מה הקשר בין תעשיית הפרסום העולמית לרשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב?
מה הקשר בין תעשיית הפרסום העולמית לרשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב?
שיתופי הפעולה בין גופי מדיה מובילים בארה"ב לקמעונאיות ענק עולים מדרגה - אחרי שדיסני חברה לקרוגר, ורוקו לאינסטקרט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב, וולמארט, עושה הלילה צעד נוסף בהמשך לשיתוף הפעולה שלה עם NBC
דיווח על עסקה בשווי 2 מיליארד דולר שמתרקמת בין הקמעונאית הגדולה בארה"ב, וולמארט (Walmart), ליצרנית הטלוויזיות החכמות ויזיו (Vizio) הקפיצה אמש את מנייתה של האחרונה ב-25%. מה שעורר עניין מיוחד בעסקה הזאת היא הכרזת הכוונות של וולמארט להעמיק את פעילותה בתחום הפרסום. לכאורה, מה הקשר בין שני התחומים? אבל שנזכרים שאמזון היא שחקנית הפרסום השלישית בגודלה בארה"ב, והיא ניצבת רק אחרי גוגל ומטא, מבינים מדוע לוטשים עיניים קברניטי וולמארט לעולם זה.
עסקה כזאת, אם תצא בסופו של דבר אל הפועל, תאפשר לוולמארט לדעת לא רק מה הלקוחות שלה קונים, אלא גם מה הם רואים. ליכולת לשלב דאטה איכותי שיש בשפע לקמעונאים, יחד עם פרסום היא נכס אדיר שצפוי להכניס השנה לקמעונאיות הגדולות בארה"ב 60 מיליארד דולר, זינוק של 30% לעומת השנה שעברה. כך לדוגמא חברת כמו פרוקטר אנד גמבל שמוכרת את מוצריה בחנויות וולמארט יכולה לפרסם בצורה מדוייקת יותר ללקוחותיה באמצעות כלי הפרסום המתקדמים שמציעה לה וולמארט. זאת גם הסיבה שוולמארט רוצה להגדיל משמעותית את שטחי הפרסום העומדים לרשותה באמצעות רכישת ויזיו, שמערכת ההפעלה שלה לטלווזיות חכמות זמינה כבר בכ-10% ממשקי הבית בארה"ב. הפרסום הפך עבורה למקור הכנסה מרכזי כדי כך שבאחד מדיווחיה לבורסה עלה כי הוא מייצר לה יותר כסף ממכירת הטלוויזיות עצמן.
הכוונה של וולמארט לרכוש את ויזיו היא צעד נוסף להגדיל את הכנסותיה מפרסום. באמצעות חברת הבת שהקימה, וולמארט קונקט שהכניסה בשנה שעברה 2.7 מיליארד דולר, היא כבר רקמה רק לאחרונה שיתוף פעולה מעניין עם שירות הסטרימינג של NBC Universal שמאפשר רכישת מוצרים קלה ופשוטה באמצעות הטלוויזיה.
כבר היום מדובר בתחום הצומח ביותר בעולם הפרסום, וברור שהביקוש לדאטה האיכותי שנמצא בידי הקמעונאים רק יילך ויגבר בעקבות העלמותם של קובצי Cookie של צד שלישי. לנוכח כך נראה עלייה בביקוש לנתוני חברות הקמעונאות במטרה למקד את הפרסום ולמדוד אותו בצורה מדוייקת, כך שעסקאות כמו דיסני-קרוגר וולמארט-ויזיו לא יהיו האחרונות.
הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ReachRach המתמחה בפרסום מותאם אישית בטלוויזיה