סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

בית המשפט דחה בקשת נתניהו לעצור פרסום חלקים מהדוקו על חקירותיו

עו"ד עמית חדד פנה לבית המשפט המחוזי בי-ם בדרישה להוציא צו מניעה נגד פרסום חלקים מהסרט "תיקי ביבי" המתוכנן לשידור בפסטיבל טורונטו וכולל תיעוד של חקירות נתניהו בתיקי האלפים. לטענת עו"ד חדד, רביב דרוקר הוא אחד ממפיקי הסרט ומתכוון לפרסם קטעים ממנו. ביהמ"ש פסל את הבקשה להוציא צו שימנע את הקרנת הסרט היום בפסטיבל

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר באמצעות עורך דינו עמית חדד בבקשה לקיים דיון דחוף שיאסור פרסום חלקים מסרט הדוקו "תיקי ביבי" (the bibi files) המתוכנן לשידור בפסטיבל הסרטים של טורונטו ועוסק בחקירות נתניהו.
הבקשה שהוגשה לשופטי בית המשפט המחוזי בירושלים מתמקדת בעיתונאי רשת 13 רביב דרוקר "נוכת כווונתו לפרסם תיעוד חזוי או קולי של חקירות במשטרה וברשות ני"ע שנגבו בקשר לתיקי האלפים". דרוקר, לפי הבקשה הוא אחד המפיקים של הסרט.
השופט עודד שחם פסל את בקשת ראש הממשלה נתניהו להוציא צו במעמד צד אחד שימנע את הקרנת הסרט היום בפסטיבל, בטענה שאין מקום לכך בהינתן פרק הזמן שחלף מאז הפרסום על הקרנתו הצפויה ב-3 בספטמבר. בית המשפט קבע כי הצדדים לבקשה, בהם גם העיתונאי רביב דרוקר יגיבו לבקשה עד ל-11 בספטמבר.
הבקשה של עו"ד חדד היא להוציא צו מניעה מיידי עד לדיון בנושא וכן להורות על דרוקר לקבל רשות לפרסום חלקים מהסרט מבית המשפט. עו"ד חדד מציין בבקשתו כי לפי פרסומים, בסרט האמור יוקרנו קטעי תיעוד קולי וחזותי מחקירותיו של ראש הממשלה בתיקי האלפים וכן תיעודים של בני משפחתו, בהם רעייתו ובנו.
הדוקו החדש על נתניהו עורר תשומת לב רבה מאז נודע על הכוונה לשדרו בהצגת בכורה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו (TIFF). את הסרט הפיק המפיק האמריקאי זוכה פרס האוסקר אלכס גיבני ולפי הפרסומים הוא אמור לחשוף בו קטעי חקירות משטרתיות שטרם נראו של ראש הממשלה נתניהו, אשר נאספו כחלק מהחקירות נגדו באשמות שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפי החוק בישראל - הקלטות של חקירות אסורות בפרסום ללא אישור בית המשפט.