סגור
דב מורן
דב מורן (דויד גראב, באדיבות קרן Grove Ventures)

דעה
עדיף לירות פרחים על האיראנים

בהייטק אתה מנצח כשאתה הוגה רעיונות מחוץ לקופסא. גם במלחמה כדאי לפעול כך כעת, לירות על האיראנים פרחים במקום טילים, לקטוע את מעגל הדמים 

בחיים, ובמיוחד בהייטק אתה מנצח בגדול כשאתה הוגה רעיון מחוץ לקופסא. לא קל להגות רעיונות מחוץ לקופסא. ראשית – כי זה דורש יצירתיות, רבים ממקבלי ההחלטות הם נטולי יכולת יצירתית. שנית – כי הכי קל זה לפסול רעיונות שונים מהמקובל.
למדתי בחיי המקצועיים לא למהר לפסול רעיונות יצירתיים. זה דורש יכולת הכלה, פתיחות וחשיבה לטווח ארוך. והנה רעיון כזה:
אני חושב שבמקום לירות על האיראנים טילים, עדיף שנפזר להם פרחים. אני חושב שהאפקט של לפזר גלדיולות וכלניות מעל טהרן במטוסים שלנו שטסים מעבר למהירות הקול עם אפקט שולי של ניפוץ זגוגיות מסיבי באיראן, יהיה הרבה יותר משמעותי מזה שנעניש אותם על הטילים ששלחו אלינו בטילים שנשלח אליהם.
כי אם "נעניש אותם" הם יענישו אותנו בחזרה, רק בעוצמה גדולה יותר,
שאז כמובן שנעניש אותם, והפעם על באמת,
שאז הם יענישו אותנו אבל באבו-אבואה,
ואז נראה להם,
אבל הם כבר לא יוכלו שלא להראות לנו,
מה שיגרור ל... אני מניח שהבנתם.
צריך ליצור הרתעה וצריך גם לנתק את מעגל הדמים. שליחת טילים או ביצוע הפצצות למטרות אירניות, תענה בהפעלה מסיבית של הטילים שלהם. זה לא רק יעלה לנו בחיי אדם, זה יעלה בעוד פגיעה סופר משמעותית בכלכלה הישראלית, שמקרטעת גם ככה. אין ביטחון ולא יהיה ביטחון ללא גב כלכלי מתאים שמאפשר להביא נשק מתקדם, תחמושת, טיפול בפצועים ובמשפחות ההרוגים, מקלטים והגנה לאזרחים, פיצוי למשרתי המילואים וכו'.
הדרך הטובה ביותר להפיל משטר רע, והמשטר האיראני רע מאוד לכלל האוכלוסייה שם, זה להראות לאוכלוסייה שאפשר אחרת. מלחמה זה מה שכל שליט ערל לב וכל דיקטטור או שואף-לדיקטטור רוצה. כי מלחמה והרוגים ואויבים "שעטים לכלותנו" הם בדיוק האלמנט הזה שמאפשר לשלטון הדיקטטורי לנסות לאחד את העם סביבו למרות המצב הכלכלי והפשלות הניהוליות של ממשלה כזאת ושימו לב: אני מתייחס פה לממשלה האיראנית. ומי שרוצה להשליך מפה על ממשלה כלשהיא במדינה אחרת בעולם – על אחריותו בלבד.
הפצצת איראן תגרום להתלכדות העם האיראני סביב מנהיגיהם. זה מה שאנחנו רוצים?
בואו נעשה משהו פעם אחת מחוץ למסגרת. וגם נקבל חזרה קצת תמיכה עולמית והתפעלות מהיצירתיות הישראלית. לא יזיק.
דב מורן הוא מנהל שותף בקרן הון הסיכון גרוב ונצ'רס וממציא הדיסק-און-קי
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.