סגור
סניף אמריקן לייזר ב ראשון לציון 27.8.24
סניף אמריקן לייזר בראשון לציון (צילום: קובי קואנקס)

פרסום ראשון
מנהלי ההסדר באמריקן לייזר: בעלי השליטה טרם הזרימו מחצית מהסכום שהתחייבו

ירון בן אבי ויוסי בן יוסף התחייבו להזרים לחברה 2 מיליון שקל לצורך איזון פעילותה השוטפת, אך הזרימו עד כה מיליון שקל בלבד. מנהלי ההסדר, עו"ד עמית לדרמן ועו"ד ישראל שפלר, מבקשים מבית המשפט לקצוב דד ליין של 48 שעות להזרמת הסכום. לדבריהם, בשבוע האחרון החלה פעילות החברה להתאושש

בעלי השליטה באמריקן לייזר, ירון בן אבי ויוסי בן יוסף, טרם הזרימו לחברה מחצית מהסכום שהתחייבו להזרים לצורך איזון הפעילות השוטפת של החברה - כך עולה מדו"ח ראשון שהגישו היום (ב') מנהלי ההסדר של החברה. מדובר בסכום של מיליון שקל אותו התחייבו להזרים עד היום (עד כה הוזרם סכום דומה מתוך 2 מיליון השקלים אותם התחייבו להזרים בבקשת עיכוב ההליכים), ומנהלי ההסדר מבקשים מבית המשפט לקצוב דד ליין של 48 שעות להזרמתו.
מנהלי ההסדר, עו"ד עמית לדרמן ועו"ד ישראל שפלר, מציינים כי בכפוף להזרמת הסכום האמור, קיים סיכוי ריאלי כי במסגרת ההליך הקיים לשיקום החברה (תיקון 4 לחוק חדלות פירעון) ניתן יהיה למקסם הצעות רכישה. במסגרת הדו"ח טוענים מנהלי ההסדר כי הם "מפקחים על הפעילות השוטפת של החברה ממועד מתן צו עיכוב ההליכים. יצוין כבר עתה – הפעילות השוטפת של החברה הינה גירעונית וביכולתה להתאזן אך ורק בכפוף להזרמת 2 מיליון שקל כפי שהתחייבו בעלי המניות בבקשה לעיכוב הליכים".
לדברי מנהלי ההסדר, "דקות ספורות לפני הגשת דוח זה הודיעו בעלי המניות כי יידרשו להם עוד יום-יומיים להזרמת הסכום האמור". לפיכך, הם ביקשו לתת להם הזדמנות להזרים את הכסף לא יאוחר מיום רביעי (4 בספטמבר).
עוה"ד לדרמן ושפלר מציינים בדו"ח כי חזרת החברה לפעילות השוטפת הייתה כרוכה ב"חבלי לידה קשים", אולם בשבוע האחרון ולאחר שהפעילות השוטפת החלה להתאושש (בעיקר בעקבות כניסת הזמנות לטיפולים שונים מלקוחות החברה כנגד תשלום של 100 שקל לכל טיפול), נראה כי תזרים ההכנסות ישתפר.
"אולם, הפעלת החברה במתכונת הקיימת הינה פתרון קצר טווח בלבד", הוסיפו מנהלי ההסדר. "על מנת לאפשר לחברה להמשיך בפעילותה לטווח זמן ארוך יותר, אין מנוס מהכנסת משקיע לחברה ו/או למכור את פעילותה של החברה בהקדם". בדו"ח מציינים מנהלי ההסדר כי קיימת התעניינות מצד מספר גורמים להשקעה בחברה או לרכישת פעילותה וכי הם ערכו ועורכים כל העת שיחות ופגישות עם חלק מגורמים אלו.
עוד עולה מהדו"ח כי בהתאם לנתונים שמסרה החברה, היא פועלת ב-15 סניפים מתוך 20 סניפי הרשת הפזורים ברחבי הארץ. "פעילותה השוטפת של החברה הינה במגמת התייצבות לאחר שפנתה באופן יזום לכ-70 אלפי לקוחות בדיוור ישיר, בו פורט מצב החברה וחזרתה לפעילות. פנייה זו נענתה בחיוב וחלק מהלקוחות פנו לתאם טיפולים בתמורה לתשלום נוסף בסך 100 שקל עבור כל טיפול".
בחודש שעבר נעתר בית המשפט המחוזי לבקשת הרשת והוציא לה צו עיכוב הליכים. השופטת עירית וינברג נוטוביץ מינתה למנהלי הסדר את עו"ד עמית לדרמן ועו"ד ישראל שפלר, שיפעלו להשגת הסדר נושים. צו עיכוב ההליכים ניתן בשלב זה למשך 21 ימים. הרשת ביקשה את עיכוב ההליכים לאחר שצברה חובות של כ-110 מיליון שקל. את אמריקן לייזר מייצגים עוה"ד שלום גולדבלט, ליאת צרפתי שלום ורהב עין-דר. העובדים ברשת מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן, עו"ד ליזה חדש ועוד.