סגור
יואב קיש שר החינוך
יואב קיש שר החינוך (צילום: אלכס קולומויסקי)

השביתה בתיכונים נמשכת, הצדדים בנתק; קיש: "נתניהו לא רואה לנכון להתערב"

לדברי שר החינוך, ראש הממשלה תומך בעמדתו - ולא מוכן לוותר על החוזים האישיים; היום לא התקיים מו"מ בין הצדדים ולא מתוכנן כזה גם למחר; יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי "אני מניח שהשביתה תמשך חודשיים", קיש הגיב: "הוא מנותק"

השביתה בתיכונים נמשכת - והסוף לא נראה באופק. שר החינוך יואב קיש אמר הערב בתדרוך לעיתונאים כי "ראש הממשלה מעודכן כל הזמן במשבר המורים, אבל לא רואה לנכון להתערב". לדבריו, גם נתניהו "לא מוכן לוותר על התקדמות המערכת ולא מוכן להישאר בשנות ה-90", כשהכוונה לדרישה להנהגת חוזים אישיים.
קיש הוסיף כי "אני בטוח שאם אצטרך את תמיכת ראש הממשלה בנושאים כאלה ואחרים אוכל לקבל". היום לא היה מו"מ ולא נקבעו ישיבות למחר, כך שהשביתה צפויה להמשך לפחות עד סוף השבוע.
לגבי האפשרות של פנייה לבית הדין לעבודה לצווי מניעה אמר קיש: "בלשכה המשפטית מסבירים לי שבית הדין לעבודה רואה בשביתה כלי לגיטימי לשיפור תנאי עבודה ושכר. גם אם ימנעו את השביתה זה יהיה לשבוע שבועיים ורן ארז (יו"ר ארגון המורים, ש"א) יוכל לחזור ולהשבית. הכלי לא ממש קיים".
שר החינוך ציין כי היום לא התקיים מו"מ בין הצדדים ולא מתוכנן כזה גם למחר. על רקע זה נערך משרד החינוך להפעלת מסגרות חליפיות בבתי הספר ובחינוך הבלתי פורמלי, אך קיימת מחלוקת עם האוצר על היקף התקציב. לדברי קיש, "יש תקציב אבל לא מספיק". עוד אמר כי "השביתה של רן היא על אגו לא על חוזים אישיים", וציין כי התייצב לצד המורים והתנגד להקלות בהליך הפיטורים.
מוקדם יותר היום אמר ארז כי "אני מניח שהשביתה תמשך חודשיים. החופש הגדול מתארך, זה לא סוף העולם". קיש התייחס לכך ואמר כי "הוא מנותק לחלוטין".