סגור
כאן תאגיד השידור ערוץ 11 ירושלים
בניין התאגיד בירושלים (צילום: ויקיפדיה)

ליאור לנדנברג ימונה לראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור

לנדנברג, סמנכ"ל התוכן בחדשות 13, שימש בתפקידי עריכה וניהול במשך 14 שנה, בין היתר במעריב, בחדשות 10 ובוואלה. הוא נבחר ע"י ועדת האיתור להחליף את ברוך שי, שהודיע לאחרונה על עזיבה. המינוי כפוף לאישור מועצת התאגיד

ליאור לנדנברג, סמנכ"ל התוכן בחדשות 13, נבחר על ידי ועדת האיתור לתפקיד ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור כאן. לנדנברג יחליף בתפקיד את ברוך שי, שהודיע לאחרונה על עזיבת התפקיד. על מנת שהמינוי יהפוך לרשמי נדרש אישור של מועצת התאגיד, הבוחנת בעיקר את הליך המינוי והאם יש קושי חריג במינוי. ועדת האיתור כללה את מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז ושני סמנכ"לים.
לנדנברג (46) שימש בתפקידים שונים של עריכה וניהול במשך 14 שנים, במעריב ולאחר מכן בחדשות 10. הוא כיהן כ-4 שנים כעורך המהדורה המרכזית של הערוץ, ולאחר מכן כראש מערכת החדשות של וואלה. בהמשך חזר לחדשות 13 כסמנכ"ל תוכן.
בימים אלו מתמודד התאגיד עם שורת מתקפות מצד שר התקשורת שלמה קרעי, שבעבר אף ניסה לסגור את התאגיד. אתמול אושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת הצעת חוק של אריאל קלנר מהליכוד, בתמיכת קרעי, שתטיל על התאגיד את עיקר העלויות של הפצת התכנים של עידן+ בעלות של עשרות מיליוני שקלים בשנה ותפטור את הערוצים המסחריים מהתשלום.
בנובמבר, צפויים לסיים את הכהונה במועצת תאגיד השידור מספר חברים. מועצת התאגיד היא הגוף המפקח על התנהלותו, מאשר את התקציב של התאגיד ותוכניות העבודה. החברים במועצה מתמנים לקדנציה בת 4 שנים, אותה ניתן להאריך פעם אחת בלבד. המועמדים למועצה נבחרים על ידי ועדת איתור שאת ראש הוועדה (שופט מחוזי או עליון בדימוס) קובע שר התקשורת שלמה קרעי. בראש הוועדה מינה קרעי את השופט משה יאיר דרורי – שהתבטא בעבר כנגד ערוצי התקשורת.
גם בחדשות 13 לא שקט. לפני מספר שבועות מונתה לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מהלך שעורר סערה בקרב ועד העובדים של החברה, שאף הגישו עתירה לבג"ץ כנגד המינוי יחד עם ארגון העיתונאים.