לאחר הניסיון להדיחו: ראש מינהל התשתיות במשרד התחבורה עובר למשרד השיכון
לאחר הניסיון להדיחו: ראש מינהל התשתיות במשרד התחבורה עובר למשרד השיכון
שילה אדלר, שנחשב למספר 2 במשרד התחבורה, מונה לתפקיד על ידי השרה הקודמת מירי רגב, והנהלת המשרד הנוכחית ביקשה להזיזו מתפקידו. כעת הוא בדרך לתפקיד חדש במשרד השיכון כראש מינהל ההתיישבות
משרד השיכון הודיע הערב על החלטתו להקים מינהל התיישבות, ולהעמיד בראשו את שילה אדלר, בכיר במשרד התחבורה. ההודעה שמה קץ לסגה מתמשכת ששייכת דווקא לתפקידו הקודם של אדלר כראש מינהל התשתיות במשרד התחבורה, ומי שנחשב גם למספר 2 של מנכ"לית המשרד מיכל פרנק. אדלר מונה לתפקיד על ידי השרה הקודמת מירי רגב, והנהלת המשרד הנוכחית ביקשה להזיז אותו מתפקידו.
לפי לשון ההודעה, המינוי של אדלר לראש מינהל התיישבות כבר אושר, והוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש הקרוב. המינהל החדש שיוקם יהיה אחראי על מינהלת קליטת עלייה, קידום ויישום החלטות ממשלה בנושא אזור הגולן, מינהל הבנייה הכפרית וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.
בהודעת משרד השיכון נכתב: "בתפקידו יהיה אחראי אדלר על מינהל בנייה כפרית, מינהלת מבנים לטובת קליטת עלייה ועל קידום ויישום החלטת הממשלה להכפלת אוכלוסיית הגולן". אדלר כתב: "שמחתי להיענות לבקשתו של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ולהקים מינהלת התיישבות במשרד. כמי שנטוע עמוק בתחום, זוהי זכות עצומה להיות שותף בבניינה של הארץ על רבדיה השונים".
בתפקידו במשרד התחבורה היה אדלר אחראי עד כה על האגף שאחראי על הפרויקטים הגדולים ביותר, וחלש על תקציב של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. מינהל התשתיות אמור לייצר אינטגרציה בין מערכות התחבורה השונות, והוא אמון על הכנת תוכניות רב־שנתיות לפיתוח התחבורה. כמו כן המינהל משמש כגוף המפקח על התעבורה ועל רשויות התִמרור.
נגד מינויו של אדלר לתפקידו במשרד התחבורה הוגשה בעבר עתירה של התנועה לאיכות השלטון, וזאת בטענה כי אינו עומד בתנאי הסף הקובעים כי למועמדים לתפקיד צריך להיות ניסיון ניהולי של תקציב של 50 מיליון שקל לפחות במשך שש שנים. טענה זו נדחתה על ידי נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שקבע כי אדלר ניהל תקציב בהיקף כזה ויותר לאורך "שמונה שנים, שמונה חודשים ו־13 ימים".
אדלר מונה במקור על ידי השרה לשעבר מירי רגב לתפקיד של משנה למנכ"ל, תפקיד שמוגדר כמשרת אמון ואינו דורש תנאי סף או ניסיון קודם. לאחר כחצי שנה בתפקיד הוא נבחר לתפקידו הנוכחי על סמך ניסיונו כמשנה למנכ"ל. אדלר, סא"ל במיל', הוא תושב ההתנחלות עלי, וכיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע. הוא היה אחד היועצים האסטרטגיים של בנימין נתניהו ושל הליכוד לענייני מתנחלים במערכות הבחירות האחרונות וניהל את מטה השטח.
לפני חמישה חודשים פורסם ב"כלכליסט" כי אדלר מנהל משא ומתן לעזוב את תפקידו, וזאת בעקבות שיחה עם מנכ"לית המשרד שביקשה ממנו לעשות זאת, אך באותה תקופה הוא הכחיש את הדיווחים על כך שהוא בדרך החוצה. באותו פרסום נטען כי קיים קונצנזוס במשרד כי אדלר הוא אדם "מאוד נחמד", אך אנשים שונים שעובדים איתו טוענים כי הוא חסר ידע מקצועי מספיק, שאין לו סמכות ניהולית מול הכפופים לו, וכי חסרים לו כלים מספיקים או יכולות מקצועיות לנהל אגף עם תקציב עצום כמו מינהל התשתיות של משרד התחבורה, מה שמוביל לחוסר עשייה. גורם ממשלתי מחוץ למשרד התחבורה אמר: "מינהל התשתיות לא קיים למעשה. זה אחד הגופים שמנהלים הכי הרבה כסף במדינה ואין שם אף אחד".