סגור
אתר פסולת פירטי
אתר פסולת. החשודים הרוויחו מהשלכת האשפה

איש עסקים עוכב לחקירה ובכיר בחברה קדישא נחקר בחשד לעבירות סביבתיות וכלכליות

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ושוטרי מחוז ת"א עיכבו היום לחקירה שני חשודים וזימנו לחקירה בכיר נוסף בחשד לעבירות סביבתיות וכלכליות של השלכת טונות של פסולת בשטח פתוח למטרות רווח. חברה קדישא: "המשרד להגנת הסביבה פתח במסע שקרים והשמצות של שאין לו שום קשר למציאות"

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ושוטרי מפלג הונאה במחוז ת"א עיכבו היום לחקירה באזור גלילות איש עסקים וחשוד נוסף וכן זימנו טלפונית לחקירה בכיר בחברה קדישא. החשד: עבירות סביבתיות וכלכליות של השלכת 380 אלף טונות של פסולת בשטח פתוח במהלך השנים 2017-2020. בתום החקירה שוחררו הנחקרים בערבות עצמית וחל עליהם איסור יצירת קשר עם המעורבים בתיק.
השלכת פסולת בלתי חוקית יכולה לגרום למפגעים בלתי הפיכים, בהם זיהום מקורות מים וקרקע. החשדות המיוחסים לחשודים, בשנות ה-40, ה-60 ו ה-70, תושבי הרצליה ותל אביב, נפרסים על פני תקופת זמן ארוכה של כשלוש שנים. על-פי החשד, חברה קדישא שהייתה הבעלים הרשומים על-פי הפקעה של שטח המצוי מצפון לשכונת רמת אביב, השכירה לאיש העסקים את השטח לפעילות עסקית בתחום הפסולת. בד בבד, איש העסקים השכיר שטח שבחזקתו במחלף הסירה לחברה להפעלת תחנת מעבר.
מחומרי החקירה עולה כי איש העסקים "קנה" כ-380 אלף טונות פסולת בעלות מוערכת של מיליוני שקלים והטמין אותה בשטח בגלילות. על פי החשד, אותו איש עסקים "קנה" מעצמו פסולת שאותה השליך בגלילות בטענות שונות. כך למעשה הוא שילם מיליוני שקלים שאותם הוא לכאורה קיבל חזרה בתור דמי שכירות. בנוסף, בשטח בגלילות שנוצר כתוצאה מהשלכות הפסולת, הרוויח החשוד הון עתק מהשכרת השטחים לצדדים שלישיים. על פי החשד מדובר בעבירות סביבתיות שבוצעו מתוך מניעים כלכליים.
החשודים נחקרו היום במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב ושוחררו בסיום חקירתם בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.
מטעם חברה קדישא נמסר: "בתי המשפט קבעו באחרונה בשתי ערכאות שונות כי לא נפל רבב בהתנהלות חברה קדישא ולחברה אין קשר להשלכת פסולת וכי המשרד להגנת הסביבה פעל בחוסר תום לב ובחוסר הגינות הזועק לשמיים. למרות זאת, המשרד בוחר לפתוח במסע שקרים והשמצות שאין לו שום קשר למציאות. איש מחברה קדישא לא נעצר ולא שוחרר בתנאים מגבילים. חברה קדישא תמשיך לפעול על פי החוק ".