סגור

פרסום ראשון
הרציפים הריקים בחיפה יועברו היום לנמל המפרץ של SIPG הסינית

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה לפני שלושה שבועות בהצהרה לתקשורת כי תעביר את הרציפים הריקים לנמלים החדשים, זאת בניגוד לעמדה המקצועית של חנ"י, רשות הספנות והנמלים הוותיקים. 79 אוניות מחכות כעת מחוץ לנמלי ישראל, רובן הן אוניות מטען כללי הנושאות מתכות

משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל יעבירו היום (ד') את רציפים 7 ו-8 הריקים לנמל המפרץ הפרטי של חברת SIPG הסינית. אוניית מטען כללי צפויה להיכנס לאחד הרציפים כבר היום. 79 אוניות מחכות כעת מחוץ לנמלי ישראל, רובן הן אוניות מטען כללי הנושאות מתכות.


שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה לפני שלושה שבועות בהצהרה לתקשורת כי תעביר את הרציפים הריקים לנמלים החדשים – נמל הדרום באשדוד שבשליטת TIL השוויצרית ונמל המפרץ בחיפה שבשליטת SIPG הסינית. מדובר ברציף 28 באשדוד וברציפים 7 ו-8 בחיפה. השרה הודיעה כי עכשיו הגיע תורם של הנמלים הפרטיים להוכיח שהם מסוגלים לפתור את הפקק ולגייס כוח אדם לצורך פריקת מטען כללי.
1 צפייה בגלריה
פקק נמל חיפה
פקק נמל חיפה
פקק האוניות ליד נמל חיפה
(דוברות התאחדות התעשיינים)
הרציפים הריקים שייכים לחברת נמלי ישראל (חנ"י) וממוקמים בצמוד לנמלים הפרטיים החדשים. הרציפים הללו עמדו ריקים, ובמסגרת הרפורמה היו מיועדים להימסר לנמלים הפרטיים בעוד כמה שנים, כדי ליצור תחרות הדרגתית ולהימנע ממצב של קריסת הנמלים הוותיקים.
המהלך של שרת התחבורה מיכאלי התבצע למרות שלפי גורמי המקצוע מדובר במהלך שלא יפתור את הפקק, שנובע בראש ובראשונה ממחסור בכוח אדם. בין הגורמים המקצועיים שסברו כך נמנים בכירי משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל, רשות הספנות, הנמלים הוותיקים ואף השרה מיכאלי עצמה.