סגור
אילן בן ישי ו עידן כץ הבעלים של נטו פיננסים
אילן בן ישי ועידן כץ, הבעלים של נטו פיננסים (צילומים: אוראל כהן , אלעד גרשגורן)

פרסום ראשון
נטו בדרך למכירה: ארבע עונות צפויה לרכוש מניות בסוכנות הביטוח

בדו"ח ראשון שהגישו היום מנהלי ההסדר של סוכנות הפיננסים השנייה בגדולה בישראל עם כ-50 אלף לקוחות, הודיעו כי גובש מתווה לעסקה לפיו "ארבע עונות סוכנות לביטוח פנסיוני" תרכוש מניות בחברת נטו בסכום משמעותי. על פי הנטען בדו"ח צפוי החזר של 100 אחוז לנושים

בדרך לעסקה? לאחר מאמצים אינטנסיביים, מסתמנת התקדמות משמעותית בסוגיית נטו, סוכנות הביטוח השנייה בגודלה בישראל. מנהלי ההסדר של החברה, שמונו על ידי בית המשפט, הודיעו כי גובשה הצעה למכירת חלק ממניות החברה ל"ארבע עונות סוכנות לביטוח פנסיוני". על פי ההודעה, המכירה צפויה להיות בסכום משמעותי, אשר יוכל לסייע בפירעון חובותיה של נטו לנושיה השונים. פרטי העסקה המדויקים, כולל אחוז המניות שיימכר והסכום הכספי, טרם פורסמו. כך עולה מדו"ח ראשוני שהגישו היום (יום רביעי) מנהלי ההסדר שמינה בית משפט, עו"ד ליזה חדש ממשרד עו"ד חדש ועו"ד ישראל בכר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.
העסקה המסתמנת גובשה בשיתוף פעולה עם נטו ובא כוחה, עו"ד חובב ביטון. במסגרת הדו"ח לא מצוינת התמורה ולא אחוז המניות שבהם תחזיק ארבע עונות. "מנהלי ההסדר סבורים כי יש בגיבוש עסקה למכר מניות בחברה לארבע עונות, בשורה חיובית ומשמעותית ביותר לכלל המעורבים בתיק ובעיקר לציבור נושי החברה ולציבור סוכני הביטוח של החברה הואיל וארבע עונות הינה סוכנות ביטוח יציבה שבבעלות מלאה של IBI בית השקעות, שהינה חברה ציבורית בעלת איתנות פיננסית מוכחת ומפוקחת. מנהלי ההסדר ובא כוח נטו , פועלים במרץ על מנת להשלים את מתווה ההסכמות עם ארבע עונות בלוחות זמנים קצרים, תוך גיבוש הסדר חוב לחברה אשר צפוי להציע דיבידנד של 100% לנושיה תוך שילוב של מקורות החברה והכנסת המשקיע, ולהצעיד אותה לדרך חדשה בהליך שיקומי זה" , נכתב בדו"ח.

"כספי המבוטחים מוגנים"

מנהלי ההסדר יצאו בדו"ח במסר מרגיע ללקוחות וכתבו כי "מנהלי ההסדר מבקשים לנצל במה זו ולהבהיר לציבור המבוטחים (העמיתים) אשר מנהלים את כספם דרך סוכני הביטוח של נטו, כי החברות של קבוצת נטו לא מחזיקות בכספי המבוטחים ולא עושות בהם כל שימוש, ואין כל בסיס לזריעת הפחד והבהלה בלבם של המבוטחים. כספי המבוטחים מוגנים ומצויים בבטחה אצל חברות הביטוח וביתר הגופים המוסדיים, על פי תנאי הפוליסות של כל מבוטח".
כזכור, בית המשפט המחוזי בחיפה מינה בחודש שעבר את עורכת הדין ליזה חדש ואת עורך הדין ישראל בכר למנהלי הסדר של מספר חברות בקבוצת נטו שצברו חוב של כ-120 מיליון שקל והוציא צו עיכוב הליכים לקבוצה ולבעלי המניות, בן ישי אילן וכץ עידו משה . החלטת בית המשפט ניתנה לאחר ש-4 חברות שהינן חלק מ"קבוצת נטו" הגישו לבית המשפט בקשה לצו עיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב באמצעות עו"ד חובב ביטון.
קבוצת נטו הינה סוכנות הפיננסים השנייה בגודלה בישראל, אשר החלה את פעילותה בישראל בשנת 1993 . החברה מוכרת מוצרים וחבילות פנסיוניים, ביטוחיים על שלל גווניו, ואפיקי השקעות נוספים. הסוכנים בנטו עובדים באמצעותה כפרילנסרים. כלומר, נטו מעניקה להם את המעטפת העסקית תמורת השתתפות בעמלות שהם משיגים מחברות הביטוח. לטענת נטו תיק הלקוחות שלה מסתכם בהיקף של כ-28 מיליארד שקל. כמו כן , החברות בקבוצת נטו ציינו בבקשת עיכוב ההליכים כי ציבור לקוחותיה המבוטחים מונה כ-50 אלף לקוחות פעילים, ועל שורותיה נמנים כ- 200 סוכני נטו מתכננים פיננסים בעלי רישיון ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון וכ- 40 עובדי מטה ואנשי מקצוע.
במרץ שעבר נחתם הסכם בין נטו לבין חברת ארבע עונות סוכנות לביטוח פנסיוני מקבוצת IBI בית השקעות. במסגרת העסקה ארבע עונות רכשה 30 אחוז מתזרים המזומנים העתידי של נטו. באוגוסט האחרון פרסם כלכליסט כי קיים סכסוך עסקי בין נטו לשותף שלה אי.בי.אי וסוכנות הביטוח ארבע עונות שבשליטת אי.בי.אי. מהדו"ח שהוגש היום עולה כי ב-1 בספטמבר 2024 נחתם הסכם עקרונות בין נטו לבין ארבע עונות שמטרתו סיכום על דרך ההכרעה במחלוקות שנתגלעו בין הצדדים, בניסיון להביא לפיתרון כלל המחלוקות שהתעוררו. כעת עולה מהדו"ח שהצדדים עומדים בפני גיבוש עיסקה לפיה ארבע עונות תרכוש מניות בחברת "נטו משווקים פיננסים סוכנות לביטוח פנסיוני" ובמסגרתה צפויה להיות מוסדרת המחלוקת עם הסוכנים.