סגור
מטוסים של לופטהנזה נמל תעופה פרנקפורט
מטוסים של לופטהנזה. הטיסות שונו מ"סיבות תפעוליות" (צילום: KAI PFAFFENBACH / Reuters)

ברקע ההסלמה: עוד חברות תעופה בינלאומיות עוצרות פעילותן בישראל

אליטליה, בריסל איירליינס, פליי דובאי ולופטהנזה הודיעו על המהלך על רקע הכוננות הגוברת להסלמה במלחמה. זאת בהמשך ליונייטד איירליינס ודלתא האמריקאיות שהודיעו על כך אתמול. רשות שדות התעופה: נתב"ג פועל כרגיל. אל על מתגברת טיסות

גם הבוקר (ה') המרחב האווירי בקו של חדרה וצפונה סגור לפעילות, וזאת ברקע הכוננות הגוברת בישראל לקראת הסלמת הלחימה בעקבות חיסול הבכירים בחיזבאללה ובחמאס בביירות ובטהרן. כך, עוד ועוד חברות תעופה בינלאומיות עוצרות את הטיסות לישראל ובהן בריסל איירליינס, פליי דובאי, לופטהנזה, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס. האחרונה שבהן היא אליטליה, שהודיעה הערב על הפסקת טיסותיה עד ה-8 באוגוסט לפחות.
קבוצת לופטהנזה הגרמנית הודיעה כי היא משהה את כל טיסות הנוסעים והמטען שלה לנתב"ג החל מהערב ולמשך שבוע וזאת, ברקע המתיחות הביטחונית במזרח התיכון ואיומים איראן וארגוני הטרור ששותפים לציר ההתנגדות לתקוף את ישראל. בחברה אמרו כי היא מציעה לנוסעים המושפעים מהחלטתה אפשרות לבטל את כרטיסי הטיסה שרכשו וזאת ללא עלות, או להזמין טיסות למועדים אחרים.
מוקדם יותר השבוע לופטהנזה שינתה את מתכונת טיסותיה לישראל מ"סיבות תפעוליות", כך שהן נחתו בקפריסין כדי להחליף את צוותי האוויר שלה. עם זאת, שתי טיסות שהיו אמורות להמריא בלילה האחרון מקפריסין לנתב"ג בוטלו וזאת למורת רוחם של הנוסעים שחלקם טענו כי לא עודכנו בכך מראש.
דלתא חידשה רק לפני שבועות אחדים את פעילותה בישראל והיא מקיימת קו טיסות יומי מניו יורק לנתב"ג. בעקבות הידרדרות הביטחונית היא הודיעה אתמול על עצירת טיסותיה המתוכננות לארץ היום ומחר. כך גם חברה אמריקאית אחרת - יונייטד איירליינס.
ברקע השיבושים בפעילות חברות התעופה הבינלאומיות, חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר ממשיכות לפעול כסדרן ובהתאם ללוח הטיסות המתוכנן וזאת, תוך שמירה על קשר רציף עם גורמי הביטחון ורשות התעופה האזרחית על רקע אי היציבות הביטחונית. אל על הודיעה במקביל כי לוח הטיסות שלה מתנהל כסדרו, והיא אף תגברה את טיסותיה. כך, היא הוסיפה טיסה לאתונה מחר לפני הצהריים וטיסה מאתונה לנתב"ג בשעות הצהריים.
מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר הבוקר כי נתב"ג פועל כרגיל, ובמהלך היום יעברו בו כ-70 אלף נוסעים ב-413 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. שם המליצו לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני בטרם הגעתם לשדה התעופה. עוד מסרו שם היום בהתייחס לביטולי הטיסות מצד חברות תעופה בינלאומיות כי המצב הביטחוני הנוכחי מאפשר את המשך הטיסות לישראל וממנה וכי החברות שמשהות או מצמצמות את פעילותן עושות זאת מסיבותיהן. עם זאת, ברש"ת הבהירו כי "על הנוסעים לקחת בחשבון כי יתכן שחזרתם מחו"ל לישראל תתעכב, ועליהם לעמוד בקשר עם חברות התעופה".
לשכת סוכני הביטוח המליצה לציבור הנוסעים לרכוש כרטיסים שניתנים לביטול או לשינוי בהתרעה קצרה, שכן בעתות מלחמה קיים חשש לביטול טיסות או לדחייתן בלי שיפוי במסגרת פוליסת ביטוח הנסיעות. לדברי נחמה גולדווסר, יו"ר ועדת הבריאות בלשכה, "כשאדם שוהה בחו"ל וחברת התעופה מבטלת את הטיסה לרוב יהיה פער משמעותי במחירו של כרטיס טיסה חדש והוצאות שהייה נוספות שלא יוחזרו לו".