בלעדימלון הילטון בתל אביב תובע 3.6 מיליון שקל מהראל על נזקים מהקורונה
בלעדי
מלון הילטון בתל אביב תובע 3.6 מיליון שקל מהראל על נזקים מהקורונה
לפי המלון, במשך חודשים רבים התפוסה במלון היתה של כמה חדרים בודדים בלבד - אך חברת הביטוח שילמה רק מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות
חברת "תל אביב הילטון", המנהלת את מלון הילטון תל אביב, הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 3.6 מיליון שקל נגד חברת הביטוח הראל עקב נזקים שנגרמו לחברה בשל הקורונה.
תל אביב הילטון טוענת כי היתה מבוטחת אצל הראל בין השאר בפוליסה לביטוח כל הסיכונים ואובדן רווחים לתקופה שבין יוני 2019 לסוף נובמבר 2020. כמו כן מציינת התובעת כי עוד בטרם קרות מקרה הביטוח בגינו הוגש כתב התביעה, ביטחה התובעת את סיכוניה השונים אצל הראל במשך תקופה של כ-12 שנים, "בהן שולמו על ידה דמי ביטוח (פרמיות) בגובה מיליוני שקלים".
בתביעה נטען כי חברת הביטוח הראל ביטחה "את התובעת על פי תנאי הפוליסה, בין השאר, למקרה בו ייגרמו לתובעת נזקים בשל אירועים דוגמת מגפת הקורונה. בפרוץ מגפת הקורונה התקיימו התנאים הקבועים בפוליסה לתשלום בגין אובדן רווחים שמקורו בביטול הזמנות במלון, וכפועל יוצא מכך היה על הראל לשלם לתובעת, לפי הפוליסה, סך של מיליון דולר. למותר לציין כי ההזמנות במלון שבוטלו בשל המגפה עלו עשרות מונים על סך של מיליון דולר... הראל הואילה לשלם מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות".
בתביעה מצוין כי מגפת הקורונה גבתה למעלה מ-8,000 קורבנות בישראל, עסקים רבים סגרו את שעריהם, "בשיא נמצאו למעלה ממיליון עובדים בחל"ת, וענף התיירות, ובכללו המלונאות, היו מהענפים שניזוקו יותר מכולם. במשך תקופה של חודשים ארוכים היתה התפוסה במלון, שמכיל 560 חדרים, של מספר בודד של חדרים. מדובר במלון שלפני המגפה היה מבוסס בכ-95% על תיירים ואנשי עסקים מחו"ל, ואלה לא חזרו להשתכן בו גם במועד הגשת כתב תביעה זה. בפועל בחודשים האחרונים מאכלס המלון תיירים ישראלים, וגם זאת בתפוסה ממוצעת חלקית ביותר בכלל, וביחס למקובל במלון בפרט".
עוד נטען בתביעה כי "גם אם באזורים מסוימים בארץ התפוסות בחלק מבתי המלון חזרו להיות כקדם או לפחות בקירוב, פריחה זו פסחה על העיר תל אביב וגם במועד הנוכחי שיעורי התפוסה במלון נמוכים בכלל, וביחס לשיעוריהם טרום המגפה בפרט. משכך פנה המלון לחברת הביטוח, שבה שם את יהבו במשך כל כך הרבה שנים, ולה שילם פרמיה בגובה מיליוני שקלים במהלך השנים, וביקש לקבל את המגיע לו בהתאם לפוליסה. התשובה שקיבל הפתיעה וציערה אותו, וגררה אותו להליך המשפטי דנן".
מהתביעה עולה כי הראל טוענת כי הפוליסה הרלוונטית קובעת כיסוי ביטוחי בגובה חצי מיליון דולר בגין ביטול הזמנות במלון, ולא כפי שטוענת התובעת. עוד עולה מהתביעה כי מנכ"ל רשת הילטון בישראל, רוני פורטיס, פנה אל בעלי הראל, גדעון המבורגר, אולם פנייתו לא נענתה. טרם הוגש כתב הגנה.
את הילטון מייצגת עו"ד גלית בונה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. את חברת הראל מייצג עו"ד צבי יעקובוביץ.