דעהאלון מאסק: החלילן מהמלין של עולם הרכב
דעה
אלון מאסק: החלילן מהמלין של עולם הרכב
מייסד טסלה העלה את מחירי הרכב החשמלי שלוש פעמים מאז כניסתם לארץ, לא השקיע אגורה בשיווק, וגם לא הקים כאן סוכנות - אבל תור הלקוחות רק הולך ומתארך
בסוף השבוע ביצעה טסלה ישראל בפעם השלישית מאז כניסתה לארץ מהלך של העלאת מחירים. טסלה 3 התייקרה בכ־12 עד 15 אלף שקל; וטסלה מודל S בגרסת־העל התייקרה בכ־60 אלף שקל. ליבואני הרכב הוותיקים נדרשות בדרך כלל שלוש שנים לבצע שלוש העלאות מחירים, אך טסלה אינה יבואני הרכב הוותיקים.
בניגוד ליבואני הרכב, שהם רק מתווכים שלפעמים מסוגלים לספוג עליות מחיר משיקולי תחרותיות, בטסלה מיישמים ישירות את ההוראות שמגיעות מהמפעל, שאגב העלה גם בארצות הברית את המחירים. אבל בניגוד ללקוחות של יבואני הרכב הוותיקים, טסלה יודעת שללקוחות בישראל זה לא ישנה כל עוד קיים באזז סביב המכוניות, באזז שטסלה ישראל אינה משקיעה בו אפילו אגורה בכספי פרסום ושיווק.
טסלה גם לא משקיעה כספים בהקמה של מרכזי מסירה מפוארים, ולמען האמת עדיין לא השקיעה אפילו כספים בהקמת סוכנות. ועדיין הלקוחות יעמדו בתור. הלקוחות של טסלה, שצופים באילון מאסק מציג את מודל S Plaid, יכולים לפתוח את המחשב בזמן שמאסק נואם ולהזמין. זאת בזמן שלקוחות של מרצדס, ב.מ.וו ואפילו יגואר יכולים רק לחכות שיבואן הרכב יפתח להם הזמנה בבוא היום. הריגוש המיידי, היכולת לשבת בסלון ולקנות את מה שאלון מאסק מהלל באותו רגע, זה מה שהופך את טסלה למיוחדת, לא המכונית וגם לא החשמל.
אבל ל"מיוחדת" יש תופעת לוואי: בכל פעם שאונייה מגיעה לישראל מתמלאים הפורומים של בעלי טסלה בהודעות מלוות בתמונות אשר מתארות מכוניות שרוטות במסירה, טווח נסיעה שלא עומד בהצהרות ותלונות על שירות מזלזל. טסלה מצדה מחתימה את לקוחותיה על חוזים ששום יבואן ישראלי לא היה מעז להחתים, חוזים שאינם כוללים אפילו התחייבות למועד אספקה. כיום זה עדיין משהו חדשני ומרתק, אבל שלוש העלאות מחיר, עדויות ליחס מזלזל והעובדה שבעוד פחות מחצי שנה יגיעו לכאן כמה וכמה דגמים חשמליים ראויים — עלולים לגרום לטסלה לשנות מנגינה. או שיבואני הרכב ילמדו משהו על שיווק מאנשי טסלה.