סגור
מטוס איתיחאד חברת התעופה של אבו דאבי Etihad Airways
מטוס של איתיחאד (צילום: שאטרסטוק)

אחרי גל ביטולים נוסף: אלו החברות שעדיין טסות לישראל

השיבושים בתעופה בעקבות התרחבות המלחמה נמשכים, והבוקר חברת הלואו-קוסט וויז אייר הודיעה על ביטל טיסותיה בקווים לישראל ליממה הקרובה

השיבושים בתעופה בעקבות התרחבות המלחמה נמשכים, והבוקר (ג׳) חברת הלואו-קוסט וויז אייר הודיעה על ביטל טיסותיה בקווים לישראל ליממה הקרובה. החברה מסרה כי מדובר בהשהיה זמנית של טיסותיה, לצד השהיית הטיסות לשדה התעופה בעמאן שבירדן, שהיא מקיימת קשר עם הלקוחות המושפעים מההחלטה ושהיא ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות במצב הביטחוני באזור.
בין החברות שממשיכות לטוס לישראל ולפי שעה אין שינויים בלוח הטיסות המתוכנן שלהן אייר פראנס הצרפתית שביטלה בשבוע שעבר למשך יומיים את טיסותיה לארץ, וזאת עם תחילת ההסלמה בצפון. בין החברות הזרות שממשיכות לטוס לארץ גם פליידובאי, איתיחאד איירווייז, חברות התעופה הרוסיות אזימוט איירליינס ורד ווינגס איירליינס ואוזבקיסטן איירליינס.
ברקע המלחמה המתמשכת ובלי קשר להסלמה הנוכחית בצפון, החברות האמריקאיות השהו את טיסותיהן לארץ למשך תקופה ארוכה. בין החברות יונייטד איירליינס שלא תשוב לפעילות בישראל עד להודעה חדשה ואמריקן איירליינס שאמורה לחדש את פעילותה בנתב"ג רק במרץ 2025. כך, חברת התעופה ההודית אייר אינדיה ביטלה את טיסותיה עד 24 לאוקטובר. חברת הלואו קוסט איזיג'ט הפסיקה את טיסותיה לישראל עד אפריל 2025 ו- KLM השהתה את טיסותיה עד 27 לאוקטובר.
גם בריטיש איירווייז ואיבריה הספרדית ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה ביומיים הקרובים. אתמול, גם LOT הפולנית הודיעה על השהיית טיסותיה לארץ ליומיים הקרובים ואזרבייג'ן איירליינס ביטלה את הטיסות שתוכננו להיום.
אמש, קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה האריכה את השהיית טיסותיה לישראל עד 14 באוקטובר וזאת לאחר שכבר בשבוע שעבר החלה בביטול טיסותיה לנתב"ג זמן קצר לאחר מתקפת הזימוניות של פעילי חזבאללה בביירות, שיוחסה לישראל. הקבוצה הכוללת את החברות אוסטריאן איירליינס, סוויס אינטרנשיונל, יורוווינג ובראסלס איירליינס התכוונה לחדש את טיסותיה היום, אך בעקבות התרחבות המלחמה החליטה להאריך את משך ביטול טיסותיה מנתב"ג ואליו.
חברת אייר קנדה שהיתה אמורה לחדש באוקטובר הקרוב את טיסותיה לנתב"ג לאחר שהפסיקה אותן בעקבות הסלמה קודמת במצב הביטחוני, מחודש אפריל, הודיעה בימים האחרונים כי לא תעשה זאת בטווח הזמן הנראה לעין.
חרף הביטולים והשהיית הטיסות מצד החברות הזרות, הישראליות אל על, ארקיע וישראייר ממשיכות בפעילות רגילה וברשות שדות התעופה מבהירים כי נתב"ג פועל כרגיל. זאת, ברקע ידיעות כוזבות שהופצו אתמול על שיבושים בפעילותו, כביכול.
מהרשות נמסר הבוקר כי במהלך היום יעברו בשדה כ-52 אלף נוסעים במסגרת 310 טיסות נכנסות ויוצאות. בשל השינויים בלוח הטיסות של חלק מהחברות הזרות ברשות קראו לציבור נוסעים להביא בחשבון שינויים אפשריים והמליצו להם לעמוד בקשר עם חברות התעופה.