סגור
סמל החטופים בשמיים נוף איילון
סמל החטופים בשמיים (צילום: שיר רייטר)

המחווה של הטייס: סמל החטופים נצפה בשמי ישראל

לפחות מטוס אחד "צייר" את הסמל כמה פעמים, ועשרות ישראלים תיעדו אותו בהשתאות: "אמן שזה סימן, שיחזרו כבר. גם השמיים מבקשים לשחרר אותם". ומה הסיבה שהסמל נשאר בשמיים כל-כך הרבה זמן?

מטוס שטס הבוקר (יום שני) "צייר" את סמל החטופים, שנצפה כעת מכמה אזורים ברחבי הארץ - מהדרום, דרך ירושלים וגוש דן ועד הצפון. ככל הנראה מדובר במחווה של טייס אחד או יותר, אך הפרטים עדיין בבדיקה.
למערכת ynet הגיעו עשרות מיילים אדומים של גולשים שתיעדו את הסמל, חלקם בדרכם לעבודה ואחרים במהלך טיול בוקר או מבתיהם. "זה מרהיב", כתבה ל-ynet הילה, שתיעדה את הסמל באזור כרמיאל. "שיחזרו כבר".
"אמן שזה סימן", כתבה ריקי, שתיעדה את המחווה בשמי ראשון לציון. איתי קליין, שתיעד במזכרת בתיה, אמר כי ספר "לפחות שלושה סמלים", ואמיתי כתב: "גם השמיים מבקשים לשחרר את החטופים".
אורלי זעירא, שתיעדה את הסמל באזור יגור שלמרגלות הר הכרמל, כתבה: "הלוואי, עוד היום, אמן". מירב מחולון כתבה "מרגש", וגדי מלכה ציין: "סימן משמיים - תרתי משמע".
הסיבה לכך שהסמל נצפה בשמיים עוד זמן רב אחרי שצויר היא, ככל הנראה, הטמפרטורות הנמוכות. בעבר הסביר הקברניט אלון פרג: "בגבהים שבהם טסים מטוסי נוסעים, ולפעמים גם מטוסים צבאיים, הטמפרטורה החיצונית מאוד נמוכה, בסביבות מינוס 50 מעלות. בגובה הזה יש טיפות מים שנמצאות בקירור יתר, כלומר הטיפות נמצאות בטמפרטורה מאוד נמוכה, אבל לא הצליחו להתגבש לאדי מים, ואז כשעובר מטוס ומכניס אנרגיה לסביבה הזו, וגם מכניס אדי מים כי חלק מהשריפה של הדלק במנוע יוצר פליטה של פחמן דו-חמצני ואדי מים – כל אלה הופכים לענן, זה בעצם ענן רגיל שנוצר בבת אחת בגלל האנרגיה שהמנוע מכניס, ורואים את הענן הזה".
פרג הוסיף והסביר כי המראה של השובל ייראה אחרת מיום ליום. "זה תלוי בזרמים שיש בגובה ובטמפרטורה המדויקת ובכמות הלחות, כמה הפסים האלה נשארים", אמר. "לפעמים זה קורה בגבהים שונים. למטוסים צבאיים, אגב, הפסים האלה מהווים מטרד לא קטן כי זה מסגיר אותך ואפשר לראות את המטוס מרחוק".