סגור
מימין בנימין נתניהו גלי בהרב מיארה
מימין בנימין נתניהו והיועמ"שית גלי בהרב מיארה (צילומים: יואב דודקביץ מישל אמזלג)

היועמ"שית לנתניהו: לא אייצג אותך בעתירות על הקמת ועדת חקירה לאירועי ה-7 באוקטובר

על פי בהרב מיארה, "מזכיר הממשלה מסר כי אינך מקבל את העמדה המשפטית לפיה ועדת חקירה ממלכתית היא המנגנון הייעודי והייחודי הקיים בחוק ההולם את חקר האירועים. במצב דברים זה, ניתן לך, לשר המשפטים ולממשלה היתר ייצוג נפרד בעתירות הנדונות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר המשפטים, יריבי לוין, והממשלה יוכלו לשכור עורכי דין פרטיים לייצג את עמדתם בעתירות לבג"ץ בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירוע ה-7 באוקטובר. כך הודיעה היום (ה') היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, לנתניהו.
"ועדת חקירה ממלכתית היא, באופן מובהק, הכלי החוקי הייחודי ההולם את חקר אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל', כתבה היועמ"שית לנתניהו. "מבחינה משפטית העמדה שתוצג לביהמ"ש נדרשת להלום את העובדה שאירועי ה-7.10 ומלחמת 'חרבות ברזל' מתאפיינים בצבר נסיבות ייחודי וקיצוני, וחסר תקדים, שאינו דומה לאף מקרה שנדון בעבר".
"מזכיר הממשלה מסר כי אינך מקבל את העמדה המשפטית העקרונית לפיה ועדת חקירה ממלכתית היא המנגנון הייעודי והייחודי הקיים בחוק ההולם את חקר האירועים. עוד נמסר כי אין בכוונתך להביא את הנושא בפני הממשלה, אלא רק בתום המלחמה. במצב דברים זה, ונוכח הנסיבות החריגות, ניתן לך, לשר המשפטים ולממשלה היתר ייצוג נפרד בעתירות הנדונות".