סגור
מימין יואב בן צור בצלאל סמוטריץ'
מימין: שר העבודה יואב בן צור ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילומים: אבי אוחיון לע"מ אלכס קולומויסקי)

ש"ס וסמוטריץ' בעימות על התקציב. בן צור: אעלה את שכר המינימום

אחרי שאתמול הודיע שר העבודה שהוא מתנגד להקפאת קצבאות הביטוח הלאומי היום הודיע שלא יסכים להקפאת שכר המינימום 

מחריף העימות בין ש"ס לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא הגזרות שהוא מתכנן לצמצום הגרעון בתקציב 2025. שר העבודה יואב בן צור מש"ס הודיע שהוא מתכוון לחתום על הגדלת שכר המינימום ב-2025 - בניגוד לכוונת סמוטריץ' להקפיאו. זאת, לאחר שאתמול הודיע בן צור האחראי לביטוח הלאומי על התנגדות נחרצת להקפאת קצבאות הביטוח הלאומי.
בהודעה שפרסם אומר בן צור ש"האחריות על רווחתם של מיליוני העובדים בישראל מוטלת עליי כשר העבודה ואני מתנגד בתוקף לפגיעה במעמדם ובפרט במעמד העובדים המשתכרים בשכר מינימום. העליתי השנה בפעם השנייה את שכר המינימום לטובת האוכלוסיות המוחלשות שנאבקות לפרנס את משפחתן בכבוד. הנושא נתון לשיקול דעתי בלבד ובכוונתי לחתום על העלאת שכר המינימום ב-1 באפריל 2025".
אתמול פרסם הודעה ש"דעתי היא ברורה ונחרצת. הקפאת הקצבאות הוא מהלך שגוי ולא מוסרי ואני מתנגד לו בתוקף. מקבלי הקצבאות מתמודדים מול אינפלציית מחירים במזון, בדיור ובכלל תחומי החיים שרק מזנקת לשחקים, הקפאת הקצבאות היא מכה אנושה עבור מאות אלפי משפחות שזו הכנסתם היחידה, אסור להפקיר אותם לגורלם. לא אתן יד לפגיעה באוכלוסיות המוחלשות. יש פתרונות רבים להתמודד עם ההוצאות הכבדות של המלחמה".