סגור
טלפון כשר
טלפון כשר (יח"צ)

החוק שיחזק את השליטה של ועדת הרבנים בסלולר אושר לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק שמאפשרת לקבוצת מנויים להסכים שחברת הסלולר תגביל אותם משירותים מסוימים, שכוללים גם חסימת האפשרות לחיוג למספרים מסוימים. החור החדש לא יאפשר חסימה של מספרי חירום ומוקדי סיוע

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות דוד ביטן אישרה אתמול לקריאה שנייה שלישית את הצעת החוק שתחזק את כוחה של ועדת הרבנים בשימוש בסלולר כשר. ההצעה שהגיש ח"כ ינון אזולאי אושרה בנוסח מרוכך יחסית, לאחר שבתחילת השבוע קידמו הצעה מרחיקת לכת שהיתה עלולה להוביל לפגיעה בתחרות בין ספקיות הסלולר לכלל הציבור.
ההצעה הנוכחית מאפשרת לקבוצת מנויים להסכים שחברת הסלולר תגביל אותם משירותים מסוימים, שכוללים גם חסימת האפשרות לחיוג למספרים מסוימים. ההצעה הנוכחית לא תאפשר חסימה של מספרי חירום ומוקדי סיוע. ההצעה עברה אתמול בערב לאחר שהדיון שהחל בבוקר נדחה לאור מאות הסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה.
אחת ההסתייגות שתיבחן בטרם אישור החוק היא הצעתו של ח"כ זאב אלקין, לפיה יש להודיע מראש למנוי על כך שמספרו נחסם כך שיוכל לערער על ההחלטה למשרד התקשורת. למשרד התקשורת יש 10 ימים להשיב לכך.
ההצעה אושרה ברוב של 9 תומכים לעומת 6 מתנגדים. תמכו בהצעה: היו"ר דוד ביטן, שלום דנינו, אתי עטיה, חנוך מלביצקי, אליהו רביבו, סימון מושיאשוילי, אברהם בצלאל, אוהד טל ויצחק פינדרוס. התנגדו להצעה: שלי טל מירון, יסמין סאקס פרידמן, אלון שוסטר, זאב אלקין, יבגני סובה ועופר כסיף.