סגור

דיווח שוטף
איראן: שני חיילים נהרגו בתקיפה הישראלית; מטח לגליל המערבי

הלילה: תקיפה דרמטית של ישראל באיראן, במשך שלוש שעות הותקפו שורה של יעדים צבאיים, כל המטוסים שבו לבסיסם בשלום; משרד החוץ האיראני: "אנו מחויבים להגן על עצמנו מתוקפנות חיצונית";  צה"ל יירט שלושה כטב"מים שחצו משטח לבנון; המכון הגיאולוגי: פיצוץ מבוקר בלבנון זוהה כרעידת אדמה; צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו בעזה ובלבנון, חיל האוויר תקף יותר מ-70 מטרות

25 ימים אחרי מתקפת הטילים הבליסטיים הגדולה ביותר על ישראל, התגובה הגיעה: צה"ל תקף הלילה שורה של יעדים צבאיים באיראן. כל המטוסים שבו לבסיסם בשלום. לפי דיווחים, "היעדים - אתרי ייצור טילים וכטב"מים, מתקני שיגור ומערכות הגנה אווירית. לא הותקפו אתרי גרעין ומתקני נפט". אלה התגובות בעולם לתקיפה.
13:15 - האזעקות באצבע הגליל: יורט כטב"ם שחצה מלבנון. דובר צה"ל עדכן בהמשך לאזעקה שנשמעה בכפר יובל ובמטולה כי חיל האוויר יירט כטב"ם שחצה משטח לבנון. (יואב זיתון)
12:59 - צה"ל: כ-15 שיגורים זוהו במטח האחרון. התרעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו במטולה ובכפר יובל שבאצבע הגליל. במקביל, דובר צה"ל מסר בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל המערבי כי זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, וזוהו נפילות בשטח פתוח. (יואב זיתון)
12:10 - משרד החוץ האיראני: "אנו מחויבים להגן על עצמנו מתוקפנות חיצונית". משרד החוץ האיראני פרסם הודעה שלפיה "לטהרן יש את הזכות והחובה להגן על עצמה מפני תקיפות חיצוניות. התקיפה הישראלית נגד מרכזים צבאיים באיראן היא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי". הודעת משרד החוץ מגיעה לאחר שבסקיי ניוז בערבית דווח כי איראן הודיעה לישראל דרך מתווך חיצוני כי לא תגיב לתקיפה הלילה. (ליאור בן ארי)
2 צפייה בגלריה
טהרן טהראן איראן 26.10.24 הבוקר שלאחר התקיפה הישראלית
טהרן טהראן איראן 26.10.24 הבוקר שלאחר התקיפה הישראלית
שגרה בטהרן, הבוקר
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS )
11:14 - דיווח: "איראן הודיעה שלא תגיב לתקיפה". איראן הודיעה לישראל דרך מתווך זר כי לא תגיב לגל התקיפות בשטחה הלילה. כך דווח ברשת סקיי ניוז בערבית מפי מקורות. (ליאור בן ארי)
11:04 - צבא איראן: שני חיילים נהרגו במתקפה הישראלית. שני חיילים בצבא איראן נהרגו בתקיפת התגובה הישראלית במהלך הלילה. כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים. (ליאור בן ארי)
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב איראן 26.10.24
תקיפת צה"ל ב איראן 26.10.24
תיעוד של התקיפה באיראן
09:26 - צה"ל על האזעקות בגליל המערבי: יורט כטב"ם נוסף שחצה מלבנון. דובר צה"ל עדכן כי חיל האוויר יירט כטב"ם שחצה משטח לבנון - השני שזוהה בשעה האחרונה ויורט בהצלחה. (יואב זיתון)
09:22 - צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו בעזה ובלבנון, חיל האוויר תקף יותר מ-70 מטרות. כוחות צה"ל ממשיכים בפעילותם בדרום לבנון וברצועת עזה, וחיסלו עשרות מחבלים, השמידו תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים. במהלך היממה האחרונה חיל האוויר תקף יותר מ-70 מטרות טרור של חיזבאללה, בהן עמדות נ"ט, מבנים צבאיים, מחסני אמל"ח, חוליות מחבלים ומפקדות צבאיות. בין היתר, לוחמי אוגדה 91 בלבנון חיסלו חוליית ממחבלי חיזבאללה שירתה לעברם רקטות, וברצועת עזה לוחמי חטיבת הנח"ל השמידו ברפיח תשתיות טרור וחיסלו מחבלים חמושים. (יואב זיתון)

09:05 - צה"ל: יורט כטב"ם שחצה משטח לבנון. דובר צה"ל עדכן כי יורט כטב"ם שחצה משטח לבנון, אחרי האזעקות במטולה וקריית שמונה. (יואב זיתון)
07:51 - המכון הגיאולוגי אישר: פיצוץ מבוקר משמעותי זוהה בצפון כרעידת אדמה. לאחר שהתרעות על רעידת אדמה הופעלו מוקדם יותר בצפון הארץ, המכון הגאולוגי לישראל פרסם הודעה שלפיה "ההתרעות על רעידות האדמה התרחשו בעקבות פיצוץ מבוקר, משמעותי בגודלו, שבוצע הבוקר באזור הצפון. מערכת ההתרעה זיהתה את הפיצוץ כרעידת אדמה, וההתרעה הופצה בהתאם". כוחות צה"ל פיצצו בלבנון מצבור חומר נפץ של חיזבאללה. (ynet)
07:20 - המועצה האזורית גולן: התרעות רעידת האדמה - בגלל פיצוץ יזום של צה"ל בלבנון. לאחר שהתרעות על רעידת אדמה הופעלו בצפון הארץ, המועצה האזורית גולן מסרה לתושבים כי צה"ל פיצץ מתחם אויב בלבנון, והדף הפיצוץ הביא להפעלת ההתרעות. (ליאור אל-חי)
07:15 - צה"ל על ההתרעות בצפון: אין חשש לאירוע ביטחוני, נבדק אם מדובר בתקלה. על רקע ההתרעות על רעידת אדמה שהופעלו בצפון הארץ, בצה"ל עדכנו כי אין חשש לאירוע ביטחוני, וכי נבדק אם ההתרעות הופעלו עקב תקלה.
07:06 - התרעות חריגות על רעידת אדמה בצפון. התרעות חריגות על רעידת אדמה. הופעלו בצפון הארץ, בין היתר באזור חיפה והגולן.