סגור

ירידה של 2.4% בפדיון רשתות המזון באוקטובר-דצמבר

זאת בהמשך לירידה של 7.8% בחודשים יולי-ספטמבר 2021. עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי פדיון רשתות השיווק באוקטובר-דצמבר ירד ב-1.9%, לאחר יציבות ביולי-ספטמבר

פדיון רשתות השיווק בחודשים אוקטובר-דצמבר 2021 ירד ב-1.9%, כך על פי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ב'). ירידה זו מגיעה לאחר יציבות במחירים במהלך החודשים יולי-ספטמבר. כמו כן, נרשמה ירידה של 2.4% ברשתות המזון באוקטובר-דצמבר, לאחר ירידה של 7.8% בחודשים יולי-ספטמבר 2021.

בסך הכל במהלך השנה גדל סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים ב-5.1% בהשוואה לשנה הקודמת; זאת בהמשך לעלייה של 3% בשנת 2020 לעומת 2019. לעומת זאת, ב-2021 חלה ירידה של 3% בפדיון של רשתות המזון בהשוואה לשנה הקודמת לאחר שבשנת 2020 נרשמה עלייה של 10.1% לעומת 2019.

1 צפייה בגלריה
טירוף ה קורונה ב סופרים סופר מרקט בית אשל באר שבע
טירוף ה קורונה ב סופרים סופר מרקט בית אשל באר שבע
טירוף הקורונה בסופרים. סופר מרקט בית אשל באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

בחישוב מנוכה עונתיות, אשר מנכה השפעות של חגים ומספר ימי הפעילות החודשי מהנתונים המקוריים, סך פדיון רשתות השיווק בחודשים ינואר-נובמבר 2021 עלה ב-6% לעומת התקופה המקבילה ב-2020 . מתוך זה פדיון המזון ירד ב-1.7% ואילו פדיון הטקסטיל וההלבשה עלה ב-44.9%.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני-קיימא, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
בלמ"ס מציינים כי השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעונאי. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעונאי האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעונאי ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.