סגור

חמאס הצהיר: לא נשלח נציגים לפסגה ביום חמישי; 5 רקטות התפוצצו בגליל המערבי

הארגון הודיע כי לא ישלח נציגים לפסגה שתוכננה ליום חמישי והטיל את האשמה על ישראל: "קוראים למתווכות להציג תוכנית ליישום מה שהסכמנו עליו ב-2 ביולי במקום לנהל מו"מ חדש". בישראל לא מתרגשים: "זו טקטיקת מו"מ, יהיו הרבה פייקים". יהונתן דויטש בן ה-23, שהשתחרר לאחרונה ממגלן, נרצח מירי מחבלים מטווח קצר בבקעה

22:05 - בישראל לא מתרגשים מהצהרת חמאס: "זו טקטיקת מו"מ, יהיו הרבה פייקים". בצוות המשא ומתן הישראלי לא מתרגשים מהצהרת חמאס כי ארגון הטרור לא יגיע לפסגת המו"מ ביום חמישי הקרוב: "זה חלק מטקטיקה של מו"מ להשיג הישגים. צריך עצבים מברזל, יהיו הרבה פייקים ולוחמה פסיכולוגית". (איתמר אייכנר)
21:45 - חמאס מצהיר: לא נשלח נציגים לפסגה ביום חמישי. חמאס הודיע כי לא ישלח נציגים לפסגת המו"מ עם המתווכות, שתוכננה להתקיים ביום חמישי בדוחא או בקהיר. בהצהרה רשמית מסר ארגון הטרור כי "למרות שאנו והאחים המתווכים במצרים ובקטאר מודעים לכוונות ולעמדות האמיתיות של הכיבוש וראש ממשלתו, התנועה נענתה להסכם האחרון, שעמו האויב הכתיב תנאים חדשים שלא הוצגו לאורך תהליך המשא ומתן. אנו קוראים למתווכות להציג תוכנית ליישום מה שהסכמנו עליו ב-2 ביולי במקום לנהל משא ומתן חדש. יציאה לעוד סבבים של משא ומתן או הצעות חדשות יספקו כיסוי לתוקפנות הכיבוש ויתנו לו יותר זמן להנציח את מלחמת ההשמדה". (עינב חלבי)
5 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר 13.4.22
יחיא סינוואר 13.4.22
יחיא סינוואר
(צילום: AP Photo/Adel Hana, File)
21:05 - צה"ל מגיב לדיווחים על תוכניות איראן: "אין שינוי בהנחיות, אנחנו ערוכים". דובר צה"ל התייחס לדיווחים על כוונתה של איראן להגיב לחיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן, ומסר כי "אנחנו מבהירים כי בשלב זה שאין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צה״ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה״ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה. במידה ויהיה צורך בשינוי ההנחיות, נעדכן על כך בהודעה מסודרת בערוצים הרשמיים". (יואב זיתון)
19:46 - אזעקה בגליל המערבי: 5 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. בהמשך להתרעה על ירי רקטות וטילים שהופעלה באזור ערב אל עראמשה, חמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. (יאיר קראוס, יואב זיתון)
19:37 - יהונתן דויטש מבית שאן נרצח בפיגוע בבקעה: "אדם מדהים ברמות שקשה לתאר". הצעיר בן ה-23 שנרצח מירי מחבלים מטווח קצר סמוך ליישוב מחולה השתחרר באחרונה משירות קרבי במגלן. ראש העיר בית שאן ספד: "ציוני, ערכי, מתנדב בכל רמ"ח איבריו". ראש מועצת בקעת הירדן: "עוד רצח של יהודי, עוד משפחה שחרב עליה עולמה". בפיגוע נפצע קל גבר בן 32, נמשך המצוד אחר המחבלים. (ישראל מושקוביץ)
5 צפייה בגלריה
יהונתן דויטש ז"ל
יהונתן דויטש ז"ל
יהונתן דויטש ז"ל
19:30 - ארבעה נפצעו קל בתקיפה בצור. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחו כי ארבעה בני אדם נפצעו באורח קל מתקיפה בעיירה מערוב שבדרום לבנון, סמוך לצור, שכוונה לעבר מבנה מגורים. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפה גם באל-ג'בין שבדרום המדינה, ורשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפת כטב"ם בעיירה יאטר שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
19:19 - סגן הרמטכ"ל בטייסת הביון בבסיס נבטים: "צה"ל במוכנות גבוהה לכל תרחיש". סגן ראש המטה הכללי, אלוף אמיר ברעם, ביקר בבסיס חיל האוויר "נבטים" עם מפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר ומפקדים נוספים. במסגרת הביקור, הוא קיבל סקירה מבצעית על פעילות היחידה והטייסות בבסיס ועודכן בתמונת המצב המבצעית, כמו גם במוכנות והיערכות להמשך הלחימה בכלל הזירות. בנוסף, הוא הצטרף לטיסה באחד ממטוסי הביון בטייסת 122, במסגרתה עמד על חשיבות מוכנות מטוסי הביון המתקדמים שמיועדים למשימות אסטרטגיות, גילוי בעומק, איסוף מודיעין ויצירת תמונת מודיעין מדויקת בזמן אמת.
"יכולות מטוסי הביון המתקדמים של חיל האוויר ממחישים את המשמעות והחשיבות של יצירת יתרון יחסי על האויב, בייחוד כשהם מצטרפים למגוון היכולות האחרות שקיימות בחיל", אמר ברעם. "צה"ל ימשיך לשמר מוכנות גבוהה לתרחישים המבצעיים השונים, ויפעל לטיפול הפערים תוך הטמעת לקחים מהירה מהזירות הקרובות והרחוקות כאחד". (יואב זיתון)
18:35 - אנס ג'ראמנה נפצע קל בפיגוע בבקעת הירדן: "התקשר ואמר - ירו בי". אנס ג'ראמנה בן ה-32 הוא האדם שנפצע באורח קל בפיגוע בבקעת הירדן. לאחר הירי הוא הגיע עם רכבו לעמדה של צה"ל באזור עם שמשות מנופצות, ותיאר את מה שקרה. לאחר קבלת טיפול בזירה, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. מבית החולים נמסר כי הוא סובל מרסיסים, שהוא לא נפגע באיברים חיוניים, ולא נזקק להליך ניתוחי.
אחיו של הפצוע, מוחמד, מסר: "אח שלי התקשר אליי וסיפר שמישהו ירה עליו. הוא ביקש שאבוא אליו וסגר את הטלפון". לדברי מוחמד, בבית החולים הוא קיבל עדכון מהרופא שמטפל באחיו שמצבו טוב. (ליאור אל-חי, אלישע בן קימון)
17:31 - דיווח: שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה בדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח, מפי מקורות, כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת האופנוע בטייבה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
16:56 - ביידן: "עדיין אפשרי להגיע להסכם הפסקת אש לפני תום כהונתי, המצב בקלות יכול להסלים למלחמה אזורית". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי "עדיין אפשרי" להגיע להסכם הפסקת אש בעזה לפני תום כהונתו בנובמבר. "התוכנית שהצגתי, שאושרה על ידי ה-G7 ועל ידי מועצת הביטחון של האו"ם, עדיין קיימת", אמר ביידן בריאיון לרשת CBS האמריקנית. "אני עובד ממש כל יום, וכל הצוות שלי, כדי לוודא שהמצב לא יסלים למלחמה אזורית. אבל זה יכול בקלות".
5 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ביידן
(צילום: REUTERS/ Evelyn Hockstein)
16:40 - צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. כוחות צה"ל תקפו במהלך היום מבנים צבאיים של חיזבאללה באל עדייסא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לאורך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון. זוהתה נפילה במרחב נטועה, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. (יואב זיתון)
16:36 - דיווח: כטב"ם תקף אופנוע בדרום לבנון. רשת "אל-אחבאר", המשמשת כשופר של חיזבאללה, דיווחה כי בוצעה תקיפה אווירית באזור א-טיבה בדרום לבנון, "שפגעה בבית ספר במקום". לפי "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, כטב"ם תקף באזור אופנוע. לפי הדיווחים שריפה פרצה במקום. (ליאור בן ארי)
16:33 - גלנט: מקווה שאיראן וחיזבאללה לא יגרמו לנו לעשות דברים שיעלו את הסיכוי למלחמה. שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לבסיס הקליטה והמיון בתל השומר וקיבל סקירה על נתוני הגיוס מראש אכ"א, אלוף יניב עשור, רח"ט תומכ"א, תת-אלוף שי טייב, מפקדת מיטב, אלוף-משנה יפעת יגר, וגורמים נוספים באגף כוח האדם בצה"ל. בהמשך, הוא קיים שיחה עם המתגייסים החדשים לחטיבות נח"ל וכפיר, וסייר בין התחנות בהליך הקליטה לצה"ל.
"אתם מגיעים בתקופה מאתגרת, אתם מתגייסים בתקופה מאוד משמעותית, זה נכון על המלחמה כולה ובמיוחד בימים האלה, שבהם האויבים שלנו מאיימים לפגוע בנו בדרכים שהם לא פגעו בנו קודם", אמר גלנט למתגייסים החדשים. "אנחנו שומעים את המסרים האלה מכיוון איראן ומכיוון חיזבאללה. אני אומר להם, אתם צריכים לדעת את זה, שמי שיפגע בנו באופן שהוא לא פעל בו בעבר, צפוי גם לפגיעה שלנו באופן שבו אנחנו לא פעלנו בעבר ולצה"ל יש יכולת משמעותית".
הוא הוסיף: "אני מקווה שהם יעשו את החשבון בצורה טובה ולא יגיעו למצב שהם גורמים לנו לעשות דברים שיביאו לפגיעה משמעותית ויעלו את הסיכוי להתפרצות של מלחמה בחזיתות נוספות, זה דברים שאנחנו לא רוצים אותם, אבל אנחנו צריכים להיערך אליהם והם עלולים לקרות". (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ב תל השומר 11.8.24
שר הביטחון יואב גלנט ב תל השומר 11.8.24
גלנט בתל השומר
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
16:27 - צה"ל: אזרח ישראלי נרצח בפיגוע, המחבלים ירו מרכב חולף. דובר צה"ל עדכן רשמית כי בפיגוע הירי בצפון בקעת הירדן מחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר מספר כלי רכב בצומת מחולה שבכביש 90. מהירי, נמסר, נרצח אזרח ישראלי ונפצע אזרח נוסף שמטופל על ידי צוותים רפואיים. "כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים, חוסמים צירים ומבצעים סריקות נרחבות במרחב". (אלישע בן קימון)
16:15 - דיווח: פיצוצים בדרום סוריה כתוצאה מתקיפה ישראלית. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל בלונדון, דיווח על פיצוצים בדרעא שבדרום סוריה כתוצאה מתקיפה ישראלית. לפי אתר "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, תקיפות ארטילריה ישראליות כוונו למוצבים צבאיים בתל אל-ג'אביה באזור הכפרי של דרעא.
מוקדם יותר, דיווח הארגון על חמישה הרוגים בתקיפת כטב"ם "בלתי-מזוהה" באזור אל-בוכמאל בסוריה, בגבול עם עיראק. זה אזור שבד"כ ארה"ב תוקפת בו אבל היו גם לנו תקיפות שם. (ליאור בן ארי)
16:05 - מנכ"ל מד"א: נקבע מותו של הפצוע האנוש בפיגוע בבקעת הירדן. מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן שנקבע מותו של הפצוע האנוש בפיגוע הירי בצפון בקעת הירדן.
15:59 - מד"א: צעיר נפצע אנושות בפיגוע בבקעת הירדן, גבר נפצע באורח בינוני. במד"א עדכנו כי בפיגוע בצפון בקעת הירדן נפגעו מירי שני כלי רכב בכביש 90 סמוך לצומת מחולה. צוות מד"א מעניק טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואי של צה"ל לצעיר בשנות ה-20 לחייו שנפצע אנושות וגבר כבן 33 במצב בינוני. (אלישע בן קימון)
15:45 - מנכ"ל מד"א: פצוע אנוש בפיגוע בבקעת הירדן. מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי בפיגוע בבקעת הירדן נפצע אדם באורח אנוש. פצוע נוסף באורח קל-בינוני, הגיע לאחת העמדות של צה"ל כששמשות הרכב שלו מנופצות. על פי החשד הירי בוצע מרכב חולף וסריקות נפתחו באזור. כוחות של חטיבת הבקעה פורסים חסמים בניסיון לאתר את הרכב.
15:37 - ראשוני: חשד לפיגוע ירי בבקעת הירדן. דובר צה"ל עדכן שהתקבל דיווח על פיגוע ירי מרכב חולף באזור צומת מחולה שבצפון בקעת הירדן. צוותים נמצאים בדרכם למקום. (אלישע בן קימון)
14:22 - נתניהו על התסכול במטכ"ל מהיעדר היעדים בלחימה בעזה: "התכלית היא ניצחון". במהלך הסקירה הביטחונית בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום ב-ynet, לפיו במטכ"ל יש תסכול מהתנהלות הדרג המדיני, שדורך במקום ומתקשה לקבל החלטות לאן רוצה הממשלה שהלחימה בעזה תלך. "שמעתי שטוענים בתקשורת שאין תכלית ללחימה ושהדרג המדיני מונע מצה"ל להתקדם - זה לא נכון. התכלית היא ניצחון. צה"ל כותש את החמאס בשיטתיות במטרה לחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, ובמקביל לשחרר את כל החטופים", אמר. (איתמר אייכנר)
5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו 8.6.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו 8.6.24
נתניהו
(צילום: Jack Guez -Pool/Getty Images)
14:02 - דיווח: 5 אנשי המיליציות הפרו-איראניות נהרגו בתקיפת כטב"ם בסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל בלונדון, דיווח כי חמישה אנשי המיליציות הפרו-איראניות נהרגו מפגיעת "כטב"ם לא מזוהה" באזור אל-בוכמאל בסוריה, בגבול עם עיראק. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי שישה נהרגו בתקיפת כרכב השייך למיליציות. (ליאור בן ארי)
13:50 - קנצלר גרמניה לנתניהו: עצור את מעגל ההרס במזה"ת, חתום על הפסקת אש. קנצלר גרמניה אולף שולץ שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי "זה הזמן לחתום על הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים". כך נמסר מטעם הממשל בגרמניה. בנוסף, שולץ אמר לנתניהו כי "יש לעצור את מעגל ההרס והאלימות במזרח התיכון". (רויטרס)
11:23 - שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בגליל העליון: שלוש רקטות ששוגרו מלבנון לכיוון מתת שבגליל העליון התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים. מעט מוקדם יותר פגע נ"ט בבית במושב נטועה בגליל המערבי, שתושביו מפונים, וגרם נזק רב למבנה. בעל הבית שלא התפנה לא שהה בביתו בעת הפגיעה, ולא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
07:45 - צה"ל הורה על פינוי אוכלוסייה משכונה בצפון חאן יונס. דובר צה"ל הודיע כי הטיל כרוזים המורים על פינוי האוכלוסייה האזרחית בשכונת אל-ג'לאא שבצפון חאן יונס, עקב ניצול האזור ההומניטרי לפעילות טרור וירי לעבר ישראל. "עקב פעולות טרור רבות, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת", נכתב בכרוזים. מצה"ל נמסר כי פעולות הפינוי מתבצעות גם באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית. עם זאת, נציין כי במסגרת פינוי האוכלוסייה הועברו מסרים למקבילים במערכת הבריאות הפלסטינית וגורמי הקהילה הבינלאומית כי אין צורך לפנות את בתי החולים שבמרחב ההומניטרי. (יואב זיתון)
סיכום חדשות הלילה
דיווח: אנשי סגל אמריקנים נפצעו בתקיפת כטב"ם בסוריה ביום שישי. כמה אנשי סגל אמריקנים ואנשי הקואליציה נפצעו בתקיפת כטב"ם ביום שישי בסוריה. כך מסר גורם אמריקני רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, אף אחת מהפציעות אינן חמורות, אך כמה חיילים הועברו למקום נפרד כדי לעבור הערכה נוספת. (רויטרס)
אלון מאסק: "מקווה לעשות עוד כדי לעזור לאנשים בעזה". המיליארדר אלון מאסק התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס, וכתב בחשבון ה-X שלו כי הוא "מקווה לעשות עוד כדי לעזור לאנשים ברצועת עזה". (ynet)
צה"ל קרא לתושבים בעזה להתפנות מכמה שכונות: "יורים רקטות מאזוריכם". דובר צה"ל בשפה הערבית אל"ם אביחי אדרעי פנה לתושבים ברצועת עזה, וכתב: "פנייה דחופה לתושבים שעדיין לא התפנו משכונות שייח נאסר, ברבח ומען בבלוקים 53, 54, 55, 103, 104. חמאס וארגוני טרור ממשיכים לשגר רקטות מאזוריכם לעבר מדינת ישראל". אדרעי הוסיף ברשת X כי "צה"ל יפעל בחוזקה נגד גורמים אלו. למען ביטחונכם, עליכם לפנות את האזורים הללו מיד למחסות מוכרים באזור ההומניטרי". (ynet)
קמלה האריס: "לישראל יש אחריות למנוע מוות של אזרחים, דרושה הפסקת אש". סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס התייחסה למלחמה ברצועת עזה, ואמרה כי "יותר מדי" אזרחים נהרגו, והוסיפה כי "לישראל יש אחריות למנוע מוות של אזרחים". לדבריה, "אנחנו צריכים עסקת חטופים והפסקת אש". (רויטרס)