סגור
נטלי צנגאוקר אחותו של החטוף מתן צנגאוקר נפגעה מפרש בהפגנה בתל אביב חטופים מלחמה בעזה
נטלי צנגאוקר (צילום: יעל צ'כנובר)

מח"ש פתחה בבדיקת אירוע דריסתה של נטלי צנגאוקר בהפגנה תל אביב

צנגאוקר, אחותו של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, פונתה אמש לבית חולים אחרי שנרמסה על ידי פרש משטרה בהפגנה למען החזרת החטופים. מח"ש גם בודקת את מעצר הרופא שסייע לה ולאחר מכן שוחרר למעצר בית

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקת התקרית בהפגנה אמש בתל אביב, שבמהלכה פרש משטרה דרס עם סוסו את נטלי צנגאוקר, אחותו של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, וגרם לפציעתה.
מח"ש הודיעה בנוסף כי היא גם בודקת את מעצרו על ידי המשטרה של ד"ר ולדימיר טנק, סגן מנהל מחלקת השתלות בבית החולים בילינסון, שניסה לסייע בטיפול בצנגאוקר, ונעצר. ד"ר טנק שוחרר לאחר מכן בתחנה למעצר בית.


משרד המשפטים הודיע היום כי "אגף החקירות במח"ש פתח בבדיקת האירוע שבו נטלי צנגאוקר נפגעה מפרש משטרה, בעת הפגנה שהתקיימה אמש בצומת הרחובות בגין, נמיר ושאול המלך בתל אביב". עוד קודם לכן בשעות הבוקר, משטרת ישראל עדכנה גם היא בתגובה לארוע, שתועד בסרטון, כי "האירוע ייבדק".
בסרטון תועד הפרש הרכוב על סוס כאשר הוא מגיח מאחור ודורס את צנגאוקר כאשר זו צעדה והפגינה למען שחרור אחיה ושאר החטופים. צנגאוקר נפגעה מאחור ונפלה על הכביש, כאשר הסוס לאחר מכן עולה עליה ודורך על ראשה ועל גופה. היא פונתה לבית החולים באמבולנס ואושפזה. אמש היא צולמה בבית החולים, בעודה במיטת האשפוז ואמרה כי "גם פרש משטרתי לא יעצור אותי להפגין למען מתן ושאר החטופים. מחר כולם יוצאים להפגין בשבילם".

לא מקרה האלימות היחיד

מלבד המקרה של צנגאוקר, תועדו אתמול מקרים נוספים שהופצו בסרטונים ברשתות החברתיות של שימוש בכוח רב ובאלימות מצד המשטרה כנגד מפגינים, וכמו כן מקרים של דהירת פרשים על סוסים לתוך קהל של מפגינים. בין השאר תועד פרש מכה בידו מפגין שעומד מול הסוס ופרש אחר מנסה להפיל שלט שהחזיקה בידה מפגינה.
על פי מערך עוטף העצורים, בסך הכל המשטרה עצרה אתמול 11 מפגינים, 3 בתל אביב, 4 בירושלים ו-4 בהוד השרון, שם ערכו בשבת בבוקר אנשי מחאה בליווי ילדיהם "פיקניק" ואכלו ג'חנון לא הרחק מביתו של שר החינוך יואב קיש, ונעצרו לאחר שקיבלו התראה להתפנות בתוך חמש דקות ולא עשו זאת.
אחד המעצרים מעוררי המחלוקת אמש בהפגנה בתל אביב היה כאמור של ד"ר ולדימיר טנק, סגן מנהל מחלקת השתלות בבלינסון, שניסה לסייע למפגינים שנפצעו אמש, ובהם נטלי צנגאוקר, ונעצר ושוחרר בתחנה למעצר בית.
פרופ' חגי לוין, ראש איגוד רופאי בריאות הציבור, כתב אמש אחרי מעצרו כי מדובר במעצר שווא של איש צוות רפואי: "כרגע אין כוננות להשתלות בבילינסון - מרכז השתלות מרכזי, בגלל מעצר שווא של הרופא האחראי להשתלות (מנהל המחלקה בחו"ל). מי ישתיל מוח ולב לשוטרים שעצרו את ד"ר טנק מעצר שווא?"
ממשטרת ישראל נמסר: "בנוגע למעצר החשוד בתקיפת הפרש, במסגרת הפגנה בלתי חוקית, קומץ מפגינים הפרו את הסדר הציבורי והמשטרה נאלצה להפעיל פרשים, במטרה לבלום את המפגינים אשר חסמו את הכביש והתעמתו עם השוטרים. בניגוד לנטען, במהלך פיזור המפגינים שחלקם ניסו לרדת לאיילון, תקף המפגין שהיה אקטיבי במהלך ההפגנה את הפרש, תוך שהוא אוחז ברגלו של הפרש ודוחף את הסוס, שהרי הדבר סיכן את הפרש ועלול היה לגרום לנפילתו. בעת מעצרו של החשוד הוא ניסה להימלט בריצה מהשוטרים שהצליחו לתפוס ולעצור אותו".