח לבנון. מדובר באזורש שנמצא במרחק של כ-115 ק"מ מהגבול עם ישראל. (ליאור בן ארי)
22:30 - לוחם צה"ל נפצע קל מפגיעת הכטב"ם באזור בית הלל. לוחם צה"ל נפצע באורח קל מפגיעת כטב"ם שחצה מלבנון והתפוצץ באזור בית הלל. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. עוד נמסר כי כוחות אוגדה 91 זיהו לפני זמן קצר חוליית מחבלים של חיזבאללה פועלת במבנה צבאי של הארגון במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון, והמבנה הותקף על-ידי מטוסי קרב של חיל האוויר. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים שבעא ויארין שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
20:10 - החילוץ מעזה: תיעוד נוסף

7 צפייה בגלריה
פרחאן קאדי חטוף חולץ מעזה תמונה מהמסוק 27.8.24
פרחאן קאדי חטוף חולץ מעזה תמונה מהמסוק 27.8.24
פרחאן קאדי במסוק
(צילום: דובר צה"ל)

19:45 - אזעקות בגליל: כטב"ם התפוצץ באזור בית הלל, קיים חשד לפגיעה ישירה. כטב"ם חדר לגליל העליון והתפוצץ באזור בית הלל, קיים חשד לפגיעה ישירה. הכטב"ם חדר לשטח ישראל לאחר שצה"ל תקף מבנה עם מחבלי חיזבאללה באל עדייסא שבדרום לבנון. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
16:53 - קרובי משפחתו של פרחאן קאדי: "הוא ירד הרבה במשקל, אבל עומד ומדבר לעניין". קרובי משפחה של פרחאן קאדי שפגשו אותו בבית החולים סורוקה אחרי חילוצו משבי חמאס ברצועת עזה סיפרו כי "הוא ירד הרבה במשקל, אכל בעיקר לחם, ולא כל יום, אבל הוא עומד על הרגליים ומדבר לעניין. הוא חשב כל הזמן על המשפחה ולא הפסיק להאמין שהוא יצא משם. אנחנו לא יודעים להסביר איך הוא שרד, אבל הוא שרד והוא חי וזה הכי חשוב". (מתן צורי)
7 צפייה בגלריה
פרחאן קאדי שהיה חטוף בעזה וחולץ בבית החולים סורוקה 27.8.24
פרחאן קאדי שהיה חטוף בעזה וחולץ בבית החולים סורוקה 27.8.24
פרחאן קאדי בבית החולים סורוקה
(צילום: יוסי איפרגן / לע"מ)
16:23 - דובר צה"ל: "לא נוכל לפרסם הכל על החילוץ - גם מפאת ביטחון חטופינו".דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר בהצהרה בנוגע לחילוצו של החטוף פרחאן קאדי כי "לא נוכל לפרסם הכל על החילוץ", בין היתר על מנת לשמור על ביטחונים של החטופים שעדיין בידי חמאס. הגרי אמר במענה לשאלת ynet אם חל שינוי בעמדת צה"ל כי רק עסקה תביא לשחרור החטופים: "התפקיד של צה"ל הוא לייצר תנאים להשבת החטופים. אנחנו מעמידים בפני הדרג המדיני את כל החלופות". (קורין אלבז-אלוש)

16:15 - ביה"ח סורוקה: "מצבו הכללי של פרחאן טוב, הוא פגש בן משפחה בהתרגשות גדולה". בית החולים סורוקה שבבאר שבע עדכן כי החטוף פרחאן קאדי שחולץ משבי חמאס ברצועת עזה "עבר עם הגעתו בדיקה רפואית ראשונית על מנת להעריך את מצבו, ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים. הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב, ונפגש כבר עם בן משפחה בהתרגשות גדולה". בבית החולים הדגישו כי "אלו רגעים רגישים עבור המשפחה ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם. אנו שמחים על חילוצו ועל חזרתו הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים". (מתן צורי)
7 צפייה בגלריה
קאיד פרחאן אלקאדי 2 חטוף ששוחרר מעזה מגיעה לבית החולים סורוקה 27.8.24
קאיד פרחאן אלקאדי 2 חטוף ששוחרר מעזה מגיעה לבית החולים סורוקה 27.8.24
תמונתו הראשונה של אלקאדי אחרי שחולץ, ממיטת בית החולים סורוקה
(צילום: מאיר אבן חיים)

15:55 - גלנט: פרחאן קאדי חולץ בפעולה נועזת ונחושה. אנו מחויבים להחזיר את החטופים. שר הביטחון יואב גלנט התייחס לחילוצו של החטוף פרחאן קאדי, ומסר כי "במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה״ל ושב״כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל. ‏המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".
7 צפייה בגלריה
משפחתו של קאיד פרחאן אלקאדי חטוף ששוחרר מעזה מגיעה לבית החולים סורוקה 27.8.24
משפחתו של קאיד פרחאן אלקאדי חטוף ששוחרר מעזה מגיעה לבית החולים סורוקה 27.8.24
משפחתו של קאיד פרחאן מגיעה לבית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

7 צפייה בגלריה
קאיד פרחאן אלקאדי חטוף ששוחרר מעזה מגיע לבית החולים סורוקה 27.8.24
קאיד פרחאן אלקאדי חטוף ששוחרר מעזה מגיע לבית החולים סורוקה 27.8.24
פרחאן מגיע לבית החולים סורוקה במסוק
(צילום: הרצל יוסף)
15:15 - החטוף פרחאן קאדי חולץ משבי חמאס. במבצע של צה"ל והשב״כ חולץ היום (ג׳) החטוף פראחן קאדי, בן 52 מרהט, שנחטף על ידי ארגון הטרור חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. קאדי, אב ל-11 ילדים, עבד בבית אריזה בקיבוץ מגן ומשם נחטף. הוא חולץ אחרי 326 ימים בשבי על ידי לוחמי צה״ל מיחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב״כ, תחת פיקוד אוגדה 162, במבצע חילוץ מורכב בדרום הרצועה. קאדי פונה לבדיקות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אחרי שתושאל על-ידי הכוחות בשטח. בני משפחתו תועדו רצים לעברו בבית החולים, אחרי שנחת שם במסוק. נמסר כי מצבו הרפואי של קאדי תקין. "משפחתו עודכנה בפרטים וצה"ל מלווה אותה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים".(ynet)


שר הביטחון יואב גלנט מסר בעקבות החילוץ: "במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה״ל ושב״כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את פרחאן קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל. המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

14:24 - מנהיג איראן חמינאי "פתח את הדלתות" לחידוש שיחות הגרעין עם ארה"ב. המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי "פתח את הדלתות" להנעה מחודשת של שיחות הגרעין עם ארה"ב, ברקע ההתקרבות של מדינתו לפצצת גרעין מבצעית. חמינאי אמר לממשלה החדשה של הנשיא הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן כי "אין מחסום" ליצירת קשרים עם "האויב". עם זאת, הוא הציג קווים אדומים לשיחות, והזכיר לפזשכיאן כי "אי אפשר לסמוך על אמריקה". (AP)

7 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)

12:23 - משרד הבריאות בעזה: 41 נהרגו ו-113 נפצעו ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, הודיע כי 41 בני אדם נהרגו ו-113 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. לדברי המשרד, 40,476 פלסטינים נהרגו ו-93,647 נפצעו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)
8:46 - ההרוג בתקרית הירי בכפר הפלסטיני בלילה: ערבי-ישראלי בן 40. חליל זיאדה, ערבי-ישראלי בן 40, הוא האדם שנורה הלילה למוות על-ידי חיילי הגנה מרחבית בכפר ואדי רחאל שמדרום לבית לחם. החיילים הגיעו למקום בעקבות טענה של מתנחלים על זריקת אבנים על רכב ישראלי, שאחריה המתנחלים עצמם הגיעו לחווה והתעמתו עם פלסטינים. בזירה נמצאו 40 תרמילי קליעים מירי החיילים, שממנו נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים. זיאדה תושב מזרח ירושלים במקור, והוא התגורר בכפר הפלסטיני שבו אירעה התקרית.(עינב חלבי, יואב זיתון)
8:35 - אונר"א: פתחנו 4 מרפאות זמניות במרכז ובדרום רצועת עזה. סוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים (אונר"א) הודיעה כי "למרות אתגרים מתמידים, פתחנו ארבע מרפאות בריאות זמניות בדרום רצועת עזה ובמרכזה". מאונר"א נמסר כי "הצוותים הרפואיים שלנו מספקים בכל יום אלפי שירותים טיפוליים, חיסונים, פיזיותרפיה וטיפולי שיניים. צריך להגן על המתקנים, הצוות והחולים". (עינב חלבי)
8:30 - הסתיימה חסימת איילון דרום על-ידי המפגינים למען העסקה. המפגינים למען העסקה להשבת חטופים שחסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום ליד מחלף השלום שבתל אביב התפנו מהמקום, והשתחררה חסימת הכביש. (יעל צ'כנובר)
8:13 - מפגינים למען עסקת חטופים חוסמים את איילון דרום. מפגינים למען עסקת חטופים, בהם קרובי חטופים, חוסמים את כביש איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום בתל אביב. המפגינים קוראים "אין עסקה מופקרת - יש הפקרה", ודורשים מהממשלה לחתום על עסקה לשחרור חטופים. ממחאת הנשים לשחרור החטופים נמסר כי "לא נתפס ש-326 ימים אחרי שהפקיר, נתניהו מעז לשאול בזלזול שורדות שבי 'איזו עסקה?' על העסקה שהוא בעצמו חתום עליה. זה אותו נתניהו שמעדיף לדרדר את כולנו למלחמה אזורית במקום להחזיר אותם הביתה רק בשביל להישאר בשלטון".

7 צפייה בגלריה
מפגינים למען ה חטופים חוסמים את איילון דרום 27.8.2024
מפגינים למען ה חטופים חוסמים את איילון דרום 27.8.2024
מפגינים למען החטופים חוסמים את איילון דרום

7:30 - דיווח: המו"מ בקהיר עסק בפירוט בסוגיית פילדלפי, אופטימיות לגבי חתימת הסכם. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח מפי מקורות כי דיוני המו"מ בקהיר על הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, הצפויים להימשך גם היום, עסקו בסוגיית ציר פילדלפי בצורה מפורטת - מבחינת אופי הנוכחות הישראלית בשלב הראשון של ההסכם. נכתב כי למרות שקיימת עמימות סביב השלבים הבאים של ההסכם במצרים, המקורות "סומכים על מהירות פריצת הדרך בשיחות, כדי שהתרחיש של היום שלמחרת יוכל להיכנס לתוקף במהירות". (ליאור בן ארי)