סגור

פרשנות
הפקק בנמלים הוא משבר לאומי - ומצריך פתרון מיידי

שר האוצר ושרת התחבורה, ייתכן שיש פתרונות אחרים, אם הם קיימים – הביאו אותם, העיקר שתפעלו כדי לפתור את המשבר

25 מיליון שקל ביום, זה הסכום שאותו המדינה זורקת לפח בכל יום שבו המשבר בנמלים נמשך, והוא נמשך כבר חצי שנה.


אך המיליונים הללו שאובדים למדינה לא מספרים את הסיפור המלא: לא את הסיפור של היבואנים שצריכים לשלם קנסות של עשרות אלפי שקלים מידי יום על אוניות שתקועות בלב ים, לא את הסיפור של העסקים שנאלצים להיסגר עקב העלויות הגבוהות והסחורות שפשוט לא מגיעות וגם לא את הסיפור של עליית מדד תשומות הבנייה שמזנק עקב הברזלים והעצים שלא נפרקים.
1 צפייה בגלריה
מימין: שרת התחבורה מרב מיכאלי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד
מימין: שרת התחבורה מרב מיכאלי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד
מימין: שרת התחבורה מרב מיכאלי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד
(צילומים: אביגיל עוזי, אגף הדוברות בהסתדרות)
בימים האחרונים משרדי האוצר והתחבורה תוהים האם "לשבור את הכלים" ולפתוח את נמלי ישראל לתחרות כוללת ביבוא וביצוא של כל המוצרים. פתרונות קלים יותר כבר נוסו: הנמלים גייסו עובדים זמניים, נעשו צעדי ייעול והבטחות נזרקו לאוויר – אבל הפקק בשלו.
פתיחת הנמלים ליבוא של מטען כללי הוא פתרון קיצוני, שיזעזע את ענף הנמלים הישראלי ועלול לפגוע קשות בנמלים הוותיקים. אבל זמנים קשים מצריכים פתרונות קשים, והפקק בנמלים הוא משבר לאומי וצריך להתייחס אליו ככזה. שר האוצר ושרת התחבורה צריכים להבין שלא ניתן עוד לחכות שהפקק ייפתר מעצמו. ייתכן שיש פתרונות אחרים, אם הם קיימים – הביאו אותם, העיקר שתפעלו כדי לפתור את המשבר.