סגור

מדוע מכירה ישירה מצליחה כל כך במאה ה-21?

היכולת להתפתח ולהסתגל לשינויים בטכנולוגיה ובביקוש היא קריטית להבטחת הצלחה עסקית מתמשכת. לאורך יותר מ-100 שנה, מודל המכירה הישירה, שפועל ללא מתווכים בשרשרת האספקה (ידוע גם כשיווק רשתי או רב-שכבתי), מצליח הודות ליכולתו להתפתח ולפנות למגוון צרכנים. המודל מאפשר לכל חבר ליהנות מהכנסה מהמוצרים שהוא עצמו מוכר ומהמוצרים שנמכרים על ידי מי שהוא צירף לארגון.
כנס הצמיחה של ישראל יתקיים ב-26 ביוני. לפרטים לחצו כאן

מכירה ישירה כיום

חברות מכירה ישירה ותיקות ואמינות רותמות את הטכנולוגיה המתפתחת כדי לספק את הביקוש הגדל למוצרים איכותיים. אחת הסיבות לכך שהן נשארות רלוונטיות היא שהן מציעות מוצרים מעולים אך שומרות על סטנדרטים מחמירים של ניהול עסקי (לדוגמה, ערבויות לשביעות רצון ממוצריהן); בנוסף:

1. אינדיבידואליות

רובנו מעדיפים לא להסתכן כדי ליהנות מהכנסה נוספת ומעדיפים אפשרות גמישה יותר שלא תפגע ביציבותנו הכלכלית.
עלויות תפעול נמוכות. אין צורך בהשקעה, תשתיות או גיוס עובדים קבועים. המודל מבוסס על אנשים עצמאיים שעובדים יחד ומאפשר לנהל עסק בעלויות נמוכות יותר בהשוואה לכל מודל עסקי אחר.
סיכון נמוך. בניגוד לעסקים מסורתיים הכרוכים בסיכונים ובעלויות הקמה גבוהות, מכירה ישירה היא עסק בסיכון נמוך המאפשר להקים עסק מבלי לדאוג לתרחישי כישלון, מה שמאפשר ליזמים למקד את ההשקעות שלהם - קטנות ככל שיהיו - בהפעלת העסק.
פתוח לכולם. מאחר ולא נדרשת השכלה או הכשרה מיוחדת, ההזדמנות פתוחה לכולם. בנוסף, מרבית החברות מציעות כלי הדרכה ופיתוח עסקי שעוזרים למפיצים העצמאיים לבנות את העסק.

2. גמישות

העניין הגלובלי ביזמות גדל. הסיבות כוללות גמישות ועצמאות, בנוסף לרצון להגשים חלומות ולהגדיל הכנסה. למכירה ישירה יש פוטנציאל לענות על כולן, במיוחד גמישות, משום שהיא מאפשרת לכל אדם להחליט כמה זמן ומאמץ להשקיע.
1 צפייה בגלריה
רוב לוי סגן נשיא בכיר לענייני מפיצים הרבלייף
רוב לוי סגן נשיא בכיר לענייני מפיצים הרבלייף
רוב לוי סגן נשיא בכיר לענייני מפיצים בהרבלייף
מפיצים עצמאיים מרוויחים על כל מוצר שהם מוכרים אבל עובדים עבור עצמם. הם שולטים בלו"ז שלהם, מגייסים ומשמרים לקוחות (לרוב בתמיכת כלים ומנטורינג שמציעה החברה), וקובעים עם איזה צוות יעבדו. יש להם הזדמנות לפתח את העסק שלהם ולנהל אותו כראות עיניהם, כל עוד הם פועלים בהתאם לתקנות ולאתיקה של החברה.

3. טכנולוגיה מתפתחת

כל מודל עסקי שקיים יותר ממאה שנה צפוי לעבור שינויים. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, עסקים מיישמים טרנדים חדשים ומאמצים שיטות שמאפשרות להציע שירות טוב יותר:
• המדיה החברתית מאפשרת להרחיב את הפעילות ולהגדיל מודעות.
• אתרי מכירה מותאמים אישית מאפשרים להגיע ללקוחות חדשים, להתחבר ללקוחות קיימים ולמכור מוצרים 24/7.
• נתוני רכישה ודפוסי קנייה מאפשרים להציע המלצות מותאמות אישית.
הטכנולוגיה אולי שינתה את הדרך שבה מערכות יחסים מתנהלות, אך לא את מהותן. מכירה ישירה היא עדיין עסק שמבוסס על אמון אישי. הכלים הטכנולוגיים שהתפתחו לאורך השנים (דוגמת קבוצות WhatsApp, בוטים, טלגרם) מסייעים בבניית קהילות שמעצימות את חבריהן ותומכות בהן לפני – וגם לאחר הרכישה.

4. חוויות מותאמות אישית

חוויית קנייה מותאמת אישית היא חיונית ליצירת אמון בין המוכר ללקוח. התאמה אישית היא הבסיס למכירה ישירה משום שהיא מאפשרת להציג ללקוחות מידע או מוצרים רלוונטיים, מתמקדת בחוויית הלקוח ומסייעת בהפחתת עומס המידע, שחשוב במיוחד בתחום הבריאות ואיכות החיים.
לסיכום: מכירה ישירה היא מודל עסקי ייחודי מתפתח שמציע חוויית לקוח הוליסטית החורגת מגבולות המוצר. הגמישות והחוסן המתמשכים של התעשייה מבטיחים לה עתיד מזהיר.
רוב לוי הוא סגן נשיא בכיר לענייני מפיצים, הרבלייף