סגור

גל תקיפות של צה"ל בלבנון, גם 150 ק"מ מהגבול

התקיפות כוונה למטרות חיזבאללה בבקעא ובבעלבכ, וכן בדרום המדינה; שני כטב"מים התפוצצו באזור קריית שמונה, אין נפגעים; שתי רקטות נורו לאשקלון: אחת יורטה, והשנייה נפלה במרחב הימי; צה"ל: חיסלנו בימים האחרונים יותר מ-100 מחבלים ברפיח

21:48 - צה"ל מאשר כי תקף בעומק לבנון. דובר צה"ל עדכן בהמשך לדיווחים על התקיפות בעומק לבנון כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסני אמל"ח של חיזבאללה בבקעא ובבעלבכ. כך עדכן דובר צה"ל, שהוסיף כי צה"ל תקף גם מבנה צבאי ומחסני אמל"ח בשבעה אזורים שונים בדרום המדינה. (יואב זיתון)



20:27 - דיווח: תקיפה חריגה בצפון לבנון, כ-155 ק"מ מהגבול עם ישראל. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה ישראלית חריגה בכפר חוש א-סייד עלי, שבאזור אל-הרמל במחוז בעלבכ, סמוך לגבול עם סוריה, כ-155 קילומטרים מהגבול עם ישראל. לפי תקשורת לבנוניים, צה"ל פתח בשעה האחרונה בגל תקיפות, במיוחד בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
19:51 - סורוקה: חל שיפור במצב הפצועים בהתרסקות המסוק, 2 עדיין במצב בינוני-קשה. בית החולים סורוקה בבאר שבע עדכן כי חל שיפור במצבם של הפצועים בהתרסקות המסוק השבוע בציר פילדלפי. ארבעה מהפצועים עדיין מאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ, שניים מהם במצב בינוני-קשה ושניים במצב בינוני. פצוע נוסף הועבר להמשך טיפול בבית חולים בסמוך למקום מגוריו. (אילנה קוריאל)

2 צפייה בגלריה
ציר פילדלפי תאונה תאונת התרסקות התרסק מטוס מסוק ינשוף כוחות לוחמים צה"ל
ציר פילדלפי תאונה תאונת התרסקות התרסק מטוס מסוק ינשוף כוחות לוחמים צה"ל
התרסקות המסוק
19:11 - חברותיה של נעמה לוי צועדות בת"א עם ידיים אזוקות וטרנינג מוכתם. עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של נעמה לוי, שנחטפה מבסיסה ומוחזקת בשבי ברצועה, צועדות מכיכר החטופים לשער בגין בתל אביב כשהן לבושות בחולצות שחורות, מכנסי טרנינג אפורים עם כתמים אדומים וכשידיהן אזוקות, כפי שתועדה לוי ביום חטיפתה. (רועי רובינשטיין)
18:48 - כאלף מוחים ברחובות: "מה שהרג את החטופים היה רה"מ - שאמר לא לעסקה". כאלף בני אדם מפגינים בצומת פארק המדע ברחובות וחוסמים אותה לתנועה, בקריאה לעסקת חטופים ועצירת המהפכה המשפטית. גיל דיקמן, בן דודה של כרמת גת שנרצחה בשבי, אמר כי "כרמל וחמשת החטופים שהיו איתה איתה שרדו במרתף העינויים הזה פרק זמן שנדמה כמו נצח. הם היו חזקים יחד ושרדו יחד". דיקמן הוסיף: "מה שהרג אותם לא היה היעדר האוויר והאור, וגם לא המחלות במחילות הטרור – אלא ראש ממשלת ישראל שאמר 'לא' לעסקה שתחזיר אותה, והלחץ הצבאי, שבגינו השומר לחץ על ההדק". (מאיר תורג'מן)
18:35 - שני כטב"מי חיזבאללה התפוצצו מצפון לקריית שמונה, אין נפגעים. דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ומרגליות כי "זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון ונפלו צפונית לקריית שמונה". לא היו נפגעים. (יואב זיתון)
17:17 - צה"ל: הותקף מתחם פיקוד של מחבלים ברצועה, שבעבר שימש כבית ספר. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה באזור ששימש בעבר כבית ספר ״שהדאא' א-זייתון״ בעיר עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי המתחם שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. (יואב זיתון)
17:00 - צה"ל: בימים האחרונים חוסלו יותר מ-100 מחבלים ברפיח, הושמדו משגרים ואמל"ח. דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממות האחרונות יותר מ-100 מחבלים, איתרו והשמידו משגרי רקטות, מצבורי אמל"ח ותשתיות טרור בשכונת תל אל סולטאן באזור רפיח. הכוחות איתרו בשטח רובי צלפים, מחסניות, טילי נ"ט ורימונים. בנוסף, נמסר כי הכוחות איתרו מספר פירים ומיפו קילומטרים רבים של מנהרות תת-קרקעיות. (יואב זיתון)


16:18 - אחרי הירי לאשקלון צה"ל פנה לתושבים בצפון הרצועה: "הוזהרתם, זה אזור לחימה". דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, פנה לתושבי השכונות אל-מנשייה, שייח זיאד ובית לאהיה שבצפון הרצועה אחרי הירי לאשקלון, שהונחו בעבר לעזוב את מקום מגוריהם. "ארגוני הטרור שוב יורים רקטות וממשיכים בפעולות טרור לעבר מדינת ישראל. האזור הזה הוזהר פעמים רבות, והשטח נחשב לאזור לחימה מסוכן", מסר. אל"ם אדרעי, והדגיש כי הקריאה להתפנות לא כוללת את המתקנים הרפואיים באזור. (עינב חלבי)
15:57 - הוסרו כלל ההנחיות ליישובים בגליל העליון. המועצה האזורית גליל עליון עדכנה בעקבות הערכת מצב כי הוסרו ההנחיות המיוחדות לכלל היישובים בשטחה. זאת לאחר שבשעות הבוקר הונחו תושבים בשורת יישובים לשהות בסמוך למרחבים המוגנים, להימנע מהתקהלויות ולצמצם תנועה באזור. (שמעון אלבז)
14:25 - אזעקה באשקלון: שיגור אחד יורט והשני נפל במרחב הימי. שני שיגורים חצו מצפון רצועת עזה לעבר מרחב אשקלון, שם הופעלו לפני זמן קצר אזעקות. שיגור אחד יורט בהצלחה והשני נפל במרחב הימי. אין נפגעים. (מתן צורי, יואב זיתון)
14:25 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים שבאחד מהם פעלו מחבלי חיזבאללה בכפר בליידא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי נורתה ארטילריה לעבר אזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון גם כן. (יואב זיתון)


13:50 - משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס: 64 הרוגים ביומיים האחרונים. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, הודיע כי 64 בני אדם נהרגו ו-155 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה ב-48 השעות האחרונות. לדברי המשרד, 41,182 פלסטינים נהרגו ו-95,280 נפצעו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)
13:24 - צה"ל תקף מחבלים בבית ספר בצפון רצועת עזה, שהפך למתקן לייצור אמל"ח. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר מחבלי חמאס שפעלו בשני מבנים צבאיים באזור אל-פרקאן בעיר עזה. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי המבנים שימשו את המחבלים לפעולות טרור שונות ולייצור אמל"ח. נמסר כי המבנים ממוקמים בסמוך למקום ששימש בעבר כבית ספר, ומשמש כיום כמחסה פעיל. בניגוד לדיווחים, נאמר, צה"ל לא תקף מתקן לזיקוק דלק במרחב. (יואב זיתון)

2 צפייה בגלריה
נזקי תקיפה של צה"ל ב עיר עזה
נזקי תקיפה של צה"ל ב עיר עזה
נזקי תקיפה של צה"ל בעיר עזה, היום
(צילום: AFP)

09:50 - הירי לגליל העליון: שישה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה באזור עמיעד. שישה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בשטח פתוח באזור עמיעד כתוצאה מהמטח האחרון שנורה מלבנון לגליל העליון. (ynet)
09:27 - צה"ל: זוהו כ-55 שיגורים מהבוקר, אין נפגעים. חיל האוויר תקף בלבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר שממנו בוצעו שיגורים לגליל. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מטוסי קרב תקפו את המשגר שממנו בוצעו שיגורים הלילה לגליל העליון, וכן מבנה צבאי באזור כפר רומאן שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי כמה אזורים בדרום לבנון. עוד נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו בצפת ובגליל העליון בשעות 9:01-5:59, זוהו כ-35 שיגורים שחצו nלבנון, חלקם יורטו ומרביתם התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו ב-8:17, זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. (ynet)
09:26 - האזעקות בגליל: נפילות ושריפות בשטחים פתוחים. המשטרה עדכנה כי היא מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי אמל"ח בשטחים פתוחים בצפון. "בשלב זה אין דיווח על נזק ונפגעים, אך פרצו כמה דליקות שמטופלת על ידי כוחות הכיבוי", מסרה המשטרה. "שוטרים וחבלני המשטרה מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. יש להשמע להנחיות השוטרים הפרוסים בצירים הסמוכים לשריפות, בשלב זה אין חסימות צירים ראשיים". (ynet)
9:14 - דיווח בלבנון: שני מטחים שוגרו לעבר ישראל. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על שיגור של שני מטחים לעבר יישובי הגליל העליון. צפת קראה לתושביה להישאר במרחבים מוגנים, ומסרה: "אנו עדיין בתוך האירוע ויש להיות קשובים ולהישמע להנחיות. מתבצעים יירוטים רבים במרחב. קיים חשש לנפילת טילים וחלקי מיירטים". (שמעון אלבז, ליאור בן ארי)
08:30 - תושבי יישובים לא-מפונים בגליל העליון הונחו: לשהות סמוך למרחבים מוגנים. תושבי היישובים הלא-מפונים ראש פינה, חצור הגלילית, אליפלט, משמר הירדן, טובא זנגריה, א.ת צח"ר, מחניים, עמוקה, עלמה ודלתון שבגליל העליון הונחו לצמצם תנועות באזור, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. זאת בהמשך להערכת מצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון. (שמעון אלבז)
סיכום חדשות הלילה
מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון יורטה בגליל המערבי . צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעה שהופעלה בגורנות הגליל שבגליל המערבי, מעט אחרי השעה שש בבוקר, "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים". עוד נמסר כי "התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט". כמו כן, הצבא עדכן כי האזעקה במושב שתולה הופעלה בעקבות זיהוי שווא. (ynet)
צה"ל: 5 שיגורים חצו מלבנון במטח לגליל העליון, אין נפגעים. צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון בסביבות השעה אחת בלילה, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים", נמסר. (יואב זיתון ושמעון אלבז)
דיווח: בכירי חמאס נועדו עם ראש המודיעין הטורקי לדיון על המלחמה בעזה. ראש המודיעין של טורקיה איבראהים כאלין נועד אתמול עם בכירים בלשכה המדינית של חמאס. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו", מפי מקורות ביטחוניים במדינה. לפי הדיווח, הדיון עסק בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן להפסקת אש בעזה, בצעדים שניתן לנקוט כדי להגיע לעצירת המלחמה ובהכנת סיוע לרצועה. (ליאור בן ארי)
צבא ארה"ב: חיסלנו 4 מנהיגי דאעש ועוד 10 פעילים בעיראק לפני כשבועיים. צבא ארה"ב הודיע כי ארבעה מנהיגי דאעש חוסלו בתקיפה במערב עיראק ב-29 באוגוסט, שבוצעה בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון העיראקיים. לפי הצבא האמריקני, עוד 10 פעילים של ארגון המדינה האיסלאמית חוסלו בתקיפה. המנהיגים שחוסלו, לפי ההודעה, הם אחמד חמיד חוסיין עבד-אל-ג'ליל אל-איתאווי, שהיה אחראי על כל הפעולות של הארגון בעיראק; אבו חמאם, שהיה אחראי לפעולות במערב עיראק; אבו-עלי אל-תוניסי, שהיה אחראי על פיתוחים טכנולוגיים בארגון הטרור; ושקיר עבד אחמד אל-עיסאווי, שפיקח על פעולות צבאיות במערב עיראק.
במקביל, פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי ב-24 השעות האחרונות השמיד שלושה כטב"מים וכלי רכב אחד של המורדים החות'ים בשטח תימן. (דניאל אדלסון, ניו יורק)