סגור
מירי רגב פעילות של מפונים בבית מלון
מפונים בבית מלון (ארכיון) (צילום: אוראל כהן)

ועדת הכספים לממשלה: האריכו את מימון המפונים עד סוף ספטמבר

הוועדה אישרה תקציב של 1.05 מיליארד שקל להארכת המימון עד לסוף אוגוסט, וחבריה מהקואליציה והאופוזיציה כאחד קוראים להאריך אותו גם לספטמבר. לדבריהם, קיים חשש שהמלונות ינסו לפנות את המפונים לקראת החגים על מנת שיוכלו להעלות מחירים

ועדת הכספים אישרה היום (ב') 1.05 מיליארד שקל להמשך מימון פתרונות אכלוס למפונים עד 31 באוגוסט. הסכום יגיע מקיצוץ של 525 מיליון שקל בתקציב המיועד לחתיכת הסכם השכר עם המורים העל-יסודיים (שטרם נחתם), והיתר מקיצוץ רוחבי של 1% בתקציביהם של משרדי הממשלה.
בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה, שיגרה ח"כ נעמה לזימי (העבודה) מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולממשלה בו קראה לממשלה לקבל בהקדם החלטה לגבי הארכת מימון המפונים גם לספטמבר. ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) וח"כים נוספים אמרו כי כי קיים חשש שהמלונות ינסו לפנות את המפונים בספטמבר על מנת שיוכלו להעלות מחירים בתקופת החגים. ח"כ נאור שירי (יש עתיד) תבע לממן את איכלוס המפונים מסגירת משרדים מיותרים, קיצוץ בכספים הקואליציוניים ועוד.
אזולאי סיפר שקיבל תלונות מאחד המפונים שהתאכסן עד כה במלון ועבר להתגורר במקום אחר, אך המלון סירב להחסיר אותו מרשימת המתאכסנים וכתוצאה מכך הוא לא יכול לקבל מימון ממשלתי לאכלוס עצמי. נציג משרד התיירות אמר כי הנושא של חילוקי דעות בין המפונים לבתי המלון בעניינים אלה נמצא בבדיקה משפטית מאחר שהמלונות מסרבים להחזיר כסף שכבר הועבר אליהם.
בתשובה לפניות ח"כים מסר משרד האוצר כי 40 אלף מתושבי הצפון נמצאים באיכלוס עצמי במסגרתו הממשלה משלמת להם 200 שקלים ליום למבוגר ו-100 שקלים ליום לילד. המוסד לביטוח לאומי מקצה 573 מיליון שקל לצורך מימון האיכלוס עצמי. עוד 20 אלף מפונים מהצפון שוהים בבתי המלון. משרד התיירות משלם בכל חודש 476 מיליון שקל לבתי המלון.