סגור
צ'ייני אליעזר מרום ו בנימין נתניהו
צ'ייני (מימין) ונתניהו (צילומים: יונתן בלום אלכס קולומויסקי)

נתניהו מאשים: הייעוץ המשפטי מעכב את מינוי צ'ייני לפרויקטור הצפון

אחרי שוועדת המינויים אישרה את המינוי, הוא היה אמור לעלות ביום ראשון האחרון לאישור הממשלה, אך זה לא קרה. לדברי נתניהו, "פתאום יש שאלה אם מותר למנות את צ'ייני, אלוף מוערך בישראל שהתקבל בהתלהבות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום (ד') את הייעוץ המשפטי לממשלה בעיכוב כניסתו של האלוף במילואים אליעזר (צ'ייני) מרום לתפקיד ראש מינהלת צפון.
ב-27 במאי אישרה הממשלה את התוכנית לשיקום הצפון בעלות של 6.5 מיליארד שקל. כמו כן, הוחלט כי יוקם מטה ייעודי במשרד רה"מ שיפקח אחר יישום ההחלטה. במקביל, תוקם ועדת שרים בראשות רה"מ נתניהו, ובה 14 שרים, שתקדם את המדיניות הכלל ממשלתית לשיקום הצפון.
לפני שבועיים החליטה הממשלה למנות את צ'ייני לראש המינהלת לשיקום הצפון ואת יפתח רון טל לראש מינהלת תקומה. ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי של צ'ייני לתפקיד. המינוי היה אמור לעלות ביום ראשון האחרון לאישור הממשלה, אך זה לא קרה.
"שמנו עכשיו מיליארדים לצפון", אמר נתניהו במליאת הכנסת. "אמרתם שלא מינינו אחראי, ומינינו. מיניתי את צ'ייני. מה מעכב אותנו שבוע אחר שבוע? טענה חוזרת ונשנית כל פעם של הייעוץ המשפטי. פתאום יש שאלה אם מותר למנות את צ'ייני, אלוף מוערך בישראל שהתקבל בהתלהבות".
במאי 2021 נסגר תיק החקירה ב"פרשת הצוללות" נגד מרום. מרום היה חשוד בקבלת שוחד ממיקי גנור תמורת קידום עסקאות בעבור חיל הים עם התאגיד הגרמני טיסנקרופ.
משרד רה"מ מסר לכלכליסט כי "בנושא זה יש לפנות לייעוץ המשפטי לממשלה". ממשרד המשפטים לא התקבלה תגובה. מרום סירב להגיב.