סגור
מטוס של ריינאייר
מטוס של ריינאייר (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)

מכה לנוסעים: ריינאייר שוב דוחה את חזרת הפעילות בישראל

ענקית הלואו קוסט האירית הודיעה כי תחזור לטוס לארץ רק ב-26 באוקטובר, כך שהיא מוותרת על טיסות לאורך כל תקופת החגים; מדובר בפעם השלישית בה היא מוסרת הודעה מסוג זה מאז תחילת המלחמה

ענקית הלואו קוסט, חברת התעופה האירית ריינאייר, שוב דוחה את חזרת הפעילות בישראל בעקבות המצב הביטחוני. רינאייר הפסיקה לטוס לישראל בתחילת אוגוסט, והיום (ה') התברר כי היא מוותרת על טיסות לאורך כל תקופת החגים ותחזור לפעילות רק ב-26 באוקטובר.
החברה הודיע ללקוחותיה היום כי כל הטיסות לתל אביב וממנה מבוטלות "עקב מגבלות תפעול שאינן בשליטתנו".
מדובר בפעם השלישית בה מודיעה רינאייר על הפסקת טיסות לישראל לישראל מאז תחילת המלחמה בעזה. בין היתר סירבה החברה לטוס לישראל כל זמן שטרמינל 1 היה סגור בשל מסי נמל גבוהים יותר שנדרשו חברות התעופה לשלם עבור טיסות שיצאו מטרמינל 3.
הארכת ביטולי הטיסות מצידה של רינאייר היא בשורה שלילית במיוחד לנוסעים הישראלים, שכן ענקית לואו קוסט נוספת, חברת איזיג'ט הבריטית, הודיעה גם היא בשבועות האחרונים כי היא מבטלת את כל הטיסות שלה לישראל וממנה עד סוף חודש מרץ 2025, על רקע המצב הביטחוני בישראל. אם איזיג'ט תדחה את חזרתה למועד מאוחר יותר המשמעות תהיה פגיעה גדולה עוד יותר בחופשות הפסח של ישראלים שמתעתדים לנפוש בחו"ל באפריל.
ביטולי הטיסות מצד חברות התעופה הזרות בעיקר בתקופת החגים תוביל להתייקרות מחירי הטיסות, וזאת לאחר שגם במהלך חודש אוגוסט, סבל ענף התעופה בארץ מביטולי טיסות, וחברות התעופה הישראליות אל על , ארקיע וישראייר ניצלו את המחסור ביחס לביקושים הגבוהים והקפיצו את מחירי הכרטיסים.
בשלב זה וויז אייר - ענקית לואו קוסט נוספת - מפעילה טיסות לישראל וחברות נוספות כמו קבוצת לופטהנזה הגרמנית, חברת אייג'יאן היוונית, ואייר אירופה חזרו גם הן לפעילות בנתב"ג.