סגור
עבודות ל הנחת המסילה השקועה של הרכבת הקלה מתחת ל פארק הקו האדום של רכבת קלה
עבודות להנחת המסילה השקועה של הקו האדום של רכבת קלה (צילום: עמית שעל)

נת"ע תובעת מעיריית פתח תקווה 20 מיליון שקל בשל היטלים ששולמו לא כדין

נת"ע דורשת לקבל חזרה היטלי פיתוח ששולמו על ידה לעיריית פתח תקווה בגין סלילה ותיעול של מתחם התחזוקה והתפעול של הקו האדום של הרכבת הקלה

החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האמונה על הקמת הרכבות הקלות והמטרו בגוש דן, תובעת את עיריית פתח תקווה על 20.59 מיליון שקל. הדיון צפוי להתקיים בינואר 2023 בבית המשפט המחוזי בלוד על ידי השופט אברהם גורמן.
נת"ע הגישה את התביעה בדרישה לקבל חזרה היטלי פיתוח ששולמו על ידה לעיריית פתח תקווה. לפי החברה, ברקע הדברים עומדים ניסיונות שנערכו בעבר מצד נת"ע לקבל חזרה סכומים שנאלצה לשלם לעירייה כהיטלי סלילה ותיעול בגין מתחם התחזוקה (דפו) והתפעול של הקו האדום של הרכבת הקלה – תשלומים שלפי החברה שולמו לא כדין. החברה הגישה את התביעה לאחר שניסיונות אחרים לקבל את התשלומים חזרה לא צלחו, ולכן פנתה לבית המשפט המחוזי בלוד.
הקו האדום של הרכבת הקלה, שסביבו נסוב הסכסוך המשפטי, אמור להיפתח לפעילות מלאה בסוף נובמבר 2023 – כך על פי הצהרותיו של מנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק. הקו האדום יוצא מפתח תקווה, עובר דרך בני ברק ותל אביב במקטע שחלקו תת-קרקעי, ואז עולה שוב מעל האדמה וממשיך דרך יפו עד בת ים. אורך הקו הוא 24 ק"מ ומכיל 34 תחנות מתוכן 10 תת-קרקעיות.
מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר: "הנושא הובא לפתחנו לפני ימים אחדים, ובכוונתנו לשלול את הטענות במסגרת ההליך שיתקיים. על כל פנים, גביית היטלי הפיתוח מהחברה בוצעה על פי כל דין".