סגור
מיכה מייקסנר מנכ"ל רכבת ישראל
מיכה מייקסנר מנכ"ל רכבת ישראל (צילום: אלעד גרשגורן)

פרסום ראשון
רשות החברות נגד רגב: "הדחת מנכ"ל הרכבת - פגיעה בחברה"

היום פורסם כי שרת התחבורה מקדמת מהלך להדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר; ברשות החברות מתנגדים: "בשנים האחרונות, תחת הנהגת המנכ"ל והיו"ר, הצליחה הרכבת לעמוד באתגרים ופרויקטים משמעותיים ביותר"

רשות החברות יוצאת נגד היוזמה של שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני להדיח את מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר.
במענה לפניית "כלכליסט", נמסר מטעם הרשות כי "רשות החברות סבורה שאין עילה להדחת המנכ"ל ומתנגדת לכך. הדחת המנכ"ל עלולה להוביל להשלכות שליליות ובכלל זה החשש מערעור יציבות החברה ופגיעה בקידום התוכניות והאתגרים המונחים בפניה, עד כדי פגיעה ביכולת החברה לספק את רמת השירותים הנדרשת".
עוד נמסר מטעם הרשות כי "רכבת ישראל היא מהחברות החשובות ביותר במשק ובעלת השפעה ישירה על הציבור. בשנים האחרונות, תחת הנהגת מנכ"ל החברה והיו"ר, הצליחה החברה לעמוד באתגרים ופרוייקטים משמעותיים ביותר, תוך הקפדה על שירות לנוסעים. רשות החברות רואה חשיבות רבה להמשך הפעלה יציבה ורציפה של הרכבת".
מוקדם יותר היום פורסם כי שרת התחבורה מירי רגב מקדמת מהלך להדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר. המהלך מקודם על ידי יו"ר הרכבת משה שמעוני, מינוי של רגב מהקדנציה הקודמת שלה, שצפוי לבקש לשכור ייעוץ משפטי חיצוני לטובת העניין בישיבת הדירקטוריון הבאה. בעבר נעשו ניסיונות דומים לפיטורי המנכ"ל אך אלו נבלמו על ידי שרת התחבורה מרב מיכאלי, פקידי רשות החברות ואגף התקציבים ומנהל משרד האוצר רם בלינקוב.
בעבר מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים איפשרה לשמעוני יו"ר הרכבת לצאת למהלך לשכירת ייעוץ משפטי חיצוני שהיה אמור לקדם את הדחת המנכ"ל אך בסופו של דבר ניסיון זה לא יצא לפועל. בהמשך, רוזנבוים שינתה את עמדתה והתבטאה פומבית נגד הדחת המנכ"ל מייקסנר ועמדת הרשות הנוכחית מהווה המשך ישיר לכך. אתמול מונה דודי אמסלם לשר שאחראי על רשות החברות.
מייקנסר נחשב למנכ"ל מוערך שקידם את חברת הרכבת מאוד בשנים האחרונות, כאשר ההישג איתו הוא מזוהה יותר מכל הוא קידום פרויקט החשמול שהרכבת סיימה כבר 60% ממנו. מייקסנר חתם גם לאחרונה על הסכם קיבוצי עם וועד עובדי הרכבת שסיים סאגה בת 5 שנים של התנגשויות בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים. כמו כן, בנובמבר האחרון נחתם הסכם הפעלה חדש בין הרכבת למדינה בסכום של 16 מיליארד שקל. ההסכם קבע תמריצים לחברה על הגדלת מספר המשתמשים ברכבת, על דיוק, על שיפור ציון שביעות רצון הציבור ועל עמידה בלוחות זמנים של פרויקטים המבוצעים ע"י החברה.