סגור
מוסף שבועי 11.7.24 ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
רה"מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: מעיין טואף / לע״מ)

דעה
מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי בצמרת פשעי נתניהו כלפי החברה והמדינה

מתרומתו לרצח רבין, דרך מכונת הרעל ואסון מירון ועד האחריות לטבח ה-7 באוקטובר: כשנתניהו ראש ממשלה טבלת הייאוש רק הולכת ומתארכת, אבל בצמרת הרשימה שמור מקום לא נכבד למינוי של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי

תחרות עזה מתקיימת על דירוג פשעיו של ראש הממשלה כלפי החברה והמדינה. תרומתו לרצח יצחק רבין; מכונת הרעל ותרומתו לשיסוי והפילוג הפנימיים; נאום השטנה נגד הפרקליטות ביום פתיחת משפטו; ההפיכה המשטרית; המינויים הכושלים ובעיקר המסוכנים לתפקידי מפתח בשלטון. ולצד כל אלה – העיוורון, המחדלים, האחריות הישירה לאסון המירון, לטבח ה־7 באוקטובר, לסיכון יציבותה, כלכלתה ואפילו קיומה של ישראל.
מינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי הוא מהטוענים לכתר בטבלת הייאוש הזו. נתניהו, לפני שהשתבשו אצלו המצפן והמצפון, לא היה מעלה על דעתו שיתוף פעולה עם הכהניסטים. אלא שתאונת השרשרת שהחלה בכתב האישום נגדו ונגררה לתיקו פוליטי מתמשך, קשרה את נתניהו לסמוטריץ ובן גביר שהפכו למושיעיו הפוליטיים, למבטיחי שלטונו. רק אופורטוניסט וציניקן כמותו יכול היה להתקשר עם הביריונים המשיחיים הגזענים האלה ולהפקיד בידיהם נכסים חשובים ביותר לקיומה של הדמוקרטיה. המשטרה היא החשובה שבהם.
בן גביר לא יכול להיות הממונה על המשטרה. לא רק בשל היותו עבריין מורשע, אלא בגלל מהותן ותוכנן של העבירות בהן הורשע: הרמת יד על המבנים והערכים הדמוקרטיים.
כשר לביטחון לאומי בן גביר מרחיב את הרפרטואר. לא רק הבערת השטחים והר הבית אלא גם שיסוי המשטרה במפגינים נגד השלטון
ועכשיו, את העבריינות האידיאולוגית שלו הוא מוציא לפועל כשר ("אני הדרג המדיני") ולא כבריון גבעות. עכשיו הוא יכול גם להרחיב את הרפרטואר. לא רק הבערת השטחים והר הבית אלא גם שיסוי המשטרה במפגינים נגד השלטון. בן גביר לא יכול להיות הממונה על המשטרה בגלל השילוב ההרסני שבין אופיו כמתסיס ופרובוקטור לבין האידיאולוגיה הכהניסטית, בגלל זלזולו הבוטה ביועצת המשפטית. בגלל שאין בו גרם של ממלכתיות, מושג שלא יזהה אפילו אם ייפול לו על הראש ושאכן נפל עליו כשקיבל את האחריות למשטרה.
נתניהו הסביר למשפחות החטופים שהוא מכיר את החווייה בגלל סדרת שבי שעבר בצבא. ובכן, ההסבר הנכון הוא סדרת השבי שהוא עובר בידי סמוטריץ' ובן גביר. בן גביר הוא מקבלני הביצוע המצטיינים של התכנית להחרבת הדמוקרטיה. אלא שיעדיו רחוקים ומסוכנים יותר כי הפשיזם שלו הוא דתי־הלכתי והוא אדיש לגמרי לסכנות הקיומיות שנגזרות מתשלובת יעדיו.
ונחזור לדירוג הפשעים שבו פתחנו. אם עסקת החטופים נדרסה בגלל החשש הפוליטי לשרידות הממשלה, אז בן גביר הוא מהאחראים לפשעו הגדול ביותר של נתניהו, המקום הראשון בדירוג, למרות התחרות הקשה.