סגור

אלקטרה ושותפים חתמו על ההסכם להקמת הקו הירוק, ההכנסות - 9 מיליארד שקל

ההסכם שנחתם עם נת"ע כולל תקופת הקמה של כ-5 שנים ותקופת תחזוקה של כ-20 שנה; הקו, מחולון ועד הרצליה, צפוי להיפתח ב-2027

חברת אלקטרה דיווחה היום על חתימת הסכם הזיכיון של הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. ההסכם נחתם בין קבוצת טי.אם.טי (אלקטרה, דן תחבורה וקונצרן אלסטום הבינלאומי), בה אלקטרה שותפה בשיעור של 40.05%, לבין חברת נת"ע.
המכרז הוא מסוג PPP, שכולל הקמה, תכנון, תחזוקה, אספקה ומימון של הפרויקט. תקופת הזיכיון תעמוד על 25 שנה, והיא כוללת תקופת הקמה של כ-5 שנים ותקופת תחזוקה של כ-20 שנה. ההכנסות הצפויות לקבוצה לאורך כל תקופת הזיכיון מוערכות בכ-9 מיליארד שקל , מתוכן מענק הקמה שישולם לזכיין בסך כ-3.3 מיליארד שקל. על פי תנאי הזיכיון, על הזכיין להשלים את הליך הסגירה הפיננסית של הפרויקט תוך 12 חודש ממועד החתימה על הסכם הזיכיון. לאחר השלמת הליך הסגירה הפיננסית תחל תקופת ההקמה של הפרויקט.

1 צפייה בגלריה
 הדמיית תחנת הקו הירוק הרכבת הקלה תחנת האצטדיון
 הדמיית תחנת הקו הירוק הרכבת הקלה תחנת האצטדיון
הדמיה של הקו הירוק
(הדמיה: נת"ע)
הקו הירוק צפוי לעבור מחולון וראשון לציון דרך תל אביב-יפו עד הרצליה. לפי התכנון, הוא יעבור ברובו בדרך עילית, אך באזור תל אביב הוא צפוי להיות תחתי, בין שדרות הר ציון לקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול. בסך הכל, מתוכנן הקו לכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, והוא יתפרס לאורך של כ-39 ק"מ. הצפי הרשמי והעדכני של נת"ע הוא כי הקו ייפתח באמצע 2027.
קבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת באמצעות החברות הבנות שבבעלותה בחמישה תחומי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות. הקבוצה סיימה את 2021 עם צמיחה של כ-16% בהכנסות לכ-9 מיליארד שקל וגידול של כ-25% ברווח הנקי לכ-227 מיליון שקל.