סגור
מיכה מייקסנר  מנכל רכבת ישראל
מיכה מייקסנר (צילום: אלעד גרשגורן)

אחרי ניסיונות ההדחה של רגב והיו"ר: מנכ"ל הרכבת, מיכה מייקסנר, התפטר

מנכ"ל רכבת ישראל יעזוב את תפקידו בעוד כמה חודשים; בשנתיים האחרונות נעשו כמה ניסיונות להדיחו, בין השאר על ידי שרת התחבורה מירי רגב והיו"ר משה שמעוני

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הודיע היום כי הוא מתכוון לסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים. מייקסנר מסיים קדנציה בת ארבע שנים בהן הזניק קדימה את פרויקט חשמול המסילות, חתם על הסכם שסיים את סכסוך העבודה מול ועד העובדים, וסגר הסכם הפעלה ותוכנית חומש לרכבת. מאז ששרת התחבורה מירי רגב מינתה לתפקיד היו"ר את משה שמעוני לפני כשנתיים נעשו ניסיונות מתמשכים להדיחו.
אנשי משרד האוצר, רשות החברות ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגדו לעזיבתו של מייקסנר, אך בסופו של דבר גם הוא הבין כי זמנו בחברה קצוב, וכי עדיף לו לעזוב לפני שיודח. כעת שמעוני יוביל את המהלך לאיתור מחליף למייקסנר, וניסיון העבר מלמד כי סביר להניח שאנשי שרת התחבורה יהיו מעורבים בהליך מאחורי הקלעים.
מייקסנר הוא אחרון הבכירים שעוזבים מאז שרגב נכנסה לתפקידה בסוף 2022. מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי התפטר בעקבות ניסיון לפטרו על ידי רגב ויו"ר מועצת רשות התעופה. כמו כן רגב הובילה לעזיבתם של מנהל רשות התחבורה הארצית רן שדמי, מנהל אגף בכיר רכבות אליאס מטר, ראש מינהל התשתיות במשרד התחבורה שי קדם והיועצת המשפטית של רשות המטרו עו"ד יערה למברגר.
כאמור, מייקנסר נחשב למנכ"ל מוערך שקידם את חברת הרכבת בשנים האחרונות, כאשר ההישג איתו הוא מזוהה יותר מכל הוא פרויקט החשמול שהרכבת סיימה כבר יותר מ-60% ממנו. מייקסנר גם חתם לאחרונה על הסכם קיבוצי עם ועד עובדי הרכבת שסיים סאגה בת חמש שנים של התנגשויות בין הצדדים. כמו כן בנובמבר האחרון נחתם הסכם הפעלה חדש בין הרכבת למדינה בסכום של 16 מיליארד שקל. ההסכם קבע תמריצים לחברה על הגדלת מספר המשתמשים, דיוק, שיפור ציון שביעות רצון הציבור ועמידה בלוחות הזמנים של פרויקטים.
במכתב ששלח לעובדי ועובדות הרכבת כתב מייקסנר: "בימים האחרונים החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל רכבת ישראל, ובכוונתי לסיים את הכהונה בחודשים הקרובים. לפני כארבע שנים מוניתי למנכ"ל רכבת ישראל. היו אלו ארבע שנים רצופות באתגרים עצומים ואירועים בטיחותיים וביטחוניים שבהם רכבת ישראל נטלה חלק מרכזי כמו משבר הקורונה ואירועי 'שומר החומות'.
"השלמנו בשנה האחרונה הסכם קיבוצי עליו טרחנו בשנים האחרונות, ואשר אמור לספק גם תמורות וגם שקט להתנהלות הארגון, וסיכמנו עם גורמי הממשלה הסכם הפעלה וסובסידיה שיתמוך בהתפתחות ובצמיחת החברה בשנים הקרובות תוך שמירה על איתנות פיננסית ויכולת לתת שירות מיטבי לציבור. כל זה לצד קידום פרויקט החשמול כפרויקט הדגל של רכבת ישראל וקיצורו בשש שנים".
בסוף המכתב מייקסנר הודה לשרים וליושבי ראש הדירקטוריון שכיהן תחתיהם, כולל היו"ר שמעוני והשרה רגב שניסו להדיחו.