נת"ע תוקפת את החלטת רגב להוציא את המטרו מניהולה: "דלק על מדורה בעיתוי אומלל"
נת"ע תוקפת את החלטת רגב להוציא את המטרו מניהולה: "דלק על מדורה בעיתוי אומלל"
במכתב חריף לשרת התחבורה בעקבות הצהרתה כי בכוונתה להעביר את פרויקט המטרו בגוש דן מחברת נת"ע לחברה ממשלתית אחרת, טען הדירקטוריון כי מדובר ב"החלטה שגויה מעיקרה שתגרום נזק למדינת ישראל ולתושביה". בתוך כך, ל"כלכליסט" נודע כי חברות בינלאומיות שמשתתפות במכרז ניהול קווי המטרו פנו להנהלת החברה לבקשת הבהרות על מהלכי רגב
דירקטוריון חברת נת"ע בראשות היו"ר מיה ליקוורניק שלח אתמול (ד') מכתב חריף וחריג לשרת התחבורה מירי רגב בעקבות הצהרתה כי בכוונתה להעביר את פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן (המטרו) מחברת נת"ע לחברה ממשלתית אחרת.
במכתב, שיצא בשם כל הדירקטוריון ומכותבים אליו גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, נכתב כי דירקטוריון והנהלת החברה קיבלו את ההודעה "כרעם ביום בהיר" וכי מדובר ב"החלטה שגויה מעיקרה אשר תגרום נזק למדינת ישראל ולתושביה". עוד נכתב כי הצהרת השרה עלולה להשתמע כ"חוסר אמון מוחלט בחברה, החל מהדירקטוריון שלה, מנהליה ועד לאחרון עובדיה".
בדירקטוריון מקשרים בין המצב הכלכלי והפוליטי במדינה לבין החלטת השרה וטוענים כי השילוב בין השניים יפגע בעבודה מול חברות בינלאומיות: "כלכלת ישראל והמשק הישראלי מצויים בחודשים האחרונים בטלטלה גדולה, לנוכח המציאות הפוליטית המורכבת בישראל, בשילוב התנודתיות בשווקים המקומיים והבינלאומיים. הודעתך מאמש משדרת חוסר יציבות ותזזיתיות שיש בה להשליך על כל ההתנהלות הכללית של המשק, כדלק על מדורה בעיתוי אומלל ובלתי נתפש זה".
עוד נכתב כי הדבר עלול להשפיע על הפרויקטים הנוכחיים שהחברה מקדמת. "הבעת אי האמון הקיצונית בחברה כלפי כולא עלמא עלולה להקשות על זכייני ה-PPP בקווים הירוק והסגול להגיע לסגירה פיננסית עם בנקים מלווים בחו"ל. השפעה שלילית נוספת עלולה לחול גם על מכרז ה-Line Managers (ניהול קווי המטרו - י"ש) אשר למעשה הצעות בו כבר התקבלו ונבדקות בימים אלו".
בדירקטוריון החברה כתבו גם כי "ההחלטה האמורה התקבלה בפזיזות שכן זו לא התקבלה על יסוד בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. העברת הפרויקט לחברה אשר אין בידיה ידע מקצועי ייחודי וניסיון נצבר יוביל לפגיעה ממשית בפרויקט ובפועל יפגע במדינה ותושביה, בדגש על לוחות הזמנים להקמתו ותקציב הפרויקט. כל שנת עיכוב בפרויקט תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקל. רכישת הידע המקצועי והניסיון העצום שצברה נת"ע במהלך השנים, ידע שערכו לא יסולא בפז, ייארך בחברה אחרת שנים ארוכות בהן נשלם כולנו את דמי הלימוד היקרים".
המכתב מסתיים בהבעת הערכה לעובדי החברה וההנהלה מצד הדירקטוריון, ובדרישה לקיים דיון מקצועי בהשתתפות השרה יחד עם השהיית ההחלטה. "דירקטוריון החברה סבור שיש ליתן לו להסביר את עמדתו לשרה ולצמרת משרד התחבורה, יחד עם הגורמים הרלבנטיים בממשלה שאמורים לאשרר סופית את ההחלטה, ורואה בחומרה את העובדה שהחלטה כה מרחיקת לכת בדבר עתיד החברה נעשתה ללא היוועצות עימו".
בתוך כך, ל"כלכליסט" נודע כי חברות בינלאומיות שמשתתפות במכרז ניהול קווי המטרו פנו להנהלת החברה לבקשת הבהרות על מהלכי רגב. בחברה נאלצו אתמול לשלוח הבהרה לחברות כי המכרז מתנהל כסדרו.