כ-14 אלף מתושבי שדרות, נתיבות ואופקים הם חייבים בהוצל"פ או במרכז לגביית קנסות
כ-14 אלף מתושבי שדרות, נתיבות ואופקים הם חייבים בהוצל"פ או במרכז לגביית קנסות
רשות האכיפה והגבייה הקימה השבוע תחנת שירות קבועה בעיר אופקים במטרה לסייע ליישובי הדרום והעוטף להתמודד עם החובות. מנהל הרשות, אורי ולרשטיין: "פועלים לסייע לאוכלוסייה בדרום להנגיש את שירותיה לתושבים"
למען החייבים בדרום: רשות האכיפה והגבייה הקימה השבוע תחנת שירות קבועה בעיר אופקים במטרה לסייע ליישובי הדרום והעוטף להתמודד עם החובות. העיר אופקים מונה כ-40,000 תושבים, מתוכם, לכעשירית לפחות תיק אחד פתוח בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, שברשות האכיפה והגבייה.
על פי הרישומים שבידי רשות האכיפה והגבייה, בעיר אופקים נכון לתחילת חודש נובמבר 2023, מתגוררים 2,048 חייבים, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 2,213 חייבים להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות.
עוד עולה, כי בנתיבות מתגוררים 2,034 חייבים, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 3,324 חייבים, להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות.
בשדרות יש 1,938 חייבים, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 2,840 חייבים , להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות.
כלומר, כ-14 אלף תושבים בשדרות, נתיבות ואופקים הם חייבים בהוצל"פ או במרכז לגביית קנסות נכון לדצמבר 2024.
בתחילת השבוע, הקימה כאמור רשות האכיפה והגבייה תחנת שירות קבועה בעיר אופקים (תחנות שירות זהות יוקמו בקרוב בישובים נוספים בדרום ובעוטף) במטרה לסייע לתושבים בהתמודדות עם חובות הנגבים ברשות ולחסוך עבורם הגעתם ללשכותיה הקרובות, בערים אשקלון ובאר שבע. זאת בעיקר על מנת להקל בשל מלחמת חרבות ברזל.
במסגרת תחנות השירות, מתייצב עובד רשות האכיפה והגבייה יום או יומיים בשבוע, בימים ובשעות קבועים, בהתאם לביקוש, ומעניק שירות מלא לתושבים - בין היתר במתן מידע על חובות פתוחים, באפשרויות הסדרתם, בסיוע בהפחתת חובות, בגישור מול נושים, בהפניה למסלול חדלות פירעון ושיקום כלכלי ובמקרים מתאימים גם בהפניה לסיוע משפטי. השירות ביישוב, קרוב לבית, עשוי לסייע בהתמודדות עם ביורוקרטיה ולצמצם הידרדרות למצב של היקלעות לחובות משמעותיים.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין, הדגיש, כי "הרשות פועלת במגוון דרכים לסייע לאוכלוסייה בדרום ולהנגיש את מיטב שירותיה לתושבים החווים תקופה קשה מאוד. הניסיון המצטבר, אחרי כמה שנים של הפעלת תחנות שירות במספר מרכזי ישובים לימד אותנו, שכ-40% ממקבלי השירות מגיעים להסדרה מלאה של חובותיהם. הטיפול בחובות מצד חייבים הוא חשוב כיוון שתיקי חוב לא נסגרים מאליהם".