סגור
פגיעה ישירה כטב"ם מפעל אזור תעשייה בר לב אחיהוד ליד עכו 27.10.24
הפגיעה הישירה במפעל (צילום: שרון צור)

מנכ"ל המפעל שנפגע מכטב"ם: "לא הופעלה אזעקה"

המפעל בצפון שנפגע הבוקר עוסק בייצור רכיבים ומכלולים לחברות תעופה בעולם. המנכ"ל איתן כהן אמר שנציגים ממס רכוש כבר הגיעו כדי לאמוד את הנזק שנגרם. בשבוע שעבר אמר לכלכליסט: "אנחנו נכנסים לממ"דים פעמיים-שלוש ביום"

כטב"ם ששיגר חזבאללה הבוקר חזבאללה מלבנון פגע ישירות במפעל שבאזור התעשייה בר לב שליד כרמיאל ועוסק בייצור רכיבים ומכלולים לחברות תעופה בעולם. שני עובדים שהיו במפעל נפצעו קל ובינוני ועוד תשעה לקו בחרדה. "לפני פגיעת הכטב"ם לא הופעלה אזעקה", אמר הבוקר לכלכליסט מנכ"ל המפעל איתן כהן. הכטב"ם פגע בגג הבניין, ורסיסים רבים פגעו במכוניות שחנו בסמוך למבנה. לפי אחת העדויות, העובדים שנפגעו מהפיצוץ שהו ברחבת החנייה.
בשבוע שעבר כהן שוחח עם כלכליסט על הפגיעה שמסבה המלחמה המתמשכת על התובלה האווירית של סחורות לישראל וממנה. הוא סיפר אז כי "יש משטחים של חומרי גלם שאני מחכה שיגיעו באמצעות מטוס מחו"ל מאז מתקפת הביפרים בלבנון ופשוט אין די מטוסים שטסים לכאן. מדובר ברכיבים קריטיים לתהליכי הייצור ומשלוחים אוויריים שאמורים להיות מהירים ביותר נתקעים שבועות בנמלי תעופה בחו"ל".
כהן סיפר כי עד לפני כחודש הפעילות באזור התעשייה בר לב התנהלה כמעט ללא הפרעה אך מאז שחזבאללה הרחיב את הירי לעבר אזורים נוספים בעומק הצפון ההסלמה ניכרת גם במפעל שהוא מנהל. "עד לפני כחודש הכל היה בסדר יחסית. היום אנחנו נכנסים לממ"דים פעמיים-שלוש ביום אבל יש כאלה שסובלים הרבה יותר מאיתנו. הלקוחות שלנו בחו"ל יודעים שאנחנו עושים מאמץ גדול להמשיך בפעילות ייצור גם במצב הנוכחי ואנו מייצרים מראש מלאים גדולים כדי לשמר את יכולות האספקה שלנו ללקוחות וזה מרגיע אותם". הבוקר אמר כהן כי נציגים ממס רכוש כבר הגיעו למפעל בבר לב כדי לאמוד את הנזק שנגרם בעקבות פגיעת הכטב"ם.