סגור

דן תטען אוטובוסים בטכנולוגיה של אלקטריאון - תוכל להגיע לאחזקה של 8% מהחברה

מפעילת התחבורה הציבורית תשלם לאלקטריאון 6 מיליון שקל בשנה עבור טעינה אלחוטית של 200 אוטובוסים חשמליים במסופי היום, כדי לנצל את זמן ההמתנה שלהם לנסיעה הבאה להארכת טווח הנסיעה

חברת דן חתמה על חוזה שימוש ארוך טווח בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית של אלקטריאון. מפעילת התחבורה הציבורית תשלם לאלקטריאון 6 מיליון שקל בשנה על תשתית הטעינה שתותקן ב-200 אוטובוסים חשמליים שתרכוש בשנים הקרובות, ובתמורה תוכל להגיע לאחזקה של עד 8% ממניות חברת הטעינה.

בכך הופכת למפעילת האוטובוסים הראשונה בעולם שמזמינה מהחברה מערכות טעינה אלחוטיות בהיקף רחב. הטכנולוגיה של אלקטריאון, המאפשרת גם טעינה בזמן נסיעה מקו חשמל מיוחד המותקן הכביש, נמצאת כבר בפיילוטים בשבדיה, בגרמניה ובארץ, אך זו ההזמנה המסחרית הראשונה שלה.
דן מחזיקה כיום ב-5.39% מהחברה; בעקבות העסקה תקבל כעת 2.3% נוספים, ובהמשך תוכל לעלות ל-10%.

1 צפייה בגלריה
טעינה חשמלית בזמן נסיעה אוטובוס חשמלי של דו
טעינה חשמלית בזמן נסיעה אוטובוס חשמלי של דו
טעינה חשמלית בזמן נסיעה
(יח"צ דן)

בשלב הראשון ותוך שנה, המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בתל אביב. בשלב השני ותוך שנתיים, פריסת התשתית תתרחב למסופים מרכזיים נוספים בעיר, האוניברסיטה, כרמלית ועתידים ובדרום, בנתיבות או באופקים, שם פועלת חברת הבת דן בדרום, ותשמש עוד 100 אוטובוסים. במסגרת העסקה אלקטריאון התחייבה להקצות לדן 130,000 מניות RSU ועוד 100,000 אופציות.
למרות שהקשר בין החברות החל בפרויקט ההדגמה במקטע כביש חשמלי מסביב לאוניברסיטת תל-אביב, לטעינת האוטובוס בזמן נסיעה, דן מזמינה כעת ציוד לטעינת האוטובוסים בזמן שהם נמצאים במסופים בין נסיעות וזאת בנוסף לטעינת הלילה במסוף.
"האוטובוסים נמצאים בהמתנה במסופים במשך שעתיים ביום מתוך 19 שעות הפעילות, ובהן ניתן לטעון 30% מנפח הסוללה שלהם, ללא התערבות הנהג וצורך בחיבור כבלי טעינה חשופים על פני הקרקע שיכולים להוות מפגע סביבתי ואסטטי", אומר אופיר קרני, מנכ"ל דן.
עבור אלקטריאון, שמנוהלת בידי המייסד השותף אורן עזר, ישמש הפרויקט לאיסוף מידע והצגת נתונים תפעוליים למקבלי החלטות ולקוחות פוטנציאלים אחרים, בארץ ובעולם.