סגור
יו"ר ארגון המורים רן ארז מסיבת עיתונאים 1.9.24
יו"ר ארגון המורים רן ארז. פריצת דרך במונחי המו"מ הנוכחי (צילום: ריאן פרויס)

התקדמות? מו"מ מרתוני בין ארגון המורים לאוצר במשך 12 שעות

לראשונה זה שנה התקיים בין הצדדים משא ומתן אינטנסיבי בישיבה שנמשכה שעות ארוכות - התקדמות בפני עצמה. בינתיים השביתה בתיכונים נמשכת 

לראשונה זה שנה יום של משא ומתן משמעותי בין ארגון המורים לאוצר. המשא ומתן שהחל ב-11:00 והיה צפוי להמשך שעות ספורות נמשך מאז ולא הסתמנה שעת סיום. במונחי המשא ומתן הזה העובדה שמתקיימת ישיבה ממושכת ללא פיצוץ היא סוג של פריצת דרך. אלא שלא ברור האם ועד כמה הושגה התקדמות לקראת פתרון. ובכל מקרה כרגע השביתה נמשכת כסדרה.
בשבוע שעבר נערכו שני הצדדים לשביתה ארוכה. יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז אמר ש"אני מניח שהשביתה תמשך חודשיים. החופש הגדול מתארך זה לא סוף העולם". האוצר מצידו החל לתקצב מסגרות חינוך משלים להפעלת בני נוער בימי החופשה וגם הורה לנכות למורים את ימי החופשה ממשכורת ספטמבר. זה יצר מצב שהמורים עלולים לא לקבל שכר לקראת החגים.
נושא המחלוקת העיקרי הוא החוזים האישיים. האוצר טוען שארז סיכם בקיץ שעבר על חוזים אישיים בהיקף של 6% מהמורים ו-10% מהמנהלים. ארז מכחיש. עוד נושאים הם המחלוקת על התשלום התוספות הרטרואקטיבי עבור שנת הלימודים הקודמת, לוח הפעימות של העלאות השכר, הנושאים בהם יתחייב ארגון המורים לשקט תעשייתי ועוד.